problem med 1.6 dedicated server ......

Permalänk
Medlem

problem med 1.6 dedicated server ......

Tjaa, jag har lite problem med att få ut min dedicated server på internet. har fixat portar(27016 - har även testat 27015). med mera ..... har en D-link, DIR-635 om det är till någe hjälp -.-

tack på förhand;) //Xronx

Permalänk
Medlem

det låter som att du sitter bakom en router, då är det en local ip-adress du får.
om du ska be dina kompisar joina, som inte är på ett LAN då .. ta din externa ip (Mittip visar din ipadress) + porten på servern.
i mitt fall hade det blivit 85.229.216.xxx : 27016
så, ta enkelt din externa ip, och porten bara. eller skaffa dyndns

förresten, hostar du den på samma dator du spelar på, eller på en dedikerad server?

Permalänk
Medlem

oj, tror att jag möjligtvis har missuppfattat frågan, vad är det du menar att du inte når ut till internet med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

oj, tror att jag möjligtvis har missuppfattat frågan, vad är det du menar att du inte når ut till internet med den?

Skrivet av krilleoh:

det låter som att du sitter bakom en router, då är det en local ip-adress du får.
om du ska be dina kompisar joina, som inte är på ett LAN då .. ta din externa ip (Mittip visar din ipadress) + porten på servern.
i mitt fall hade det blivit 85.229.216.xxx : 27016
så, ta enkelt din externa ip, och porten bara. eller skaffa dyndns

förresten, hostar du den på samma dator du spelar på, eller på en dedikerad server?

jag gör som du säger, använder "85.229.216.xxx : 27016", men ingen kan komma in.just nu har jag den på samma dator.. men håller på att fixa en "serverdator". dyndns vad är det ? :S (a) hehe

Permalänk
Medlem

DynDNS.com - Free Domain Name, Managed DNS, Email Services

det gör att folk på internet kan ansluta till ett dns-namn, istället för din ip.

har du samma dator, och om du själv ska spela, så ska du välja att connecta till din interna+port. Men endast Du ska joina din interna, dom andra den externa + port

Permalänk
Medlem

är hårdvarutokig .. vad är det i servern + vad för lina sitter du på? =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

DynDNS.com - Free Domain Name, Managed DNS, Email Services

det gör att folk på internet kan ansluta till ett dns-namn, istället för din ip.

har du samma dator, och om du själv ska spela, så ska du välja att connecta till din interna+port. Men endast Du ska joina din interna, dom andra den externa + port

jag testar dns grejen .. "externaipn" verkar inte funka. men det kanske beror på att jag gjort något fel när jag gjort internet porten eller något. men tack fär hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

är hårdvarutokig .. vad är det i servern + vad för lina sitter du på? =D

jadu.. har inte bestämt mig än .. har du några tips? asså till serverdatorn

Permalänk
Medlem

BTW .. kostar dyndns?

Permalänk
Medlem

dyndns är gratis.

men alltså, den externa kan inte Du joina, bara din interna. Det är bara, och Andast dom ute på internet som kan joina din servers externa ip.

mja, skaffa en dator med bra cpu, och stadig lina =). en gammal "plock-i-hop-dator skulle funka alldeles utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

dyndns är gratis.

men alltså, den externa kan inte Du joina, bara din interna. Det är bara, och Andast dom ute på internet som kan joina din servers externa ip.

mja, skaffa en dator med bra cpu, och stadig lina =). en gammal "plock-i-hop-dator skulle funka alldeles utmärkt

alltså jag har kompisar som har "testa" externa ipn åt mig .. men ingen kommer in.. måste ju vara någe fel med mina portar -.- eller något liknande

Permalänk
Medlem

vad för ip har du bett dom joina då?
har du verkligen öppnat portarna i din router?
windowsbrandväggen & andra brandväggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

vad för ip har du bett dom joina då?
har du verkligen öppnat portarna i din router?
windowsbrandväggen & andra brandväggar?

"mittip.se" ipn har jag bett dom att joina med. jag har gjort portarna men vet inte om jag har gjort helt rätt :S. windowsbrandväggen är avstäng och dom andra med.

Permalänk
Medlem

Port Forwarding Counter Strike on the Dlink DIR-635 Guide.
tcp-porten 27016 är det du ska fylla i. Glöm inte att i dhcpn i routern låsa serverdatorn till en intern ip-adress. Har du adsl(dvs. ny adress när routern startas om) så skaffa dyndns och installera ett program på servern som dyndns tillhandahåller.

Permalänk
Medlem

okej. vet du något program jag kan installera på servern som dyndns tillhandahåller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xronx:

okej. vet du något program jag kan installera på servern som dyndns tillhandahåller?

DynDNS har ju det på sin sida
Läs första stycket på sidan
DynDNS.com - Support -- Update Clients: Downloads for update clients, DDNS routers, DDNS hardware clients

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb