Permalänk

Problem med mus

Hejsan

Jag har ett problem som är återkommande lite då å då.
Felet ligger nog inte på själva musen då jag har kört med 2 olika och samma problem uppstår.
Problemet är att musen dör och det kommer upp ett meddelande "Enhetsdrivrutinerna installerades inte"
Musen börjar funka igen om jag drar ut usb-kontakten och stoppar in den igen.
Meddelandet "Den här enheten kan fungera snabbare" brukar också dyka upp ibland men ej lika ofta.
Detta problem har uppstått för ca en månad sen första gången.
Alla andra enheter fungerar problemfritt skall tilläggas och jag har testat köra på olika usb portar.

Permalänk
Medlem

Vad är det för mus? Razor? Microsoft? Deltaco? Det är enklare för oss som kanske vet vad felet är att hjälpa dig om vi vet vilken modell du har problem med, samt inkludera ditt operativsystem även om det står nere i signaturen.
Koppla in musen och ta bort den helt från enhetshanteraren. Koppla nu ur din usb drivna mus och vänta en kort stund. Stoppa in din usbmus igen och kör den igen. Om detta inte hjälper försök kolla efter nyare uppdateringar till dina drivrutiner och ditt operativsystem.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Jag kör med en Minoix Naos nu och har kört med Logitech MX518, kör med win7 64.
Har testat uppdatera drivrutiner för op och övrig utrustning.

Har provat nu att ta bort musen från enhetshanteraren samt pluggat in den på nytt....är väl bara att vänta å se om problemet kvarstår.

Permalänk

Trots uppdateringar av drivrutiner och övriga åtgärder ovan nämnda så återstår problemet.

?????

Permalänk

Tjena 2 år senare....

Är det någon som vet vad det kan vara för fel......det har blivit värre problem nu. Ibland funkar det inte alls.

Permalänk

En liten ledtråd kan vara att söka i forumet då flera har haft drivrutinsproblem med Mionix Naos. Mionix har tydligen en långbänk med den musen.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"