förslag på LAN-spel med spelkänsla?

Permalänk

förslag på LAN-spel med spelkänsla?

Någon som har tips på ett spel man kan spela LAN mellan runt 3-4 spelare? Spelet kan vara hur "fult" som helst, det är själva gameplaykänslan som jag letar efter. Gärna något gammalt 2D bilspel eller liknande

Permalänk
Medlem

Death Rally

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Starcraft 1

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Death Rally

Det där spelet spelade jag somfan för många år sen, hade helt glömt bort det, tack för tipset=)

Skrivet av nfskillen:

Starcraft 1

Spelade det över lan för första gången för några veckor sen, var riktigt kul också=)

Permalänk

Det finns ett annat spel som jag inte kan hitta eftersom jag glömt namnet på det, men man hade en bil, som man körde på en enkel bana i 2D, man spelade det endast över internet och det var ofta 10-20 bilar på samma bana, ruskigt kul, ingen som råkar komma ihåg vad det hette?

Permalänk
Avstängd

Alla totalwar spelen är grymt bra att Lana på, om man gillar strategi dvs.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk

Starcraft 1 som redan nämnts, Age Of Empires 2/3, dom flesta FPS (Unreal Tournament-serien, CS, Quake-serien).

Vill ni köra bil i 2D så funkar GTA2 jäkligt bra (tillsammans med påhittade regler för racing, t.ex. en tank som står nånstans på "banan" och skjuter bilar som inte girar)

Permalänk

AvP co/op mode är ruggigt kul. Man spelar som Marine och ska försöka ta sig till något ställe med svärmar av aliens som attackerar er. Kan ha varit Avp2 dock, minns inte.

Wolfenstein Är kul med.

Quake 3 är ju klassiker

Men sen får man helt enkelt se det med att spelar man med ett gäng tajta vänner så är det mesta kul.
Som sagt wolfwnstein är kul men det blir riktigt underhållande när motståndarsidan sitter i 2 seperata rum och skriker på varandra för dem fuckar upp och den tredje sitter i ett hörn och sjunger wolfenstein wolfenstein wolfenstein jag ska tända tussen jylleljus för sig själv får vem som helst att dra på smilbanden

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Warcraft är kul, finns många olika speltyper i spelet så man tröttnar knappt aldrig.

Permalänk
Medlem

Den stora fallgropen är väl om någon drar fram Counter strike. Counter strike (i värsta fall dessutom över internet) har förstört flera av de fåtal LAN jag någonsin varit på.

Några LAN favoriter är väl RTS spel (gärna någon blizzard titel, helst inte någon EA titel), eller något FPS man kan lira multiplayer kampanj på och framåt natten när man är lite färre personer - någon sorts Tower defense. Om någon är grym på något speciell titel så ska man se till att hedra dem med att köra några rundor av den även om man tycker det är lite trist.

Permalänk
Medlem

Trackmania
Endast kul för att slå sina kompisar haha

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Serious Sam för helvete! Det är världens roligaste co-op spel! De har ju t.om. släppt second encounter nu

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Diablo 2 för fan!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Varför nämner folk alltid kända spel när någon ber om förslag? Personen i fråga känner med största sannolikhet redan till dessa spel och frågar efter dom är mindre kända. Att nämna något från Id Software, Epic Games, Valve eller Blizzard känns ju så meningslöst.

Jag föreslår LieroX. Det är ett gratis Worms 1-liknande spel men i realtid. Gillar du gamla worms och vill bara skjuta lite smågalet med fantasifulla vapen så är LieroX värt att pröva. Det finns även ett antal moddar inbyggda, som ger nya vapen.
OpenLieroX

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något bra 2D-spel till ett LAN? Jadu. Det får då bli Soldat faktiskt. Snorigt roligt spel ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Warcraft 3
Diablo 1
Starcraft
Death rally (tack Pimpim666 ) =P
Red Alert 2
Natural-selection
Settlers 3,4 & 7
Team Fortress 2
Worms 1

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Codename Eagle!!!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Avp2
quake
Red Alert (finns att hämta på Command & Conquer Classic | Command & Conquer)

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Jag säger bara Codename Eagle!!!

Jag går i god för det!

Permalänk
Avstängd

Project EDEN, en skiva för 4 pers..
Väldigt likt Tomb Raider dock i framtiden, städer byggda på städer, man åker ner till en äldre stad för varje level.
Varje karaktär har olika färdigheter, typ en hacker, en cyborg/robot (fru Robocop), en reparatör/enginer och öh, soldat?
Alla måste samarbeta för att klara av en level, kan låta A.In köra andra karaktärerna men måste ta kontroll över en avgörande för att klara av uppgiften.

Spelet är gammalt som fan men vi är 4pers som kör spelet på 4st Acer netbooks, typ intel atom CPU och något intel skräp grafik på 8MB (dock upp till 224MB)

Den ska finnas som freeware nu, Project Eden for Windows - MobyGames & Project Eden PC game - Watch Video - Kendin Co?

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assjack:

Project EDEN, en skiva för 4 pers..
Väldigt likt Tomb Raider dock i framtiden, städer byggda på städer, man åker ner till en äldre stad för varje level.
Varje karaktär har olika färdigheter, typ en hacker, en cyborg/robot (fru Robocop), en reparatör/enginer och öh, soldat?
Alla måste samarbeta för att klara av en level, kan låta A.In köra andra karaktärerna men måste ta kontroll över en avgörande för att klara av uppgiften.

Spelet är gammalt som fan men vi är 4pers som kör spelet på 4st Acer netbooks, typ intel atom CPU och något intel skräp grafik på 8MB (dock upp till 224MB)

Den ska finnas som freeware nu, Project Eden for Windows - MobyGames & Project Eden PC game - Watch Video - Kendin Co?

Typ som The Lost vikings fast i nyare tapning.
Behövs alla för att klara av en bara då alla har olika grejer.
Intressant ju

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jedi academy har vi lirat som fan när vi lanat riktigt skoj är det.
men absolut roligaste och bäst spelkänsla är capture the flag på COD 2, 3vs3 eller mer.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Empire Earth lätt!!!

Visa signatur
Permalänk

Rollcage kom jag att tänka på nu med. Fart action och riktigt kul om man är ett par stycken som kör.

Permalänk
Hedersmedlem

Jedi Academy, Age of Empires 2, CoD United Offensive. Mina tre favoriter från tiden när datorspel var datorspel och inget annat!