Permalänk

Någon som vet vart man kan få tag i ett svart TJ07 med fönster i Sverige? Vet inte om jag litar på de mysko sidorna från prisjakt.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Wow, vilket monster!
Ett elegant monster...

Permalänk
Medlem

MDPC fooo shooO!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Någon som vet vart man kan få tag i ett svart TJ07 med fönster i Sverige? Vet inte om jag litar på de mysko sidorna från prisjakt.

relevant, någon?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det måste ha varit en bad mount. Iof så kan det bero på att min gamla mcres var precis vid utblåset på grafikkortet, medan EK reservoaren har större yta. Men det kan mycket väl ha varit någonting som inte satt riktigt som det skulle. Lycka till med att hitta sponsorer! Du har ju fått uppmärksamhet här iallafall så det är säkerligen inte helt omöjligt. Jag skulle nog dock vänta på nya moderkortet och kanske modda det där du hade tänkt i fronten innan. Fast jag fick sponsring innan jag var helt klar med datorn. ^^,

Det är ju definitivt värt ett försök iallafall!
Ska höra mig för lite.

Skrivet av Asheileon:

Solklar 5a

Skrivet av Sovereign:

Någon som vet vart man kan få tag i ett svart TJ07 med fönster i Sverige? Vet inte om jag litar på de mysko sidorna från prisjakt.

Skrivet av lurreluck:

Wow, vilket monster!
Ett elegant monster...

Skrivet av anemic:

MDPC fooo shooO!

Tackar så mycket!

Sovereign - Ingen aning faktiskt eftersom jag bor i Finland.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul med seriösa projekt och gallerier! Snyggt bygge!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mycket trevligt system! :D:D

Permalänk
Proffsmoddare

Uppdatera med information om hur det går mannen!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Älska!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Alltid lika kul med seriösa projekt och gallerier! Snyggt bygge!

Skrivet av LOLmeOUT:

mycket trevligt system! :D:D

Skrivet av sack:

Uppdatera med information om hur det går mannen!

Skrivet av Umpata:

Tack grabbar (och tjejer), det uppskattas.

Sack - Kommer med en update om hur det går.

Jag tänkte först döpa albumet till "min data" bara för att höja klassen på den rubriken lite, men blev inte av sen heller för kom på att ingen lär väl ens gå in på albumet då.
Men det vore rätt roligt att se hur förvånade folk skulle bli.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd

öm sitter du snett vid datorn.. satan vad obekvämt...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Proffsmoddare

Min data.. Det hade varit humor! Hade jag inte haft ett album uppe nu hade jag nästan gjort det själv.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Älskar välbyggda riggar... önskar att jag hade tiden och kunskapen och verktygen att göra något liknande själv! Har bra OC komponenter men kylningen är där det brister...

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

öm sitter du snett vid datorn.. satan vad obekvämt...

Ja sitter inte snett, skrivbordet går in i en 45 graders vinkel precis där bilden slutar.
Kan försöka ta en bättre bild när ja kommer hem igen men är bortrest nu i en månad till, så det får bli sen då.

Skrivet av sack:

Min data.. Det hade varit humor! Hade jag inte haft ett album uppe nu hade jag nästan gjort det själv.

Det hade faktiskt varit humör på hög nivå, ångrar nästan att jag inte gjorde det.

Skrivet av heddan:

Älskar välbyggda riggar... önskar att jag hade tiden och kunskapen och verktygen att göra något liknande själv! Har bra OC komponenter men kylningen är där det brister...

Har du intresse av det så kan du ju börja med något lite mindre / billigare projekt först så du får in vanan.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Självklart ett av de bättre gallerierna.
Älskar när det är stilrent 10p.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Självklart ett av de bättre gallerierna.
Älskar när det är stilrent 10p.

Tackar.

Min nya leksak:

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

WeeMaan, skulle du kunna lägga upp lite mer specifikationer på vattenkylningen? Skulle gärna vilja veta mått på slangen du använt, hur du fick fast radiatorn och lite sånt. För övrigt ett väldigt snyggt bygge, TJ07 kommer verkligen till sin rätt när man kör vattenkylning.

Själv sitter man och funderar på hur man skall placera radiator(er) i sitt FT01, som i sammanhanget har bra mycket sämre förutsättningar. Man blir ju helt klart sugen på att slänga iväg en beställning från caseking.de när man ser ditt album Min andra undran är vad du har datorn till, spelar du MMO eller så? Känns som det när man ser ditt skrivbord.

Döp om albumet till "min data" eller "budget dator ftw", det skulle varit något !

EDIT: såg nu vad du hade för slangstorlek, men har du ett "stand" till radiatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

WeeMaan, skulle du kunna lägga upp lite mer specifikationer på vattenkylningen? Skulle gärna vilja veta mått på slangen du använt, hur du fick fast radiatorn och lite sånt. För övrigt ett väldigt snyggt bygge, TJ07 kommer verkligen till sin rätt när man kör vattenkylning.

Själv sitter man och funderar på hur man skall placera radiator(er) i sitt FT01, som i sammanhanget har bra mycket sämre förutsättningar. Man blir ju helt klart sugen på att slänga iväg en beställning från caseking.de när man ser ditt album Min andra undran är vad du har datorn till, spelar du MMO eller så? Känns som det när man ser ditt skrivbord.

Döp om albumet till "min data" eller "budget dator ftw", det skulle varit något !

EDIT: såg nu vad du hade för slangstorlek, men har du ett "stand" till radiatorn?

Använder Hammondlådor med dubbelhäftande tejp till monteringen av radiatorn, googla hammond och TJ07 så kommer du få många träffar.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med radiatormonteringen i ditt chassi men google är din vän, finns säkert massor som har samma chassi och vattenkylning, bara att kolla på dom för att få lite inspiration och tips.
Xtremesystems.org är också värd att besöka, där kan du söka i "liquid cooling worklogs" efter just ditt chassi.

Specs ser du i signaturen.

Använder datorn till allt möjligt, både arbete och spel. Dock inget MMO.

Mvh

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Kan tyvärr inte hjälpa dig med radiatormonteringen i ditt chassi men google är din vän, finns säkert massor som har samma chassi och vattenkylning, bara att kolla på dom för att få lite inspiration och tips.
Xtremesystems.org är också värd att besöka, där kan du söka i "liquid cooling worklogs" efter just ditt chassi.

Ja självklart ska man googla, och jag har letat ett bra tag på flera olika sidor dock finns ingen tillräckligt bra lösning, och aluminiumet är alldeles för tjockt för att såga i. Du vet ju själv hur otroligt stabil Uni-Body designen är.

Jag slängde faktiskt precis iväg en beställning från caseking på ett tj07, det bör lösa problemet. Får köpa mattsvart färg och dammfilter imorgon. Tack för svar och råd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Ja självklart ska man googla, och jag har letat ett bra tag på flera olika sidor dock finns ingen tillräckligt bra lösning, och aluminiumet är alldeles för tjockt för att såga i. Du vet ju själv hur otroligt stabil Uni-Body designen är.

Jag slängde faktiskt precis iväg en beställning från caseking på ett tj07, det bör lösa problemet. Får köpa mattsvart färg och dammfilter imorgon. Tack för svar och råd

Jag köpte först ett radiatorställ från chilled PC som var väldigt enkel att montera, men tyckte den såg så ful ut så bytte till hammond lådor istället.

Såhär såg det ut då:

Körde med ett 4850 + accelero S1 då, och 3/8ID, 1/2OD slang.

Skrivet av Oggyoc:

Riktigt snyggt, en självklar 5a!

Du hade inte tänkt försöka pressa upp grafikkortet ännu högre med de där fina temperaturerna?

Testade just med 1,1Ghz core med 1,35v men skärmen slockna efter någon minut i kombustor (furmark). :\
Någon som vet något program där man kan ändra spänningen högre än 1,35v? Via mjukvara då alltså.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Jag köpte först ett radiatorställ från chilled PC som var väldigt enkel att montera, men tyckte den såg så ful ut så bytte till hammond lådor istället.

Jag tycker annars att det där ser ganska bra ut Men det är väl skillnad mot verkligheten I guess. Var köpte du hammond-lådor? Har svårt att hitta dem efter en halvtimmes sökande, det enda stället som har dem verkar vara murdermod och då kostar de 1000:- i ett paket med sleeving och annat smågodis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Självklart är det "perfekta chassit" en smakfråga, men vill man inte bygga ett eget och klarar sig med radiatorytan som får plats i TJ07t tycker jag den är helt optimal. Iallafall för mina behov.
Anledningen till att jag inte har block på moderkortet också är för att jag just ska byta, till ett Rampage III Extreme när det väl kommer ut.
Sen så finns det ju inga "full-board" lösningar för P6T deluxe, utan man måste ha separata för NB/SB och mosfets vilket leder till massor med slang vilket skulle försämra utseendet imho.

Det finns visst en fullboard till Asus X58 moderkort, exklusive VRM/mosfet.
EK-FB ASUS X58 - X58 Chipset - Full Board Blocks - Motherboard Blocks - Blocks
EK-FB ASUS X58 Nickel - X58 Chipset - Full Board Blocks - Motherboard Blocks - Blocks

EK-MOSFET ASUS X58 KIT - Mosfet Blocks - Motherboard Blocks - Blocks
EK-MOSFET ASUS X58 KIT - Nickel - Mosfet Blocks - Motherboard Blocks - Blocks

Finns en hel del mer fina grejer till Asus P6T Serien från flera olika tillverkare. Dock är det ju lite kompromiss med separata VRM.
Jag vet inte riktigt om Rampage III Extreme är så himla mycket bättre, Mycket bra men är det verkligen tillräckligt bra för att byta bara för sakens skull när P6T Deluxe och Deluxe-V2 i sig är skitbra dom också? kan säkert hålla med om att Rampage III Extreme är bättre, men tror inte skillnaden är så stor som marknadfösring vill få dig som köpare att tro.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avuriel:

Det finns visst en fullboard till Asus X58 moderkort, exklusive VRM/mosfet.
EK-FB ASUS X58 - X58 Chipset - Full Board Blocks - Motherboard Blocks - Blocks
EK-FB ASUS X58 Nickel - X58 Chipset - Full Board Blocks - Motherboard Blocks - Blocks

EK-MOSFET ASUS X58 KIT - Mosfet Blocks - Motherboard Blocks - Blocks
EK-MOSFET ASUS X58 KIT - Nickel - Mosfet Blocks - Motherboard Blocks - Blocks

Finns en hel del mer fina grejer till Asus P6T Serien från flera olika tillverkare. Dock är det ju lite kompromiss med separata VRM.
Jag vet inte riktigt om Rampage III Extreme är så himla mycket bättre, Mycket bra men är det verkligen tillräckligt bra för att byta bara för sakens skull när P6T Deluxe och Deluxe-V2 i sig är skitbra dom också? kan säkert hålla med om att Rampage III Extreme är bättre, men tror inte skillnaden är så stor som marknadfösring vill få dig som köpare att tro.

Dom du länkar till är ju fullcover, dvs täcker NB och SB, det jag vill ha är ett "fullboard" dvs ett som täcker mosfets också och som bara har 2 anslutningar (in och ut).
Men har lite planer på gång nu, tills RIIIE kommer till försäljning, blir nog att köra på genomskinliga slangar med blodröd vätska.
Och sleeva om allting rött och svart då förstås, samt skaffa en EK multioption reservoar att ha i övre kammaren.

+ Plexi toppen och front panelen med mönster / text utskuret i cnc maskin och rött ljus lysande från bakgrunden på front panelen.

Då tror jag att jag kommer bli riktigt nöjd.

PS. Bytte ut min Samsung F1 1Tb mot en WD Green 1,5Tb med 64Mb cache och den där nya tekniken som gör att man får lite mera utrymme, kan skicka en länk senare för er som inte vet vad jag pratar om.
Gjorde bytet pga ljudnivån, det blev en stor skillnad, WD disken låter absolut ingenting, även fast jag har den att arbeta som faen.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Dom du länkar till är ju fullcover, dvs täcker NB och SB, det jag vill ha är ett "fullboard" dvs ett som täcker mosfets också och som bara har 2 anslutningar (in och ut).
Men har lite planer på gång nu, tills RIIIE kommer till försäljning, blir nog att köra på genomskinliga slangar med blodröd vätska.
Och sleeva om allting rött och svart då förstås, samt skaffa en EK multioption reservoar att ha i övre kammaren.

+ Plexi toppen och front panelen med mönster / text utskuret i cnc maskin och rött ljus lysande från bakgrunden på front panelen.

Då tror jag att jag kommer bli riktigt nöjd.

PS. Bytte ut min Samsung F1 1Tb mot en WD Green 1,5Tb med 64Mb cache och den där nya tekniken som gör att man får lite mera utrymme, kan skicka en länk senare för er som inte vet vad jag pratar om.
Gjorde bytet pga ljudnivån, det blev en stor skillnad, WD disken låter absolut ingenting, även fast jag har den att arbeta som faen.

Väntar med spänning ^^ ska bli kul att se hur det blir...

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag tycker annars att det där ser ganska bra ut Men det är väl skillnad mot verkligheten I guess. Var köpte du hammond-lådor? Har svårt att hitta dem efter en halvtimmes sökande, det enda stället som har dem verkar vara murdermod och då kostar de 1000:- i ett paket med sleeving och annat smågodis.

Jag köpte från Vaasan Elektroniikkakeskus Oy / Vasa Elektronikcenter Ab, mest pga att jag bor typ 1 km därifrån.
Men dom finns där det säljs elektronik prylar iallafall, du kan ju titta på deras hemsida där bör det ju stå återförsäljare.

Skrivet av Avuriel:

Väntar med spänning ^^ ska bli kul att se hur det blir...

Kul att höra, kommmer tyvärr ta ett tag innan jag orkar med nästa stora update, men säkert under sommaren iaf.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Får vi någon uppdatering på bygget eller ? Har beställt delar, ett tj07 samt ett par raddar, så kommer göra något liknande ditt, troligen rätt likt då det är så sjukt cleant!

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Får vi någon uppdatering på bygget eller ? Har beställt delar, ett tj07 samt ett par raddar, så kommer göra något liknande ditt, troligen rätt likt då det är så sjukt cleant!

Kommer knappast någon uppdatering, burken blev stulen.
Lycka till med ditt bygge dock, glöm inte att dokumentera och lägga upp galleri.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Kommer knappast någon uppdatering, burken blev stulen.
Lycka till med ditt bygge dock, glöm inte att dokumentera och lägga upp galleri.

Beklagar verkligen! Det var ett mycket snyggt bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perg:

Beklagar verkligen! Det var ett mycket snyggt bygge.

Plus sidan är ju att jag nu äntligen kan motivera mig att börja ett nytt fräscht projekt.

*R.I.P TJ07 WeeMaan Edition*

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D