Lian Li släpper ljuddämpat miditower

Permalänk
Melding Plague

Lian Li släpper ljuddämpat miditower

Lian Li släpper en ny datorlåda som ska ta "tystnad till en ny nivå".

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg, tyst men dyr som vanligt Lian Li.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket pris! Kan man ju få CM ATCs, Obsidian mfl för! :S

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Roterbar hårddiskbur med 8 diskar! Så klockrent, varför har ingen gett oss detta tidigare? Priset är ju väl tilltaget men det är ju Lian-Li.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag har sedan länge varit förtjust i PC-B25F och blev glad att se nyheten då man sällan kan få för mycket ljuddämpning. Glädjen höll i sig tills jag läste priset... Jag som tyckte att 1600 spänn för PC-B25F var lite väl mycket att lägga på ett chassi då man kommer undan med 800 spänn på ett FD Define R2. (Jag vet det finns anledning till prisskillnaden mellan de två produkterna jag nämner, men båda uppfyller funktionerna jag söker.)

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

Lian-Li och deras absurda prissättningar, nästan 3k för ett midi-tower

Permalänk
Medlem

Dyyyrt och dessutom fult. Nej usch Lian-Li ni kan bättre.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Dyyyrt och dessutom fult. Nej usch Lian-Li ni kan bättre.

Håller helt klart med! Mer i stil med V1000!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Roterbar hårddiskbur med 8 diskar! Så klockrent, varför har ingen gett oss detta tidigare? Priset är ju väl tilltaget men det är ju Lian-Li.

Föregångaren PC-B25F har väl en precis likadan hårddiskbur? Dragonlord-serien från Lancool (Lian-Li) har också roterbar hårddiskbur, men den tar bara fyra diskar. Har för mig att även Cooler Master har ett par modeller med burar som är roterbara (Sniper och/eller Scout?). Plus några till...

Men det kanske var just kombinationen med så pass många diskar och roterbar bur som var nytt för dig?

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Roterbar hårddiskbur med 8 diskar! Så klockrent, varför har ingen gett oss detta tidigare? Priset är ju väl tilltaget men det är ju Lian-Li.

Fast det är ju bara plats för 6 diskar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Nog för att jag gillar Lian Li, men när jag ser detta chassi så blir jag lite besviken, inte på grund av insidan eller något sådant, utan för att jag tycker att designen är så mycket värre än det "ursprungliga" originalet, PC-B25. PC-B25 är ett chassi som kanske inte har alla världens finesser, men det är ett chassi som jag känner mig stolt över att ha stående på skrivbordet. Kan personligen inte säga samma sak om detta.

För er som gillar designen, trevligt för er, men alla finesser till trots så väljer jag PC-B25 framför detta varje dag i veckan.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Musikälskare

När jag såg priset tänkte jag "VA?" ^^

Men det är ju kvalitet...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ful som få och rätt dyr men man får en låda som håller högsta kvalitet sen är det upp till varje individ att bestämma sig om det är värt pengarna.

Permalänk

asså, 3k för ett miditower? utan något speciellt, mer än lite extra dämpmattor?? vart är världen påväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

asså, 3k för ett miditower? utan något speciellt, mer än lite extra dämpmattor?? vart är världen påväg

Det är Lian Li, vad förväntar du dig?

Permalänk
Medlem

Man kan ju iaf köra Quad SLI/CF i den. :):up:

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Lian li är de bästa burkarna man kan få tag i enligt mig!

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

Håller med om att Lian-Li gör de bästa burkarna men detta är en ful skapelse. För de pengarna ~2,7k får du idag ett Lian Li PC-X500 Tyr (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin som enligt mig är mycket bättre och snyggare på alla punkter.

Skrivet av backsten:

Lian li är de bästa burkarna man kan få tag i enligt mig!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Alltså okej det är ju kvalitet men 2.7K för det där!`? vad fan har dom tänkt med egentligen!? lätt att jag hellre tar obsidian 800D eller ATCs 840.. nej nu får dom allt tänka om lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Föregångaren PC-B25F har väl en precis likadan hårddiskbur? Dragonlord-serien från Lancool (Lian-Li) har också roterbar hårddiskbur, men den tar bara fyra diskar. Har för mig att även Cooler Master har ett par modeller med burar som är roterbara (Sniper och/eller Scout?). Plus några till...

Men det kanske var just kombinationen med så pass många diskar och roterbar bur som var nytt för dig?

Lancool har bara plats för 4. Jag vill ha mer. CMs lådor tvivlar jag starkt på att de skulle ha roterbara HDD-burar och förövrigt så är alla CM-lådor under Cosmos 1000 och ATCS 840 budgetskit.

Ser förövrigt ut att få plats med fler än 6 diskar i hårddiskburen även om det bara finns "plats" för 6. Gillar fortfarande Stacker-konstruktionen med hårddiskar bättre men detta är snyggare.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Håller med om att Lian-Li gör de bästa burkarna men detta är en ful skapelse. För de pengarna ~2,7k får du idag ett Lian Li PC-X500 Tyr (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin som enligt mig är mycket bättre och snyggare på alla punkter.

Jag håller till fullo med där! Denna skapelse liknar Antecs 1200 eller 900 med ett stealthutseende, något som jag verkligen inte gillar. Tror inte de yngre som gillar sådant har råd heller...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backsten:

Lian li är de bästa burkarna man kan få tag i enligt mig!

Håller fullständigt med. Kollar inte ens på andra tillverkare. Men den här var dyr.

För en tusenlapp mer kan man nog komma åt en Pc-X2000F (såg den på cebit, helt otrolig, kompisen fick stoppa mig från att försöka sno den och kuta iväg).

Den är dyr som bara den men helt värt pengarna (om man är lycklig nog att ha de).

Permalänk
Medlem

Tänkte att det kanske vore något att byta till, men när jag såg prislappen så ändrade jag mig... Synd!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är nog böjd att håll med där. Är normalt Lian Li fan, men denna såg mest ut som vanliga "gamerchassin" som jag avskyr. Priset var väl också att ta i, men det ska bli kul att se genomgående recensioner för att se om den är bra. Ett riktigt bra chassi kan man ha mycket länge och då är priset mindre intressant.

Själv saknar jag 2000-serien (och även 7000).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Hedersmedlem

Detta kommer inte jag köpa, om jag nu skulle velat hade jag istället köpt ett vanligt pc25 och stoppat in dämpmattor för en hundring.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.