(film) Avatar: The last Airbender

Permalänk

(film) Avatar: The last Airbender

såg hela serien för ett par år sedan och den var en helt ok tecknad serie. med sina ljusa stunder

fick se idag att det skulle komma en film

men en sak får mig att misstänka att den kan bli en flopp...

M. Night Shyamalan dök upp i början... har ett par filmer från han som verkade bra på trailern men som sen visade sig vara rena skräpet när man fick se hela...

vad tror ni flipp eller flopp

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det ser ut att bli bra tycker jag

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

vafan... varför fick inte jag youtube taggarna att fungera.... trodde dom tagit bort dom eller nått

jäfligt konsigt nu funkade det iaf....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Kan nog bli småball

Permalänk
Medlem

M. Night Shyamalan har aldrig i sitt dåliga liv gjort en bra film, så The Last Airbender kommer också vara sämst. Jag ber er, se serien istället. Alla hans filmer är såna som "hade kunnat vara bra", bara någon annan skrivit och regisserat. The Happening, helt ärligt?! Han gör filmer som är bra, typ dom första 5 minuterna. Alla hans filmer börjar typ bra, sådär lite över medel, men sen går så jävla snabbt utför så man står helt häpnad över vafan som hände. Hur kan någon fucka upp nånting så här mycket?! Jo, M Night Shyamalan kan fucka upp saker sådär mycket. Han är sämst. Så _jävla_ dålig. Uwe Boll är iaf en legend för sina dåliga filmer. Shyamalan kan inte ens vara bra på att göra dåliga filmer. Så dålig är han.

/rant

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Jag hoppas att den kommer på film, en av mina favoritserier för några år sedan!
Tänk, Ang, Katara och allt vad de heter, på riktigt!

Permalänk
Medlem

Är också skeptisk till denna. Serien är riktigt bra, men Shamalamadingdong kommer säkert sabotera denna film med. Gissar att 95% av budgeten går till specialeffekter, 4,9% till skådespelarna och 0,1% till handlingen. Så jag tippar på en dum film med skapliga specialeffekter, och en målgrupp på typ 7-åringar... Tyvärr. Hade mycket hellre sett en långfilm från samma skapare som serien.

Permalänk
Medlem

Bara sett Unbreakable av Shamalamalamameenayan, och tyckte den var rätt bra. Dock tror jag att den här filmen har ganska stora chanser att bli kass, eller iallafall inte vara i närheten av serien, som är bland det bästa jag sett på senare år.

Permalänk
Medlem

Kalla mig tönt, men jag tycker banne mig att Sjätte sinnet är ett mästerverk.

Hans andra filmer funkar bra halvvägs in då man fortfarande inte har fått veta så mycket om varför the shit hits the fan... men oftast har de en tendens att vilja bli predikande och moraliserande från halva filmen och framåt.

Och för att gå OnT:

Airbender?

Låter fan som en dålig karaktär i Futurama...

Permalänk
Medlem

Har sett hela serien vet inte hur många gånger, och tänker se denna filmen också fast utan några förhoppningar.

Är den kass så behöver man ju inte se den en andra gång.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Kalla mig tönt, men jag tycker banne mig att Sjätte sinnet är ett mästerverk.

ok tönt, håller med dig.

Därför som det känns så ruttet att allt han tagit i sedan dess blivit totalt skräp

/Daniel

Permalänk
Medlem

skit bra serie men jaa filmen kommer vara dålig...

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

He lajks air lålz?

Gillar inte sådana filmer, känns mer som att de är gjorda för barn än vuxna, inget fel på käre Shyamalan men man kan ju inte precis påstå att han gör några seriösa filmer nuförtiden.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hoppas på att det blir bra.

Många av scenerna är exakt taget från den animerade serien

Permalänk
Medlem

Hjärndött datoranimations-runkeri, vilken överraskning.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

4,4/10 - The Last Airbender (2010)

Jag sa ju det. Shyamalan är sämst. Se serien istället.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

serien var ett Jä**a MÄSTERVERK tyckte iaf jag men att göra en live actionfilm och sätta shamalayan som regissör nja kanske inte så genomtänkt. YouTube - No One Likes M. Night Shyamalan

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

M. Night Shyamalan har aldrig i sitt dåliga liv gjort en bra film, så The Last Airbender kommer också vara sämst. Jag ber er, se serien istället. Alla hans filmer är såna som "hade kunnat vara bra", bara någon annan skrivit och regisserat. The Happening, helt ärligt?! Han gör filmer som är bra, typ dom första 5 minuterna. Alla hans filmer börjar typ bra, sådär lite över medel, men sen går så jävla snabbt utför så man står helt häpnad över vafan som hände. Hur kan någon fucka upp nånting så här mycket?! Jo, M Night Shyamalan kan fucka upp saker sådär mycket. Han är sämst. Så _jävla_ dålig. Uwe Boll är iaf en legend för sina dåliga filmer. Shyamalan kan inte ens vara bra på att göra dåliga filmer. Så dålig är han.

/rant

The Sixth Sense, Unbreakable och Signs var väl ändå bra/okej filmer, tycker du inte? Men efter det har det faktiskt bara blivit sämre och sämre för varje film. Jag har hela tiden tänkt "Nä nu fan, denna gången kommer han lyckas"... och POFF! Så visar det sig att filmen är en katastrof.

Jag har inte sett The Last Airbender och har faktiskt ingen lust att göra det med sina 4.4/10 på IMDb. Jag tänker inte längre att han nu kommer lyckas. M. Night Shyamalan är slut, finito, hej då, bye bye. Det är ett under om han får pengar för att göra en till film...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

The Sixth Sense, Unbreakable och Signs var väl ändå bra/okej filmer, tycker du inte? Men efter det har det faktiskt bara blivit sämre och sämre för varje film. Jag har hela tiden tänkt "Nä nu fan, denna gången kommer han lyckas"... och POFF! Så visar det sig att filmen är en katastrof.

Jag har inte sett The Last Airbender och har faktiskt ingen lust att göra det med sina 4.4/10 på IMDb. Jag tänker inte längre att han nu kommer lyckas. M. Night Shyamalan är slut, finito, hej då, bye bye. Det är ett under om han får pengar för att göra en till film...

Okej, The Sixth Sense var bra när man såg den, har dock bara sett den en gång. Är väl en sån film som man nöjer sig efter en gång typ. Jag tyckte Unbreakable var bättre än The Sixth Sense faktiskt, men ändå inga riktigt bra filmer SKulle ge dom 6,7 var typ, runt där. Signs var bra fram till i mitten då utomjordingarna började gå runt och kolla in i filmkameror, kändes för ogenomtänkt. Och varför utomjordingar velat åka till jorden vars yta består av sådär 70% vatten när dom själva är allergiska mot det, var ju lol. Men jo, hans första filmer var sevärda, absolut men efter Signs tycker jag man lika gärna kunnat missa dom.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Oj, fin bump.
Filmen var förövrigt förmodligen den sämsta film jag någonsin sett, alla kategorier. Beror nog på att jag jämförde den med serien, men den hade nog varit högst medelmåttig även om jag inte sett serien sedan tidigare.

Permalänk
Musikälskare

Riktigt dålig film, såg 1/4 sen stängdes den av i vredesmod!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Såg filmen igår på bio (förhandsvisning för Sanktan) och tycker den var hyfsad. Nu har jag inte sett serien så kan inte jämföra dem, men jag tycker att filmen hade en del spännande och häftiga stunder.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Fina fluids, men skitfilmen var värdelös. Jag önskade att alla karaktärer skulle spontant självdö runt 20m in i filmen :/

Permalänk
Musikälskare

Hatar när handlingen går i 120km/h och man hoppar över scener som ger en film djup... Detta är ett praktexempel på en dålig film

Den inriktar sig väll mest på barn skulle jag gissa, men tänk er vilken bra film det HADE kunnat bli med rätt skådespelare och regi ^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Tycker den floppat en hel del

Mycket B scener och de står i typ 1½ timme och viftar med händerna
Ingen spec djup handling och det är så uppenbart det mesta. Känns som att alla fighter är 'girl fights' .

3/10 skulle jag ge den. går att se på men man tappar fort intresset.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

som sagts tidigare var och såg den... vart inte så oväntat besviken... tyckte dels att fighter som kunde blivit spännande typ sabbades och blev inte spännande alls och att det kändes som att dom snabbspolade igenom serien.

ända pluset i kanten är väll att den verkar vad jag minns iaf ffölja serien ganska korrekt iaf och dom har försökt efterlikna dom teknade figurerna lite iaf. tycker dock dom misslyckades totalt med prins suko och hanns farbror vad han nu heter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att pga att jag sett serien så vart filmen sevärd.. Hade jag inte sett serien eller haft nå intresse av the last airbender innan så hade jag fan inte stått ut med det där dravlet

MEN jag vill se fortsättningen och hoppas att dom spottar upp sig till dom två filmer som förhoppningsvis är kvar..