Permalänk
Medlem

Megamyggbett i Thailand

Hej!

Är just nu och reser runt lite, bla Thailand där jag är nu.

Idag märkte jag att jag kliat sönder ett myggbett för första gången på benet. Såg ut som en sårskorpa med lite rött runt . Tänkte det läker väl som vanligt och så badar jag i havet. Då lossnade sårskorpan och nu är det ett litet öppet sår i benet med en rund, röd, ring omkring, stor som en krona nästan.

Hittade inget att behandla det med i ryggsäcken förutom kanolone lotion. Som det står att man kan använda mot insektsbett. För att skydda såret tänkte jag att det vore en bra ide att ha på lite myggmedel runt bettet så att det inte kommer nån fler mygga och biter där. Läste senare att man absolut inte får ha myggmedel i öppna sår. Svettas ju ganska mycket här så det har nog åkt i en del i såret...

Överlever jag?:P

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Skölj bort skiten om du nu redan inte gjort det.
Sen borde det rimligt viss finnas stark sprit därnere att köpa 60%+ som du kan skölja och rengöra med sen täck över det med ett plåster bandage om du ska göra nått annars låt det lufta och håll det rent.

Utgick bara ifrån att du är i bushen/Byhåla och inte har tillgång till ett riktigt Apotek.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Skölj bort skiten om du nu redan inte gjort det.
Sen borde det rimligt viss finnas stark sprit därnere att köpa 60%+ som du kan skölja och rengöra med sen täck över det med ett plåster bandage om du ska göra nått annars låt det lufta och håll det rent.

Utgick bara ifrån att du är i bushen/Byhåla och inte har tillgång till ett riktigt Apotek.

Har tvättat bort allting och rengjort nu med sårsprit som jag lånat:)

Nja är inte i bushen just nu, är dock sent här så apotekt hade stängt..

Tack för snabbt svar!

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Bilder!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Säger som Ilja.. Pics or GTFO

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag var i thai första gången så fick jag härliga varfyllda myggbett Blev dock inga öppna sår vad jag kommer ihåg.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Vi köpte ett medel som innehöll 95% kemikalier och de hjälpte mot att få mygbett.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Det kanske är en botfly som har byggt bo?

YouTube - Bot Fly

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Musikälskare

Skruva loss lite pistolskott och lägg krutet på såret och tänd på!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det säkraste är om du tar en yxa och hugger av benet, sen eldar du stumpen för att stänga såret. Detta är vad jag i egenskap av en riktig man hade gjort, men du kanske är en kärring?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Eash förstår att bild hade varit coolare.. Hehe lite sent att ta den nu bara när skiten typ läkt (återkommer om det blir infekterat). Googlade lite och hittade ungefär hur det såg ut, http://www.nimmt.se/wp-content/bild-6666.jpg fast mitt var mörkrött runt om.

Skrivet av KniFF:

När jag var i thai första gången så fick jag härliga varfyllda myggbett Blev dock inga öppna sår vad jag kommer ihåg.

Skrivet av Ryden:

Säger som Ilja.. Pics or GTFO

Klia sönder dem 1-2ggr och bada i saltvatten då blir det ett riktigt monsterbett:)

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!