Permalänk
Medlem

Define R2 projekt + kabeldragning

Lägger upp mitt senaste bygge (Feb-Mars 2010)

Delar:
Chassi: Fractal Design Define R2
Moderkort: Gigabyte GA-EX58-UD5
CPU: Intel Core i7 920, 2.66GHz @ 3.8GHz
CPU kylare: Corsair H50
Hårddiskar: Intel X25-M G2 80GB SSD, Westen Digital Black 500GB, Westen Digital Caviar 500GB
Grafikkort: 2st XFX HD5770 1GB (båda i full x16 CrossFire)
RAM: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800

Övrigt:
2st Fractal Design 140mm fläktar i toppen (utblås)
2st Fractal Design 120mm fläktar i fronten (insug)
1st Fractal Design 120mm fläkt i sidan (insug på grafikkorten)

Kommande steg:
Byta upp till ett Corsair Obsidian 800D chassi
Byta ut H50'n mot ett komplett vattenkylningssytem (och ev. vattenblock till bägge grafik korten)

Syftet:
Syftet var att få en snabb, tyst dator samt ett stilrent och vackert bygge.
Dessvärre eskalerade mina behov för hastighet och gaming med tiden då flera fläktar installerade och det ljuddämpande materialet försvann och även"tyst-faktorn" ^^

Define R2 projekt + kabeldragning

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt fint. Lägg inte komponenterna på sängen bara. Det skapar en sån massa bråk här på forumet.

Gillar dina bilder.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

riktigt nice bygge men vad har du för temps på grafikkorten?, funderar på att köpa ett till

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk

Alltid trevligt med CFx/SLI fina bilder dessutom

Permalänk
Medlem

Bra bilder, bra val av komponenter.

5p av mig!

varför kör du inte din h50 i toppen, sen 140 mm i botten ist?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

nice fan att man själv har moddat sönder sitt fractal tootalt! :'( Fast å andra sidan så gillade jag det inte så mkt

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Riktigt fint. Lägg inte komponenterna på sängen bara. Det skapar en sån massa bråk här på forumet.

Gillar dina bilder.

"Bråket" är väl inte den egentliga anledningen till att inte lägga grejer direkt på sängen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[MSK:

Jäger;10103271']riktigt nice bygge men vad har du för temps på grafikkorten?, funderar på att köpa ett till

Det övre kortet ligger på runt 40-45 IDLE med tanke på att det inte får ett tillräckligt sug och det undre ligger på 35-40 (båda på 35% fanspeed = auto IDLE)
När jag maxar (vad korten klarar) på GTA4 så ligger det övre på runt 70-75 grader och fanspeed på 80% xD
Det undre kortet har jag inte kollat så mycket vad den kommer upp i vid full load då jag vet att det kortet inte kommer bli så värst varmt

Men folk säger att det är/blir farligt varm för grafikkorten om dom hamnar så nära varandra men jag har ju ett exempel här på att det funker alldeles utmärkt

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Bra bilder, bra val av komponenter.

5p av mig!

varför kör du inte din h50 i toppen, sen 140 mm i botten ist?

Skulle det öka min prestanda något mer då?
Dessutom så hade inte en 140mm i botten gjort någon stor nytta så mitt nätagg är ju icke modulärt och sladdarna ligger till stor del över 140mm platsen i botten...

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk
Medlem

Citat TS:
Kommande steg:
Byta upp till ett Corsair Obsidian 800D chassi

Kommentar:
Jag har precis bytt från Corsair Obsidian 800D till Define R2 Pga konstiga vibbar från Obsidians plåtar och plastlock på insidan.
Jag tycker att jag har bytt upp mig fast lådan nästan är hälften så stor.
Ska bli intressant att se om du blir nöjdare än jag.
Fast det får inte plats med en ''Riktig'' vatten kylning inne i define.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Bra bilder, bra val av komponenter.

5p av mig!

varför kör du inte din h50 i toppen, sen 140 mm i botten ist?

Dels vad TS skrev, men också att H50n inte får plats (den slår i NB heatpipes och minne i mitt chassi)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Citat TS:
Kommande steg:
Byta upp till ett Corsair Obsidian 800D chassi

Kommentar:
Jag har precis bytt från Corsair Obsidian 800D till Define R2 Pga konstiga vibbar från Obsidians plåtar och plastlock på insidan.
Jag tycker att jag har bytt upp mig fast lådan nästan är hälften så stor.
Ska bli intressant att se om du blir nöjdare än jag.
Fast det får inte plats med en ''Riktig'' vatten kylning inne i define.

Om du syftade på att jag ska byta upp till ett 800D så har jag övervägt beslutet och väntar tills CoolerMaster HAF-X kommer ut nu 10e Juli enligt komplett.se och sedan då göra följande:

Sälja Fractal Chassi -> Byta till HAF-X
Sälja båda XFX 5770 -> 5970
Sälja H50 -> Vattenkyla både CPU och GPU'er (360 radiator med 2st coolermaster 230mm fläktarna i toppen skall fungera fin fint) (1 loop)
Köpa en till BenQ 24" LED och kör eyefinity

Satt och snackade med lärare på skolan nu inför projektarbetet @ gymnasiet på 3e året som kommer och detta skulle då vara mitt projekt : Få så tyst dator så möjligt med grym prestanda och bästa spelupplevelsen möjligt då med eyefinity. Tydligen gick förslaget igenom och jag har full tillåtelse att göra detta projektet

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||