Ny stepping för Intel 32 nm

Permalänk
Melding Plague

Ny stepping för Intel 32 nm

Intels processorer för stationära datorer som byggs i 32 nanometer får en ny stepping till sommaren.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med nya revisioner, undrar hur stor skillnaden blir?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Alltid trevligt med nya revisioner, undrar hur stor skillnaden blir?

Andra qouten under en minut på dig

0 stepping på i7an som kom var mycket lättare och klocka till högre freqvenser, dessa kanske blir mer klockvänliga! iaf i5an som verkar inte vilja klocka sig högre än 4ghz eller vare var

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Inaktiv

Kunde vara kul med en i5 750 i 32nm, eller varför inte någon i7 9XX som kostar under 5000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Kunde vara kul med en i5 750 i 32nm, eller varför inte någon i7 9XX som kostar under 5000kr?

Kunde inte hålla med mer i5 750 i 32nm vore mumma!

När ska Intel få tumme ur och introducera 32 nm quadcores? Blir väl inte förrän nästa generation på nästa sockel misstänker jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara ungefär vad skillnaden är? Jag kan inte hitta någon förklaring på K-0 på Wikipedia

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Kunde vara kul med en i5 750 i 32nm, eller varför inte någon i7 9XX som kostar under 5000kr?

Eller varför inte en i7 8XX i 32 nm men det kommer förmodligen aldrig att hända.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kunde inte hålla med mer i5 750 i 32nm vore mumma!

När ska Intel få tumme ur och introducera 32 nm quadcores? Blir väl inte förrän nästa generation på nästa sockel misstänker jag.

Jag tror faktiskt inte de vill få i5 750 bättre än den är, den är farligt nära i7 processorerna ibland och intel vill nog behålla gapet så att någon kommer köpa i7. 32 nm quad från intel kommer nog först med Sandy Bridge.

Håller dock med er om att det skulle bli en grym processor som antagligen skulle vara en fantastisk överklockare.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Jag tror faktiskt inte de vill få i5 750 bättre än den är, den är farligt nära i7 processorerna ibland och intel vill nog behålla gapet så att någon kommer köpa i7. 32 nm quad från intel kommer nog först med Sandy Bridge.

Håller dock med er om att det skulle bli en grym processor som antagligen skulle vara en fantastisk överklockare.

Jovisst, men de spar ju faktiskt pengar på detta, så det orde ligga i deras intresse!

Istället har de ju kunnat "låst" den på annat vis, lägre multiplier eller dyligt.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför det inte finns någon 32 nanometer Intel processor med fyra kärnor till sockel 1156 ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Jovisst, men de spar ju faktiskt pengar på detta, så det orde ligga i deras intresse!

Istället har de ju kunnat "låst" den på annat vis, lägre multiplier eller dyligt.

Rätta mig om jag har fel men är inte fördelen med i7 hyperthreading?

En snabb i5 utan hyperthreading vs en lika snabb i7 med hyperthreading spelar bara roll för dem som vill ha hyperthreading.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA