Permalänk
Melding Plague

Ny Macbook på video

Vietnameser har än en gång fångat en kommande Apple-produkt på video, denna gång en uppdaterad Macbook.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat, lite sen nyhet dock

Permalänk
Medlem

Varför inte stoppa i en 32nm I3a?

Permalänk

Ser ju riktigt mysig ut, gilla den vita mer än den metall, stiligare.
men en Core 2 i en ny MacBook låter ju lite klent o gammalt

Permalänk
Medlem

Inte direkt oväntat, hittade inget hörlursuttag på hans version

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Haha, kul att någon hamrar i bakgrunden. Det första jag kom att tänka på var "den här kan parlamentet göra nåt kul av"...

För er som undrar varför de tog en C2D istället för en i3 så är svaret: Intels integrerade grafik är för klen, och i en liten MB finns det inte plats för en diskret grafikkrets (inkl. kylning för den) så då bedömde apple att det är bättre att ta C2D med något högre frekvenser och använda nvidias kraftigare integrerade grafik.
Så den här gången är det inte apple's fel utan intel som vägrar låta nividia göra styrkretsar till i3/i5/i7

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Haha, kul att någon hamrar i bakgrunden. Det första jag kom att tänka på var "den här kan parlamentet göra nåt kul av"...

För er som undrar varför de tog en C2D istället för en i3 så är svaret: Intels integrerade grafik är för klen, och i en liten MB finns det inte plats för en diskret grafikkrets (inkl. kylning för den) så då bedömde apple att det är bättre att ta C2D med något högre frekvenser och använda nvidias kraftigare integrerade grafik.
Så den här gången är det inte apple's fel utan intel som vägrar låta nividia göra styrkretsar till i3/i5/i7

ok då vet man värför ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Inte direkt oväntat, hittade inget hörlursuttag på hans version

Hepp, det gjorde jag.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

vad är det för språk? :S förstår ingenting!!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akn3:

vad är det för språk? :S förstår ingenting!!

en video från vietnam

Hint?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piece of Cake:

Haha, kul att någon hamrar i bakgrunden. Det första jag kom att tänka på var "den här kan parlamentet göra nåt kul av"...

För er som undrar varför de tog en C2D istället för en i3 så är svaret: Intels integrerade grafik är för klen, och i en liten MB finns det inte plats för en diskret grafikkrets (inkl. kylning för den) så då bedömde apple att det är bättre att ta C2D med något högre frekvenser och använda nvidias kraftigare integrerade grafik.
Så den här gången är det inte apple's fel utan intel som vägrar låta nividia göra styrkretsar till i3/i5/i7

Jag tror att fallet är lite mer komplicerat än så.

Om jag minns det rätt så har Intel i och med deras senaste arkitekturer/cpus/chipsets hit och dit gjort så att man inte kan vänstra med kretsar från andra företag så man blir tvungen att använda Intels integrerade om något integrerat sedan 32nm cpuerna. Intel vart väl stämda av Nvidia för detta också om jag inte minns fel.

edit
FTC sues Intel over monopoly abuse of AMD, NVIDIA | Electronista

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100733:

Jag tror att fallet är lite mer komplicerat än så.

Om jag minns det rätt så har Intel i och med deras senaste arkitekturer/cpus/chipsets hit och dit gjort så att man inte kan vänstra med kretsar från andra företag så man blir tvungen att använda Intels integrerade om något integrerat sedan 32nm cpuerna. Intel vart väl stämda av Nvidia för detta också om jag inte minns fel.

Ja, det är exakt det jag skrev fast jag skrev lite förenklat.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piece of Cake:

Ja, det är exakt det jag skrev fast jag skrev lite förenklat.

Jag tog det som att du framförde att det var en fråga om storlek på grejorna och inte att kretsarna i sig inte är kompatibla.

Permalänk
Medlem

Är det tillverkning av MacBooks vi hör i bakgrunden måntro? ^^
PS. Touchpaden verkar så jääääävla skön. Det är nästan så jag biter i det sura äpplet (haha, där fick jag till det!) och köper en MB bara därför.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Vilken klant, han hade ju ner allt på golvet

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100733:

Jag tog det som att du framförde att det var en fråga om storlek på grejorna och inte att kretsarna i sig inte är kompatibla.

Jo, storleken på diskreta krestar och deras kylning är för stor också. Jag menade alltså om man skulle köra på i3 så skulle man inte kunna använda 320M eftersom den är som du påpekat inkompatibel. Då skulle man få köra på intels integrerade grafik som är kass eftersom diskreta kretsar från nvidia inte skulle få plats.
Hoppas att jag uttryckt mig klart nu.

Skrivet av olafett:

Vilken klant, han hade ju ner allt på golvet

Mmm, reagerade också på detta. Synd att han inte tappade datorn i golvet...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Denna video såg jag i fredags? varför är Sweclockers så outdated eller äre bara jag som är up-to-date?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar om grafikkorten är mkt kraftigare en de i dagens mcb, det går ju knappt att spela Portal på high m. anti-analysing (desvärre går det inte alls att spela på det om man kopplar in en skärm med större upplösning!

Skrivet av olafett:

Vilken klant, han hade ju ner allt på golvet

Äh!;) Gråt inte över lite spilld mjök! xD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Jo, MBP-delen stämmer iaf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jo, storleken på diskreta krestar och deras kylning är för stor också. Jag menade alltså om man skulle köra på i3 så skulle man inte kunna använda 320M eftersom den är som du påpekat inkompatibel. Då skulle man få köra på intels integrerade grafik som är kass eftersom diskreta kretsar från nvidia inte skulle få plats.
Hoppas att jag uttryckt mig klart nu.

Mmm, reagerade också på detta. Synd att han inte tappade datorn i golvet...

Att grejorna skulle vara fysiskt för stora hajjar jag inte riktigt då det finns 13" datorer från andra tillverkare som väger under 2kg och har både i5 och 5650m.

Och UL30JT tex har ju i5 och nvidia 310m, 13,3" och 1,7kg

Eller har jag missat nåt här? för det verkar så uppenbart att ni borde känna till detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Att grejorna skulle vara fysiskt för stora hajjar jag inte riktigt då det finns 13" datorer från andra tillverkare som väger under 2kg och har både i5 och 5650m.

Och UL30JT tex har ju i5 och nvidia 310m, 13,3" och 1,7kg

Eller har jag missat nåt här? för det verkar så uppenbart att ni borde känna till detta.

Jag berättade bara vad jag läst här.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jo, MBP-delen stämmer iaf.

Jag som ville köpa billigaste Macbooken till pluggandet i höst. Är den värd 9k?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jag berättade bara vad jag läst här.

Aha, dom är nog ute och cyklar lite dära. Andra tillverkare får ju in i5 430m och 5650m(som är otroligt mycket vassare än g320m) i ett 13,3" paket på 1,8kg med 12h speccad batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Jag som ville köpa billigaste Macbooken till pluggandet i höst. Är den värd 9k?

Jag skulle ha tagit 13" MBP, men om du inte har råd med den så tycker jag absolut att du ska ta den vita MB.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag skulle ha tagit 13" MBP, men om du inte har råd med den så tycker jag absolut att du ska ta den vita MB.

Det blir grafisk design, antar att det blir PS och eventuellt lite 3D/CAD, kommer billigaste MBP ha i3 får jag grov beslutsångest...

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Det blir grafisk design, antar att det blir PS och eventuellt lite 3D/CAD, kommer billigaste MBP ha i3 får jag grov beslutsångest...

Nej, den är redan uppdaterad med samma saker som MB.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Det blir grafisk design, antar att det blir PS och eventuellt lite 3D/CAD, kommer billigaste MBP ha i3 får jag grov beslutsångest...

Det kommer den inte sålänge nVIDIA inte har tillåtelse att göra chipset till Core iX.
Skulle i dagsläget innebära att de varit tvugna att ta bort nvidias grafikkort eller lägga till mer elektronik. Inget bra alternativ det första och det sistnämnda finns det inte plats för atm.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Nästa gång ni lägger upp en film där dom pratar utrikiska (engelska är la ett undantag) så se gärna till att folk som inte kan språket får textnig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av fog:

Det kommer den inte sålänge nVIDIA inte har tillåtelse att göra chipset till Core iX.
Skulle i dagsläget innebära att de varit tvugna att ta bort nvidias grafikkort eller lägga till mer elektronik. Inget bra alternativ det första och det sistnämnda finns det inte plats för atm.

Återigen så finns det ju andra datorer med iX och nvidia grafik som fungerar utmärkt. Hajjar inte varför det funkar för alla andra men ej för apple? Har jag missat nåt nu igen eller?