Permalänk

hjälp mig behålla lugnet.

Jag tänkte ikväll ringa runt och se om jag får tag på något sista sommarjobb. Men när jag slår numret blir jag jätte nervös. Några tips på hur jag kan behålla lugnet ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Skriv upp det du tänkt fråga på ett papper, försök tänka på att personen i den andra änden är van att prata med mycket folk. Det absolut värsta som kan hända är att dom säger nej.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Planera vad du vill få sagt och vad du behöver fråga. Så är det bara att hoppas på det bästa.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

sparra ut i luften, tänkt att det är du som är kung över allt och alla, snacka skit rakt ut i luften, lägg gärna på någon kaxig brytning innan du slår nummret, peppa med ett vrål innan varje telefonsamtal!

detta hjälper som fan!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Lider lite av samma "sjukdom". Jag verkligen ogillar att prata i telefon med folk jag inte känner väll. Det jag har gjort är att verkligen stålsätta mig och tänker att jag skiter i vad dom tycker om mig när jag ringer upp någon.

Permalänk
Medlem

Samma för mig i början men det släpper efter ett tag.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Som skrivet, skriv upp frågorna innan och tänk genom vad du vill ha fram under samtalet.

Sen tar du några djupa andetag och frågar dig själv "Vad är det värsta som kan hända?" och sen kör du bara. Ungefär som när du hoppar in i en iskall sjö, just do it, vela inte.
Det finns alltid möjlighet att reparera skador och motparten lär inte vara gjord av sten och kapa dig vid anklarna, man märker när folk är nervösa och de flesta av oss som är normalt funtade har överseende med detta.

Chill out.

Permalänk
Medlem

Ha i åtanke det kan inte bli sämre. Och börja alltid samtalet med att svara Hej "personens namn" med glad ton, mitt namn är "ditt namn" och jag ringer angående att jag....

Typ

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

ALKOHOL är din vän!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Annat tips, le när du pratar i telefon, så låter man gladare och trevligare.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Musikälskare

Börja med att dra ett skämt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Låtsas som att det är han du ringer som söker jobb, låt lite överlägsen och erfaren. Locka fram frågor och glöm inte att presentera dig i början! Lycka till!

(Är det inte liiiiite sent att söka sommarjobb nu?)

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Det händer mig ibland också
Bara gör det direkt när man kommer på det, väntar man blir det bara värre.
Nervositeten är alltid innan man ringer och brukar släppa några sekunder in i samtalet, så just do it!

Hur gick det btw?

Permalänk
Medlem

Led av samma sak för något år sedan, tyckte det blev jobbigt såfort jag skulle ringa till någon jag inte känner.
Tänk i huvudet vad du ska säga. Vad är det värsta som kan hända? Att dom säger nej. Det är inte så att dom kommer håna dig om dom hör att du är lite nervös.
Lycka till!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Ta ett jobb där man måste prata mycket i telefon med främlingar....efter något år kan du ringa till tjottahejti o snacka engelska med en president utan att ens få en svettdroppe.

Permalänk
Medlem

Jag känner igen mig... Personligen brukar jag fokusera på annat när jag ringer, så att jag nästan blir lite ställd när de svarar och då går det mycket bättre. Annars sitter man där under signalerna som går och tänker alltmer: *beep* ska jag säga x eller y? *beep* efter det ska jag fråga om z! *beep* eller hmm.... *beep* vafan /hangup.

Man märker åtminstone att det blir lättare och lättare att ringa folk man inte känner. Det är väl som vanligt; träning ger färdighet.

Permalänk
Medlem

Haha jag trodde det var potentiell hustrumisshandel eller något det handlade om, nästan

Hursomhelst, i denna situation: Tänk dig bara att den du ringer till svarar i telefonen sittandes helt näck i sin kontorsstol.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att ringa, så what om du gör bort dig? Det gör ändå inget om 100 år.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)