Öppna inplastat half life?

Permalänk

Öppna inplastat half life?

Hej,

Införskaffade mig nyligen en kopia av Half Life Opposing Force, inplastat.
Har ett sådant spel något värde? I och med att det är inplastat menar jag då.
Har dessutom ett inplastat half life original på gång, vad säger ni om det?

Frågan är alltså om jag borde lägga det på lager som en investering så att det växer i värde, eller om det är lika bra att bara öppna och spela.

Tänkte bara fråga innan jag gör något dumt

Tack
J

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Vad jag vet säljs "Complete Collection" - "Half life pack" och andra liknelser för att sälja alla spel tillsammans, dels via Steam och butik. Jag har aldrig hört talas om att det finns något Antik värde på ett half life spel. Iaf inte än. Men lite inte på mig. Jag är inte insatt i att värdera spel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Är ganska säker på att de inte sålts i butik på ganska länge. Frågade på game om det fanns för några år sedan, och de sa att det var borta sedan länge och bara fanns på steam.

Just därför jag undrar. Kan inte finnas så extremt många inplastade kvar tycker man, och det är ju onekligen ett av de mest populära spelen någonsin. Redan ett kult spel.

Men tack för inlägget i alla fall!

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Testpilot

Om det är i sån där kartong som gamla spel kom i kanske det är häftigt men annars har jag svårt att se att det skulle vara värt nått speciellt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Expansionen är i en 'tjock' plastlåda, är det en sådan du menar?

Originalet är i en 'GOTY' version, antar att det är lite sämre med den.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Den är nog värd ungefär lika mycket som du har betallat för den
Varför skulle dom sälja nåt för mindre pengar än den är värd??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

det är ett såpass populärt och välkänt spel att det antagligen kommer ta sin tid innan man kan få nått för sitt ex.

däremot läste jag om något uruselt spel till de äldre konsollerna som alla tydligen hade kastat , och därför blev värt en slant om man råkat ha ett ex.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Den är nog värd ungefär lika mycket som du har betallat för den
Varför skulle dom sälja nåt för mindre pengar än den är värd??

Tänkte att alla kanske inte har koll på vad det är värt, men jag hade inga stora förväntningar.

Verkar bli till att öppna tror jag

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Testpilot
Skrivet av the_man550:

Expansionen är i en 'tjock' plastlåda, är det en sådan du menar?

För länge sen kom alla spel i en stor pappkartong, minns inte när dom slutade med det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

För länge sen kom alla spel i en stor pappkartong, minns inte när dom slutade med det.

Vad säger jag, det är inte alls en plastlåda! Det är en hederlig papplåda. Ökar det värdet måntro?

Kanske ska ge upp, hehe...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Vad säger jag, det är inte alls en plastlåda! Det är en hederlig papplåda. Ökar det värdet måntro?

Kanske ska ge upp, hehe...

Om jag redan hade den på STEAM så skulle jag inte öppna den utan lägga den på hyllan- lite coolt att plocka ner den om 10 år och ha en oöppnad HL spel. Om jag inte hade den på STEAM så skulle jag öppna den på en gång och spela igenom hela spelet :)... Kommer inte ihåg men måste man inte ha HL installerad för att kunna spela opposing force???

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

HL krävs för OF, yep. Kommer kännas så fel att öppna det ;X

Har spelat originalet för en del år sedan (i maffiga 20FPS), men det hade varit trevligt att testa det igen. Tycker bara att det är väldigt dyrt på steam...?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Kostar runt 100:- om jag inte minns helt fel och det är det lätt värt. Tror nog att du kommer få mer än 100:- om 10-20 år för ditt exemplar. Kan dock säga att man bli nostalgisk när man öppnar Half-Life och får se de gamla menyerna istället för de nyare som Steam använder.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Själv har jag Red Alert (1996) lådan kvar.

Kan en sådan vara värd något?
Inplastad är den ju däremot inte.

Båda skivorna, affischen, manualen, den stora boxen (så som det var back in the days, loved it) och allt annat som fanns i en retail fanns.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Kostar runt 100:- om jag inte minns helt fel och det är det lätt värt. Tror nog att du kommer få mer än 100:- om 10-20 år för ditt exemplar. Kan dock säga att man bli nostalgisk när man öppnar Half-Life och får se de gamla menyerna istället för de nyare som Steam använder.

Intallerar alltid från skivan och inte steam om jag vill lira lite HL... tror att vissa moment har ändrats i steam version. Kommer inte ihåg vilka men har sett några grejer som inte stämde med orginallet vill jag minnas.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Gissningsvis är den värd väldigt lite i och med att den inte är inplastad. Det är gigantisk skillnad på inplastad och icke inplastad för en samlare. Skulle inte tro det i alla fall.
Fast vem vet

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Om det är detta spel du har så är det i dags läget inte värt något!

Amazon.co.uk: Used and New: Half-Life: Opposing Force

Men kanske om 20år så...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Tro mig, inte värt ett skit idag.

Jag har runt 200st spelkartonger i källaren, några med plast men alla är i väldigt gott skick, från första C&C till MechWarrior 4... om jag mins rätt på ordningen.. "Command and conquer collectors edition" med ouppvikt Red Alert T-shirt (oanvänd alltså, storlek S men jag var redan XL då)

Men om 20 år kanske.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Har också ett inplastat half-life men det är blueshift. Det är den enorma kartongen som man brukade sätta på typ "hathyllorna" i affärerna har kvar den då jag var okunnig på den tiden och köpte generation samtidigt.