Kan inte ändra sense i cs 1.6...

Permalänk

Kan inte ändra sense i cs 1.6...

Hej på er!

Jag kan inte ändra sense i cs 1.6, vilket gör det nästan omöjligt att spela eftersom sensen är typ på 5 nu. Hehe, men man kan nästan göra 360° piruetter!

Jag kan ändra sensitivity på alla andra spel och i windows....

det hjälper inte att byta mus heller, och i config filen står det sensitivity "2.8" som det ska.

Vad ska jag göra?

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

testat att ändra i config filen?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk

Men det står ju rätt där. sensitivity "2.8"

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Vadå "står rätt där"? Om du upplever din sensitivity som för hög så står det ju uppenbarligen inte rätt. Sänk den.

Permalänk
Medlem

Sänk till lägre då?

Permalänk
Medlem

Ta backup på din config.cfg och sen tar du bort den från cstrike-foldern. Testa sen och kolla om sensen går att ändra.

Permalänk
Sötast

Om du tycker 2.8 är för hög, så är den för hög

Sänk den till t.ex 1.6 och prova igen.

Permalänk
Skrivet av Prlan:

Vadå "står rätt där"? Om du upplever din sensitivity som för hög så står det ju uppenbarligen inte rätt. Sänk den.

Skrivet av fusiob:

Sänk till lägre då?

Skrivet av Allexz:

Om du tycker 2.8 är för hög, så är den för hög

Sänk den till t.ex 1.6 och prova igen.

Jag ber om ursäkt för att jag va otydlig. Jag har alltid haft den på 2.8 och det har ingen betydelse om jag ändrar i cfg filen eller i själva "options" kan byta till 1, sensen är fortfarande galet hög. Hajar ni?

Skrivet av Adyzz:

Ta backup på din config.cfg och sen tar du bort den från cstrike-foldern. Testa sen och kolla om sensen går att ändra.

Ska testa det, återkommer.

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk

Kan säga att ta bort cfgfilen inte hjälpte. Jag installerar om och ser.

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Avstängd

jag kör själv med 1 i sens, men precis efter man installerat om OS etc så får man ju sänka windows sensen och ställa in den rätt! sänk windows sensen om "1" fortfarande är för högt.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

byt dpi på musen? sänk musen i windows!

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Sänk DPI:n?

Permalänk
Sötast

Dra ner sens till 0.1 då, helt omöjligt att det fortfarande är för snabbt. (om de går så långt ner)

Permalänk
Skrivet av Miggish:

jag kör själv med 1 i sens, men precis efter man installerat om OS etc så får man ju sänka windows sensen och ställa in den rätt! sänk windows sensen om "1" fortfarande är för högt.

Skrivet av SvinVild:

byt dpi på musen? sänk musen i windows!

Ingen skillnad......

Skrivet av Allexz:

Dra ner sens till 0.1 då, helt omöjligt att det fortfarande är för snabbt. (om de går så långt ner)

Det går inte i cs.

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Sötast

Du menar...

Att dra ner sens i spelet, och i windows, och att sänka DPIn på musen inte hjälper?

Måste säga att jag har lite svårt att tro dig... men målet är ju att hjälpa dig.

Du borde kanske:

Installera om windows, då mus-sens slidern inte verkar fungera.
Installera om CS, då det hårdkodade senskommandot ej fungerar.
Köpa ny mus, då DPI knappen ej fungerar.

Tough luck att alla 3 pajade på en gång

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Du menar...

Att dra ner sens i spelet, och i windows, och att sänka DPIn på musen inte hjälper?

Måste säga att jag har lite svårt att tro dig... men målet är ju att hjälpa dig.

Du borde kanske:

Installera om windows, då mus-sens slidern inte verkar fungera.
Installera om CS, då det hårdkodade senskommandot ej fungerar.
Köpa ny mus, då DPI knappen ej fungerar.

Tough luck att alla 3 pajade på en gång

Varför skulle jag ljuga? jhaha

Det hjälpte att installera om cs. Jag sa _hela_ tiden att det funkade i andra spel och i windows, erhmmm

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Sötast
Skrivet av VicRattlehead:

Varför skulle jag ljuga? jhaha

Det hjälpte att installera om cs. Jag sa _hela_ tiden att det funkade i andra spel och i windows, erhmmm

Jag bara gav dig råd på vad du kunde göra, ett av dem funka!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jag bara gav dig råd på vad du kunde göra, ett av dem funka!

Ja det va snällt av dig, tack så mkt ;>

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Du menar...

Att dra ner sens i spelet, och i windows, och att sänka DPIn på musen inte hjälper?

Måste säga att jag har lite svårt att tro dig... men målet är ju att hjälpa dig.

Du borde kanske:

Installera om windows, då mus-sens slidern inte verkar fungera.
Installera om CS, då det hårdkodade senskommandot ej fungerar.
Köpa ny mus, då DPI knappen ej fungerar.

Tough luck att alla 3 pajade på en gång

...

du borde väl fatta att alla 3 inte pajade på en gång då han helt klart kan ändra på alla utan problem? det är en bugg i cs där sensen ej ändras hur mycket dpi/windows sens/in game sens man ändrar. han säger att det funkar i andra spel och att han klart och tydligt kan ändra både DPI och windows sens med märkbar skillnad men det ändå inte ändrar nånting i cs.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N