hur gör man så man ser vilka kärnor som används?

Permalänk

hur gör man så man ser vilka kärnor som används?

jag vill veta hur man ser hur mycket processorn jobbar i spel.hur ska man göra för att få veta de?finns det ett program som visar de och isåfall hur kan jag se de när spelet är igång?

mvh

Permalänk
Medlem

Aktivitetshanteraren i Windows duger! (ctrl+alt+del el Ctrl+Shift+Esc)

Där finns det en filk som heter prestanda, och där ska det finnas ( i ditt fall, ) fyra olika "tabbeller" som visar hur många % en viss kärna har i load.

Permalänk

ok...ska man trycka ctrl+alt+del när spelet är igång?stänger man inte ner spelet då?
jag vill ju kunna se mätaren samtidigt som jag spelar, går de?

Permalänk

Spela i windowed mode?

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem

Du kan inte på något lätt sätt se det samtidigt som du har spelet igång.
När du klickar Ctrl+alt+del så tabbas spelet ned. Det bör inte stängas av.

alt kan du ju köpa en till skärm:P men det är en dyrare lösning!

Permalänk
Avstängd

Kör du med win7 eller vista så finns det gadgets för detta ändamål, dock så ser du inte under spelets gång såvida du inte kör i windowed mode.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Hedersmedlem

CTRL-SHIFT-ESC tar upp aktivitetshanteraren direkt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Om du har ett Logitech G19 finns det flera olika applets för cpu,gpu etc. T ex Logitech egna program. Funkar både för dual och quadcore. T ex detta Logitech G19 with Everest - Overclock.net - Overclocking.net

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Starta spelet. tabba ur (Alt+tab) Sedan öppnar du aktivitets-hanteraren (Ctrl+Alt+Del) väljer aktivitetshanterarenoch öppnar fliken "prestanda". Sedan tabbar du bara upp spelet igen genom att klicka på ikonen längst ner på skärmen.. Spela i någon minut och kolla aktivitetshanteraren, så ser du ett diagram hur kärnorna jobbat de senaste minutrarna

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg