Bigfoot Killer 2100 höjs till skyarna

Permalänk
Medlem

Det hela är ju bara så pinsamt.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

Shit, det var imponerande var kan jag köpa ett? Jag har redan skickat efter en ny kabel Denon USA | AK-DL1

Permalänk
Avstängd

haha vilken löjlig produkt fattar ju vem som helst att detta är blåsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka16605:

Shit, det var imponerande var kan jag köpa ett? Jag har redan skickat efter en ny kabel Denon USA | AK-DL1

Kul, bara det att den främst är framtagen som link kabel mellan förstärkare & CD/DVD/Blu-ray spelare... men visst priset är löjligt...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Kul, bara det att den främst är framtagen som link kabel mellan förstärkare & CD/DVD/Blu-ray spelare... men visst priset är löjligt...

Lägga ner så mö cash på en kabel? Har inte förstärkaren osv någon form av ECC? Menar typ alla annan kommunikation har ju nån form av kontroll så datan anländer intakt.

Så kabelns "höga" kvalitet påpekar den Förstärkarens "låga" kvalitet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Lägga ner så mö cash på en kabel? Har inte förstärkaren osv någon form av ECC? Menar typ alla annan kommunikation har ju nån form av kontroll så datan anländer intakt.

Så kabelns "höga" kvalitet påpekar den Förstärkarens "låga" kvalitet då?

Nope nope, i mina ögon är det bara humbugg.. torde gå lika bra med en standard cat6 kabel exempelvis.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Missade du min poäng? Om man nu behöver en så väl avskärmad kabel för att data inte ska försvinna på vägen och påverka ljudkvalitet så borde det ju betydde att förstärkaren och DVD inte har någon form av paritets kontroll. hade den det så spelar ju det igen som helst roll i fall det blir fel i bland det korrigerar enheten för genom att skicka informationen igen i så fall.

Säljer man den kabeln för den utrustningen så måste ju utrustningen vara under all kritik min poäng var att köper man skit och måste kompensera med bra kabel kanske man skulle lagt dom pengarna på bättre grejor från början.

Klart det är humbug men det går ju att tolka försäljnings informationen som att utrustningen är skit som inte har en så vital och grundläggande funktion.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Missade du min poäng? Om man nu behöver en så väl avskärmad kabel för att data inte ska försvinna på vägen och påverka ljudkvalitet så borde det ju betydde att förstärkaren och DVD inte har någon form av paritets kontroll. hade den det så spelar ju det igen som helst roll i fall det blir fel i bland det korrigerar enheten för genom att skicka informationen igen i så fall.

Säljer man den kabeln för den utrustningen så måste ju utrustningen vara under all kritik min poäng var att köper man skit och måste kompensera med bra kabel kanske man skulle lagt dom pengarna på bättre grejor från början.

Klart det är humbug men det går ju att tolka försäljnings informationen som att utrustningen är skit som inte har en så vital och grundläggande funktion.

Sant. Det knepiga är väl att de som möjligtvis skulle lägga så mycket pengar på en kabel också borde ha läst lite om hur sånt fungerar. De säljer också en 5 meters hdmi kabel för 200$ Denon USA | AK-HM500. Samma sak där så länge informationen som signalen förmedlar kommer fram så bör resultatet alltid vara lika dant. Möjligtvis så kan jag förstå om man vill lägga några kronor extra för att få en robust kabel o kontakter men det kommer ju inte påverka resultatet. Om man däremot skulle lägga så mycket pengar på bättre tv, förstärkare eller högtalare så skulle skillnaden rejäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Missade du min poäng? Om man nu behöver en så väl avskärmad kabel för att data inte ska försvinna på vägen och påverka ljudkvalitet så borde det ju betydde att förstärkaren och DVD inte har någon form av paritets kontroll. hade den det så spelar ju det igen som helst roll i fall det blir fel i bland det korrigerar enheten för genom att skicka informationen igen i så fall.

Men samtidigt är det så att desto mindre felkorrigeringen behöver gripa in desto bättre.

Men humbugg är det ja.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Men samtidigt är det så att desto mindre felkorrigeringen behöver gripa in desto bättre.

Men humbugg är det ja.

Sa jag nåt om det då? Vad förespråkar du kabeln eller? Eller bara jäval på skoj skull? Sluta sätta ord i munnen på folk tack.

Permalänk
Medlem

Att testa i ett lokalt nätverk till att börja med är att vara väldigt naiv. Internet är långt ifrån lika "snällt" som ett LAN. Dels kan man ränka på att alla switchar och routers är fulla med anslutningar, sedan fick jag reda på via min utbildning att man i princip förlorar 1ms per hopp, dvs per router som man går igenom. Jag som har BBB Adsl har skandal dåliga svarstider då jag är tvungen att göra två hopp inne i Sverige innan det går vidare till Norge där man gör ytterligare 4 hopp innan man kommer ut i Sverige igen, då Norges anslutning mot Internet går via Sverige. Sedan kan man även ränka på sträckan som datan är tvungen att färdas för att nå en viss server. Om jag inte missminner mig helt sa dom även att per 10 mil så ökas latensen med 1ms. Minns inte riktigt just den föreläsningen så bra. Så latensen på Internet är fullständigt annorlunda än på ett LAN. Sedan givetvis ger ju ett "stand-alone" kort bättre resultat än ett integrerat, men räkna inte med att få resultat som en sjättedel utav vad man fick med den integrerade, då är man bara rent naiv och dum.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Jo ett inte desktop pro kostar ca 3-400Kr beroende på butik. MÅNGA butiker tar 2x högre pris än vad det ska kosta. Amentio har bra priser på intel kort tycker jag. Komplett säljer äldre modeler för 2x markandspriset. Värdelöst.

Har ett par Intel Desktop pro 1Gb pci i servrarna och latencerna är inget problem på ett nätverkskort i dag det är räknat i tiodnels millisikunder så killernic kommer inte ha mö att komma med där. Därimot pracktisk banbred kickar intelkorten arsle med budget Gbit kort. Gjorde test en gång från en opteronmaskin med dual gbit lan mot mina hemapulade servers med athlon64:or och typ relatek och marvell gbit kort intergrerat. Test gjordes så att viss mägd trafik skickades över nätevekrt från ram minnet på den ena burken till den andra. inte mycket som är snabbare än ram minnet. På så vis utesluts diskar osv som facktorer.

Intergrerade korten benchade in 450Mbit på den ena burken och jag tror 650Mbit på den andra.
Slägde ivanliga intel desktop pro 1Gbit PCI kort alltså inte PCI-E utan PCI så det är lite av ett problem men ja prestandan gick upp till 850Mbit så viss skillnad var det. latencer skiljer nog marginellt alltså.

Vissa nätverkskort taxar säkert processorn mer eller mindre än andra.

Men intels kort är grymt stabila och har trevligt stöd i dom flesta OS. Inga jobbiga stabilitetsproblem.

Serverkort börjar på ca 700kr från intel köpt i rät butik så klart.

Vad rekommenderar du får Intel Pro då för en som är mån om kvalitet och låg ms? Länka gärna till prisjakt.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

jag ska nog skaffa denna. visst, det kanske inte hjälper mycket, men minsta lilla förbättring är en förbättring!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)