Permalänk
Medlem

Fusk "server": MW2?!

Bestämde mig för å lira lite MW2 online nyss... joina som vanligt Ground war men medans mappen laddas blir allt svart å ja kommer in på Free For All å mappen är Rust... kopplar inte vad som hänt förrens jag dödar 2 gubbar jag ser å blir commander sen blir jag kickad å har massa NEW överallt.. joinar åter igen ground war å kommer in på rätt dödar 1-2 gubbar å ja "dingar" massa igen.. loggar ut fort, ser då att jag fått upplåst ALLT.. precis allt på alla vapen etc.

Va tusan ska man göra nu? kommer jag bli bannad? suck.. hur kan sånt ske när de inte är dedi. servers? =/

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Tror du inte behöver oroa dig, mycket buggar just nu sedan dom släppte mappack till CoD, en kompis till mig kan prestiga så fort han nått rank 20 Joinade själv ett Search And Destroy, dock så kom det aldrig något att seracha eller destroya.. och poängen drog iväg till 15500 istället för vanliga 7500 O_O Sedan var det en kille som dödade en massa, 104dödade och 0 dödar slutade han på.. men han fanns ej att finnas!

Har även blivit buggar så att när man hoppar, så faller man inte ner igen! Mycket irriterande, men hoppas att infinity ward får rätsida på det snart.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Nej, du kommer inte bli bannad.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

kk.. jo googlat lite å de e tydligen jätte vanligt de häringa..

Men känns ju inge vidare kul å lira med ALLT upplåst precis.. va prestige 1 rank 48-50 typ.. nu e man prestige 1 rank 70 med ALLT upplåst även dem flesta titlar etc. =(

WTB min gamla rank... =(

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk

Jag råkade komma in på en server där det var fusk aktiverat i Modern warfare 2
jag tycker att man borde införa punkbuster i steam fast då ska utvecklarna jobba mer aktivt med punkbuster på tal om punkbuster har jag stor problem och få punkbuster att funka med Battlefield bad company 2 har varit i kontakt med EA och har inte än fått svar jag hoppas man löser detta problemet fort det känns hopplöst när det ska vara så att företag skiter i spel som släpps och tar inte tag i fusk problemen som har kommit på sista tiden jag vet faktist inte ens om punkbuster löser dessa problem till 100% heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweanisse:

Jag råkade komma in på en server där det var fusk aktiverat i Modern warfare 2
jag tycker att man borde införa punkbuster i steam fast då ska utvecklarna jobba mer aktivt med punkbuster på tal om punkbuster har jag stor problem och få punkbuster att funka med Battlefield bad company 2 har varit i kontakt med EA och har inte än fått svar jag hoppas man löser detta problemet fort det känns hopplöst när det ska vara så att företag skiter i spel som släpps och tar inte tag i fusk problemen som har kommit på sista tiden jag vet faktist inte ens om punkbuster löser dessa problem till 100% heller

Många spel i steam använder PB.

Och PunkBuster Online Countermeasures ska du gå till om du ska ha hjälp med PB problem, EA kommer inte göra ett sheeet.
Tanka ned PBSetup och prova uppdatera ditt spel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Det där är "konsolhack" vilket betyder att hosten kan ändra allt, du kommer inte bli bannad, och om du vill kämpa lite, prestiga igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

Det där är "konsolhack" vilket betyder att hosten kan ändra allt, du kommer inte bli bannad, och om du vill kämpa lite, prestiga igen

Men vart är det servrarna ligger igentligen? Är det inte infinity ward & partners som tillhåller dom? För man kan ju inte lägga upp en dedicated själv precis :f

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

MW2 är ett skitspel, detta bevisar ju det ; )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

och om du vill kämpa lite, prestiga igen

jo funderade på de med.. men jag va ju på rank 48 eller nåt sånt.. lite surt å göra om allt.. + ALLA titlar och emblem etc etc är ju upplåsta nu, dem lär ju va kvar när man går över till en ny prestige eller?!

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Men vart är det servrarna ligger igentligen? Är det inte infinity ward & partners som tillhåller dom? För man kan ju inte lägga upp en dedicated själv precis :f

Det är ju inga dedikerade servrar, det är ju P2P...

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig precis nu. Joinade Ground War och blev inslängd på en hackad server där det var 8v8 Search and Destroy

Skickade iväg en ticket direkt när jag lämnat så jag hoppas jag inte åker på en VAC ban. DÅ blir det rage. Det var ju för fan deras idiotiska system som gjorde att jag blev placerad på en hackad server....

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Men man blir fortfarande inte bannad för sånt här >.> ingenting hamnar på din dator,acc eller liknande.

Permalänk
Medlem

Fick svar tidigare idag:

Citat:

Hello,

A staff member has replied to your question:

Hello Patrik, Thank you for contacting Steam Support. An update to Modern Warfare 2 was released that has reduced the possibility of being matched into a modified server. Unfortunately, any experience or rank gained from joining a modified match cannot be reverted. NOTE: Joining a modified match will not result in a VAC ban. If you require any further technical support for Modern Warfare 2, please contact Activision Support: https://activision.custhelp.com/cgi-bin/activision.cfg/php/en... If you have any further questions, please let us know - we will be happy to assist you.

Verkar som om det är lugnt

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Många spel i steam använder PB.

Och PunkBuster Online Countermeasures ska du gå till om du ska ha hjälp med PB problem, EA kommer inte göra ett sheeet.
Tanka ned PBSetup och prova uppdatera ditt spel.

redan gjort detta det är programet som inte vill funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Fick svar tidigare idag:

Verkar som om det är lugnt

hehe okej.. skönt.. jag resetade min profile iaf.. ville inte springa runt med saker jag ej förtjänat.. lite surt dock att börja om från scrath!

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk

Detta är en av anledningarna till att jag inte köper mw2 till pc. Jag lirar detta för fullt fast på min 360.

Jag har både mw1 och waw till pc som jag tar fram och spelar ibland och en av skillnaderna mellan 360 och pc är att det är i princip inga campers på pc vilket det är på 360.

Detta kan ju bero på att alla vill ha höga killstreaks vilket inte var något problem i cod 4 och 5.

Hoppas cod black ops blir mindre camp-vänligt.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweanisse:

Jag råkade komma in på en server där det var fusk aktiverat i Modern warfare 2
jag tycker att man borde införa punkbuster i steam fast då ska utvecklarna jobba mer aktivt med punkbuster på tal om punkbuster har jag stor problem och få punkbuster att funka med Battlefield bad company 2 har varit i kontakt med EA och har inte än fått svar jag hoppas man löser detta problemet fort det känns hopplöst när det ska vara så att företag skiter i spel som släpps och tar inte tag i fusk problemen som har kommit på sista tiden jag vet faktist inte ens om punkbuster löser dessa problem till 100% heller

Ja, för punkbuster fungerar ju väldigt bra i allmänhet :roll:

Det är inte direkt EAs eller DICEs fel att du blir PB kickad, eller egentligen är det ju det eftersom att de har valt att använda PB. PB är ganska känt för att ibland börja kicka folk, helt utan någon bra anledning.

VAC2 är det bästa AntiCheat som finns på marknaden atm, det enda problemet är att IW har implementerat det oerhört dåligt, vilket gör det väldigt lätt att gå runt. Jag planerar inte att avslöja hur man gör, för att folk inte ska få dåliga idéer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Ja, för punkbuster fungerar ju väldigt bra i allmänhet :roll:

Det är inte direkt EAs eller DICEs fel att du blir PB kickad, eller egentligen är det ju det eftersom att de har valt att använda PB. PB är ganska känt för att ibland börja kicka folk, helt utan någon bra anledning.

VAC2 är det bästa AntiCheat som finns på marknaden atm, det enda problemet är att IW har implementerat det oerhört dåligt, vilket gör det väldigt lätt att gå runt. Jag planerar inte att avslöja hur man gör, för att folk inte ska få dåliga idéer...

Som konsument skiter jag fullständigt vems fel det är. I det här fallet är verkligen VAC helt jävla värdelöst, fuskare går lös på var varannan server, ännu värre är det i hardcore.
Hade vi detta problem i cod4? Nej, stötte endast på ett fåtal fuskare där, och ofta fanns det nån admin inne som kunde göra den historien kort. Nu kan man endast lämna, förlora match-scoren, och hoppas på att man inte kommer in i samma game igen, vilket händer hela tiden.

Bävar för den dagen de implementerar ett votekick system, det betyder att jag inte kommer kunna spela utan mina polare som röstar emot. Vet inte hur många som sagt att de filmat mitt "fuskande" och tagit kontakt med Valve osv, även ett antal personer som addat mig på friends bara för att kunna håna mig när jag blir bannad.

Så får hoppas på att de börjar med PB igen, var i alla fall inte lika mycket fuskare med det systemet.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

jag tycker dom borde ha haft deticated från början, skit kul att köra Gungame och scout

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Vi får helt enkelt vänta på Black Ops som kommer i slutet av året, dedicated servers <3

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Ungefär samma sak hände mig och en polare, och det var ju aningen surt med tanke på att man satt och nötte och kämpade upp 1000 kills av en del killstreaks liksom. Var lite sur, men sen "hackade" jag mig tillbaka till 0 och började om från början så att säga.

Nu är det lite småskoj att vara i level 19 och "topfragga" i princip varje match, haha... :>

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8