Permalänk

Zepto 6625WD Ställ

Jag tröttnade på att min laptop gick upp i överdrivna temperaturer, så jag fräste till ett laptop ställ.

Eftersom jag jobbar som cnc-operatör så är detta ganska vanligt för mig, har aldrig fräst i lexan plast förut dock, det var kul att prova på.

Se hur fint det blev! Temperaturen gick ner med ungefär 8-10 grader.

Zepto 6625WD Ställ

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

De har ju faktiskt öppnat nytt i Sydafrika (tror jag det var).

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

resultatet blev väldigt enkelt och snyggt tycker ja. Går förstås att göra med en såg och lite värme tror ja.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk

Jo jag läste det också, dock känns det lite långt bort motför Danmark där dom var tidigare.

Det går att göra med en såg, jag har prövat, men kanterna blir taggiga och det blir inte på hundradelen rakt som om man fräser
Dessutom är det svårt att såga ut bokstäver.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Shit det var nice Vad skulle du vilja ha för att göra en sådan till min flickvän? Citera för svar så jag hittar tbx:P

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det blev ju inte så pjåkigt!

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Shit det var nice Vad skulle du vilja ha för att göra en sådan till min flickvän? Citera för svar så jag hittar tbx:P

Jag tror nog inte jag orkar göra en till faktiskt, men om jag skulle sätta ett pris, enbart plasten går på ungefär 300 och det tog mig 3 timmar att göra jobbet. Skulle inte ta något under 800 för detta eftersom det är riktigt besvärligt att göra.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk

Ser ju riktigt stiligt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Jag tror nog inte jag orkar göra en till faktiskt, men om jag skulle sätta ett pris, enbart plasten går på ungefär 300 och det tog mig 3 timmar att göra jobbet. Skulle inte ta något under 800 för detta eftersom det är riktigt besvärligt att göra.

Okok, men det skulle det vara värt Du kan ju PMa mig om du har lust någon gång, har inte riktigt pengarna till det nu för jag ska köpa ny dator den 25e Men hur fick du plexit att böja sig så till fötter?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Okok, men det skulle det vara värt Du kan ju PMa mig om du har lust någon gång, har inte riktigt pengarna till det nu för jag ska köpa ny dator den 25e Men hur fick du plexit att böja sig så till fötter?

Fötterna är bockade i en bockmaskin, det går att bocka ifall man inte gör kanten så skarp och att man bockar under 90grader.

Du får höra av dig då du känner att du har råd isåfall.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Det enda dåliga är de frästa bokstäverna, det skulle varit någon millimeter mer mellanrum mellan dem.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av muppens:

Det enda dåliga är de frästa bokstäverna, det skulle varit någon millimeter mer mellanrum mellan dem.

Jo det blev lite nära, jag tänkte att det skulle vara 2 mm mellanrum. Fast Zepto loggan ser ju i stort sett ut som att all text sitter ihop.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Fötterna är bockade i en bockmaskin, det går att bocka ifall man inte gör kanten så skarp och att man bockar under 90grader.

Du får höra av dig då du känner att du har råd isåfall.

Okok, ja det får jag göra Kanske skulle försöka mig på själv ist^^

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

funkar det bra utan lutning på den? det såg ut att bli en aning högt men det kanske funkar bra ändå?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av Leqher:

funkar det bra utan lutning på den? det såg ut att bli en aning högt men det kanske funkar bra ändå?

Det är lutning på den, men jag ska ta bort lite mer på dom främre benen så att det blir lite mer vinkel.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Skrivet av Fredrik4870:

Riktigt snyggt!

Tack tack, Jag tror jag ska göra en liknande åt min kusin. Dock så har han en väldigt stor laptop så det blir en liten utmaning.
Tips på design är alltid välkomna.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4