Permalänk
Medlem
Skrivet av OCZ:

Vi jobbar just nu på det
Vilka åf skulle du önska att hitta OCZ hos?

Mvh
Johan

hade varit underbart om ni fanns hos inet, är den populäraste datorbutiken här på sweclockers

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv

Börja sälja 1,8" SSD. Jag var dom nog att köpa en Dell XT2 och behöver något snabbare då den disken den levereras med är under all kritik.

Annat än det välkomna och klart bästa minne företaget (köper inget annat nu för tiden).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OCZ:

Vi jobbar just nu på det
Vilka åf skulle du önska att hitta OCZ hos?

Mvh
Johan

Vet att du inte quote mig men inet.se och komplett.se hade varit 2 perfekta försäljare!

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Skrivet av OCZ:

Vi jobbar just nu på det
Vilka åf skulle du önska att hitta OCZ hos?

Mvh
Johan

De tre butiker som kommer på tanke först är Inet, Komplett och Dustin.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

har inte dustin ocz redan?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Välkommna! älskar mina OCZ GoldXTC DDR2-1066 minnen då de är stabila och naiz!

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av OCZ:

Vi jobbar just nu på det
Vilka åf skulle du önska att hitta OCZ hos?

Mvh
Johan

Inet utan tvekan!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Jag antar att era stora som lite mindre SSD stödjer Trim osv som Intels?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Välkommen!

Jag antar att era stora som lite mindre SSD stödjer Trim osv som Intels?

De nya gör det, ja.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
OCZ
Skrivet av Göteborgaren:

Hej!

undrar bara hur många dba erat nya Fatal1ty 750 W är på? minsta och högsta dba då

Hej!

23-35dB(A), load dependent

Fick jag som svar.

Johan

Permalänk
Medlem

Ni har kommit med en guld och en silverserie nätagg, kan vi förvänta oss en lågwatt (max 500w) serie i 80+ bronz inom en snar framtid eller kanske något annat spännande på den fronten?

Permalänk
Medlem

inet & komplett är guld, OCZ där skulle höja er försäljning :>

Permalänk
OCZ
Skrivet av fesen:

Ni har kommit med en guld och en silverserie nätagg, kan vi förvänta oss en lågwatt (max 500w) serie i 80+ bronz inom en snar framtid eller kanske något annat spännande på den fronten?

Hej!

Det kommer under 2010.

(Men är det verkligen någon större skillnad på 80+ och "Bronze" i performance )

Mvh
Johan

Permalänk
OCZ
Skrivet av anon127948:

Börja sälja 1,8" SSD. Jag var dom nog att köpa en Dell XT2 och behöver något snabbare då den disken den levereras med är under all kritik.

Annat än det välkomna och klart bästa minne företaget (köper inget annat nu för tiden).

Vi har flera 1.8" modeller, bla en Vertex 2 1.8"

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

har inte dustin ocz redan?

dustin har ocz ja. skulle gärna se ocz på komplett och inet

har tänkt mig att skaffa en ocz SSD och ni verkar ha ett par runt tusenlappen. Solid, Vertex och Agility series hittar jag på dustin där alla har 30gb och ligger på en tusenlapp i pris. vad är det för skillnad mellan dessa och vilken borde man välja? är det mer värt att gå på solid2 series 60gb som endast kostar ungefär 1400kr?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

vad kommer 16 gb verisionen gå på?

Permalänk
Medlem

OCZ Cryo -z finns. men inte tillgängligt i sverige.
Men jobbas det på en hellösning, (chassi komplett med kompressor) nåt vi kan få se snart?

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
OCZ
Skrivet av emildooooo:

dustin har ocz ja. skulle gärna se ocz på komplett och inet

har tänkt mig att skaffa en ocz SSD och ni verkar ha ett par runt tusenlappen. Solid, Vertex och Agility series hittar jag på dustin där alla har 30gb och ligger på en tusenlapp i pris. vad är det för skillnad mellan dessa och vilken borde man välja? är det mer värt att gå på solid2 series 60gb som endast kostar ungefär 1400kr?

Har för mig att Misco har en drive just nu på Vertex 2

Permalänk
OCZ
Skrivet av infocus:

OCZ Cryo -z finns. men inte tillgängligt i sverige.
Men jobbas det på en hellösning, (chassi komplett med kompressor) nåt vi kan få se snart?

Tyvärr inte finns dock några hundra på kontoret i USA, kan kolla om det är något vi kan få hit men sisst jag frågade så hörde jag att de var svåra att frakta?

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av OCZ:

Tyvärr inte finns dock några hundra på kontoret i USA, kan kolla om det är något vi kan få hit men sisst jag frågade så hörde jag att de var svåra att frakta?

Mvh
Johan

Vore nice dock ett problem dom har ju 110v där finns det switch på denna för 230v?
Annars är det ingen mening då nätomvandlare till 110v med endast 8a kostade 350:-
Tippar att denna ska ha mycket mer än endast 8A.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
OCZ
Skrivet av infocus:

Vore nice dock ett problem dom har ju 110v där finns det switch på denna för 230v?
Annars är det ingen mening då nätomvandlare till 110v med endast 8a kostade 350:-
Tippar att denna ska ha mycket mer än endast 8A.

Produkten var gjord för US och EMEA

Permalänk

När kommer Vertex 2 E(xtended) till sverige?

Har letat efter SKU:n som har beteckning OCZSSD2-2VTXE120G men ingen verkar ha någon info om dem ännu.

Permalänk
OCZ
Skrivet av AntonUndaC:

När kommer Vertex 2 E(xtended) till sverige?

Har letat efter SKU:n som har beteckning OCZSSD2-2VTXE120G men ingen verkar ha någon info om dem ännu.

Flera av de stora ÅF har dessa på order, jag räknar med 2v

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

Hej Johan!

Har ett Powerstream 600 som fläktarna har börja låta lite om
Går det att få tag på originalfläktarna till denna psu?

Det är denna som jag har OCZ PowerStream 600W ATX Power Supply -= www.bigbruin.com =-
Denna har fungerat klockrent en så länge trots några år på nacken.

//lexus

Permalänk
Medlem

Hej Hej Johan!

Sitter här och läser lite om 700W ModXStream Pro agget, efter man ha googlat lite och tagit en titt på några reviews.
Så hör man mycket om att sladdarna är ganska korta, eftersom jag inte hittade nå mått på hemsidan.
Så undrar man ju, skulle det vara möjligt att få måtten ? Eftersom priset, gör en ganska sugen att köpa.

WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

Permalänk
Skrivet av TheFreak:

Hej Hej Johan!

Sitter här och läser lite om 700W ModXStream Pro agget, efter man ha googlat lite och tagit en titt på några reviews.
Så hör man mycket om att sladdarna är ganska korta, eftersom jag inte hittade nå mått på hemsidan.
Så undrar man ju, skulle det vara möjligt att få måtten ? Eftersom priset, gör en ganska sugen att köpa.

WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

Jag har precis köpt ett likadant, så här har du måtten! Jag har mätt den totala längden.

1. PCIe 49cm total längd (deras angivna mått är 18" )
2. Sata 81cm total längd (deras angivna mått är, 18" sata 1, 24" sata 2, 30" sata 3 )
3. Molex/Floppy 80cm total längd (deras angivna mått är, 18" molex 1, 24" molex 2, 30" floppy 3)

Nu hittade jag en pdf på deras site http://www.ocztechnology.com/res_old/manuals/psu/OCZMXSP500-700.pdf

Permalänk
Korsordsguru

Jag har en historia du kan få förmedla till era ingenjörer. Jag köpte OCZACSSDBRKT2 i hopp om jag skulle kunna montera mina SSDer i 3,5"-kasetter som skulle tryckas in i deras vaggor i en server. För det första så saknar denna adapter hål på undersidan som motsvarar monteringshål för sådana kasetter, och efter uppborrning av egna hål så hamnade SSDerna en aningens fel rent horisontellt ändå. Jag borrade upp nya hål i adaptern för att få SSDen att hamna rätt men SSDen var fortfarande för högt upp på vertikalen. Det skulle nog gått att få till det hela om man bankade ner upphöjningarna som finns på "botten" och borra nya hål igen för SSD-fästningen, men jag orkade inte mer. Beställde sådana här istället nu DELTACO INT/EXT 3.5" KABINETT FÖR 1X2.5 SATA HDD ELLER SSD vilket känns lite onödigt med tanke på att eran adapter hade vart perfekt om man bara designat den efter hur kontakterna sitter på en 3,5"-hårddisk och inte bara lite godtyckligt(?).

Uppskattat med företag som befinner sig på kundernas hemmaplan och kommunicerar, så tack för att du är här Johan!

Visa signatur
Permalänk
OCZ
Skrivet av lexus:

Hej Johan!

Har ett Powerstream 600 som fläktarna har börja låta lite om
Går det att få tag på originalfläktarna till denna psu?

Det är denna som jag har OCZ PowerStream 600W ATX Power Supply -= www.bigbruin.com =-
Denna har fungerat klockrent en så länge trots några år på nacken.

//lexus

Hej!

OCZ Technology | Warranty

Jag tror att det agget kan omfattas av 5år men är lite osäker. Tyvärr har jag ingen möjlighet att lösa en ny fläkt, dock skickar jag iväg förfrågan till USA om det går. Dock så kommer de ej att önska att du öppnar agget själv.

Mvh
Johan

Permalänk
OCZ
Skrivet av NisseRoth:

Jag har precis köpt ett likadant, så här har du måtten! Jag har mätt den totala längden.

1. PCIe 49cm total längd (deras angivna mått är 18" )
2. Sata 81cm total längd (deras angivna mått är, 18" sata 1, 24" sata 2, 30" sata 3 )
3. Molex/Floppy 80cm total längd (deras angivna mått är, 18" molex 1, 24" molex 2, 30" floppy 3)

Nu hittade jag en pdf på deras site http://www.ocztechnology.com/res_old/manuals/psu/OCZMXSP500-700.pdf

Tack Missade inlägget

Permalänk
OCZ
Skrivet av DaLys:

Jag har en historia du kan få förmedla till era ingenjörer. Jag köpte OCZACSSDBRKT2 i hopp om jag skulle kunna montera mina SSDer i 3,5"-kasetter som skulle tryckas in i deras vaggor i en server. För det första så saknar denna adapter hål på undersidan som motsvarar monteringshål för sådana kasetter, och efter uppborrning av egna hål så hamnade SSDerna en aningens fel rent horisontellt ändå. Jag borrade upp nya hål i adaptern för att få SSDen att hamna rätt men SSDen var fortfarande för högt upp på vertikalen. Det skulle nog gått att få till det hela om man bankade ner upphöjningarna som finns på "botten" och borra nya hål igen för SSD-fästningen, men jag orkade inte mer. Beställde sådana här istället nu DELTACO INT/EXT 3.5" KABINETT FÖR 1X2.5 SATA HDD ELLER SSD vilket känns lite onödigt med tanke på att eran adapter hade vart perfekt om man bara designat den efter hur kontakterna sitter på en 3,5"-hårddisk och inte bara lite godtyckligt(?).

Uppskattat med företag som befinner sig på kundernas hemmaplan och kommunicerar, så tack för att du är här Johan!

Tjena

Har du möjlighet att ta ett kort på adaptern?