Yayyy vi har några ny låtar på våran myspace :)

Permalänk
Medlem

Yayyy vi har några ny låtar på våran myspace :)

Om du tycker post-harcord, screamo och metalcore är skit :/ så är det nog ingen större idé att lyssna.
Rätt smal musikstil tbh, men ja brinner för den iaf

When Jessie Dies på MySpace Music ? Lyssna gratis på Musik, kolla in bilder och musikvideos

för lite bättre ljud kvalité

YouTube - When Jessie Dies - A State of Seclusion

YouTube - When Jessie Dies - Erase Her

Permalänk
Medlem

Känns som att sångrösten sviker lite

Permalänk
Skrivet av nmc:

Känns som att sångrösten sviker lite

Måste tyvärr hålla med om detta :/ men bortsett från rösten; grymt!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

stort tack för att ni är ärliga!

skulle vara till stor hjälp om ni skulle kunna beskriva vad det är ni inte gillar med den? (antar att ni menar sången nu och inte skriken)
Och vad lyssnar ni på för musik/band annars?

Permalänk
Medlem

Det var väl inte så illa, det där. Till skillnad mot de tidigare inläggen tycker jag att sången är helt klart i paritet med resten av musiken.
Det negativa, tycker jag, är att låten inte överraskar på något sätt. Den liksom bara tuffar på rätt igenom på ett sätt som inte får mig att haja till en endaste gång.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Ilja tack så mycket

Nä de är nog sant! Skall tänkta på det om jag skriver om den någon gång eller till nästa låt

Permalänk
Skrivet av tedsor:

stort tack för att ni är ärliga!

skulle vara till stor hjälp om ni skulle kunna beskriva vad det är ni inte gillar med den? (antar att ni menar sången nu och inte skriken)
Och vad lyssnar ni på för musik/band annars?

Hm sången tycker jag är bra men skriken är personligen inte min grej Och tja det jag lyssnar på är väll lättast o se här; Zidzs musikprofil ? Användare på Last.fm

Erase her tyckte jag var dock verkligen var värd o lyssna på!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Synd att det är så dålig kvalle på MySpace
Jag lyssnade på "Regret is my Excuse" och jag är faktiskt imponerad!
Jag gillar melodisk metal, så jag tycker det fattas någon vass refräng, men det är kanske inte det ni siktar på
Bra skit iaf, hoppas det går fortsatt bra för er!
Tycker ni är nån sorts blandning mellan Raised Fist och Adept, ta det som en komplimang

edit: tråden borde ligga i Underhållning och medier

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Derivator förstår precis! Mycket gamla favorit band där
Tack så mycket för komplimangen om erase her

Permalänk
Medlem

Jobbbin Nä, myspace suger på det :/ får endast lägga upp låtar på 6mb.
Kul det du säger ang melodisk metal, har mycket av mina inspirations rötter därifrån när ja börja med when jessie dies
Regret is my Excuse Skall även spelas in på nytt å skrivas om lite, så får se hur den blir i slutändan.
Har en annan låt på g som är lite mer åt melodisk metal dock

Permalänk
Medlem

om någon moderator kikar in så kan ju han gärna få flytta den till Underhållning och medier om han har lust (om det inte går att göra det själv på något sätt)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tycker också att rösten inte platsar in 100% i denna låt, den första i listan men inget dåligt med rösten i övrigt.

Bra musk:)

Permalänk
Medlem

"Erase her" var inte så illa, faktiskt. Jag brukar inte gilla det här stuket, heller, faktiskt Rock on!
Jag är en miljon år äldre än ni & diggar blues & techno :D, - Så no offence! Bra skit där. Bättre kvalle hade varit roligt.

Mvh

Permalänk
Medlem

tackar!!

Permalänk
Medlem

Bara hunnit lyssna på "Erase her" och måste kila, men jag kommer helt klart att lyssna på resten när jag kommer hem ikväll.
Spontana reaktioner; Rösten tycker jag passar in bra även om den har små tekniska brister. Kan även hålla med Ilja om att det inte är mycket som överraskar direkt. Det är defenitivt inte dåligt, men knappast något jag skulle lyssna på många gånger innan jag tröttnar trots att jag långt ifrån är avig genren. Lite småsunkig kvalitet på inspelningen och efterbearbetningen känns det dock som, men det är trots allt inget som inte kan lösas. Återkommer som sagt med mer tankar i kväll eller i morgon.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Hörde på A State Of Seclusion, även om jag inte är ett större fan av musikgenren så lät det bra, faktiskt
Diggar mera melodic death metal

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyssnat på den andra låten också. Fan, det är riktigt frustrerande att höra hur mycket som pågår medan inget händer. Det är vit målarfärg på väggarna och anemi förklädd till aggression. Potentialen finns ju där. Kom igen! Ta ut svängarna mer! Gör något häpnadsväckande! Kasta en melon! Bit en gris! Slå lyssnaren på käften! Nånting, för helvete!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Sådär, lyssnat genom 'A State of Seculsion' likväl. Mitt tidigare omdöme står kvar även för denna. Betydligt bättre kvalitet även om det fortfarande finns en del att jobba på. Är dessvärre ingen expert på området, så tänker inte slänga mig med en massa terminologi jag inte behärskar. Om det är en amatörinspelning - det märks och sannolikt kommer det att bli bättre med tiden. Är det något ni betalat dyra pengar för - leta ny kontakt. Materialet i sig är bra, ingen tvekan om det, men precis som Ilja säger - våga mer! Ni har all potential i världen om ni vågar ta steget från "bakgrundsmusik".

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Efter att ha lyssnat så på låtarna så är min åsikt att ni bör få sångaren att bara vråla, han tenderar att "sjunka"/velar mellan skönsång och något i mitt-emellan och det anser jag förstöra en del av låten. Var inte heller för "rädda" att använda diverse effekter för vare sång eller vrål såsom chorus eller reverb för båda "stärker" vrål-soundet.

Du (TS) säger att du/ni är inspirerade av melodiskt, där finns ju ganska många band som exempel men det bästa jag kan komma på rak arm nu är detta: YouTube - Blinded Colony - Once Bitten Twice Shy

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

tack till alla kommentarer!

detta är absolut en amatör inspelning, har lagat alla instrument själv här hemma
Sångare är jag inte i grunden, utan det var mer något jag fick tvinga mig till när jag inte kunde hitta någon annan, så det finns sjukt mycket brister (men det går framåt).

Ang sång velar grejen så är det mening att det skall vara så, lite mer hardcore känsla (även om jag vet att de flesta ogillar det)

Men stort tack för att ni tycker till å lyssnar, ja tar det verkligen med mig

Permalänk
Medlem

btw Blinded Colony var riktigt sköna!

Permalänk
Medlem

Tyckte det lät helt okay, lite senare In Flames ungefär. Inget verkligt catchy riff eller refräng men inte dåligt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)