Permalänk
Robot

Polares burk

Samtidigt som jag slängde ihop min lilla spelmaskin tog jag mig tiden att fixa polarens dator. Detta bettyde ganska så fritt spelrum med önskelistan innom rimliga gränser. Alltid lika kul när man får sånna uppdrag.

Det enda kravet var att den skulle sitta i ett Cooler Master Storm Sniper Pure Black chassie.
Sagt och gjort! Stort chassie = inga problem.

Lite info om systemet:
Cooler Master Storm Sniper Pure Black
Asus Rampage II Extreme
Intel I7 920 @ 2,66
Corsair XMS3 @ 1333
Asus 250GTS
Silverstone SST-ST85F Strider 850 watt

Detta chassie är grymt! gillar det skarpt och skulle järna ha sett en nerskalad verion för m-atx.
Bärhandtag är guld!

Besök albumet: Polares burk av SörenKarlsson

Permalänk
Medlem

Undrar dock varför han inte har klockat hans dator då han har ett monster moderkort, samt en ganska bra kylare!

Helt okej annars

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

kanske ovetande inom OC?

Permalänk

Bra fråga. O svaret är enkelt. Helt ny på OC och tänker testa lite i framtiden. Någon som har något bra tips?

Dessutom är prestandan tillräcklig för tillfället. Största flaskhalsen är grafikkortet som inte hänger med i svängarna när spelen blir nyare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SörenKarlsson
Bra fråga. O svaret är enkelt. Helt ny på OC och tänker testa lite i framtiden. Någon som har något bra tips?

Dessutom är prestandan tillräcklig för tillfället. Största flaskhalsen är grafikkortet som inte hänger med i svängarna när spelen blir nyare.

Alltid skoj att ha en piggare dator speciellt om man är på skrivbordet med olika program o dylikt men du har rätt 250 kortet läs flaska i7'an helt klart i spel.

Fin dator iaf!

Permalänk

Vafan har han 12gb ram hoppas han håller på med renderingsprogram samt 50 internet fönster annars e det waste:D

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk

Vi lever i en värld där somliga har råd att slösa medans andra knapt överlever. Så om polaren känner för 12GB i ram så säjer jag kudos och ha så kul om du vill betala!

Permalänk
Medlem

fint bygge gillar det skarpt!

fast allt i ett sniper chassi blir automatiskt 4 poäng bättre !! funderar på ett själv.

en 10a på det

fast själv hade jag spenderat lite på ramen och köpt ett bättre grafikkort. (men det beror på vad man skall använda datorn till)

Permalänk

Polarn ville ha ett graffe som klara spel och för att invänta GTX480.
Här fins det tydligen cash att ta av!XD
Så få se när han hör av sig för att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt snyggt ut, förutom att Noctua-fläktarna är fula

Har en fråga angående chassit, hur tyst upplevde du att det var? Är rätt sugen på att köpa en Storm Sniper jag med. Hur lågt kan man skruva ner fläktarna med den inbyggda fläktkontrollern? Blir dem mer eller mindre helt tysta på lägsta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drawmly
Tycker det ser riktigt snyggt ut, förutom att Noctua-fläktarna är fula

Har en fråga angående chassit, hur tyst upplevde du att det var? Är rätt sugen på att köpa en Storm Sniper jag med. Hur lågt kan man skruva ner fläktarna med den inbyggda fläktkontrollern? Blir dem mer eller mindre helt tysta på lägsta?

Personliggen gillar jag Noctuas design på fläcktarna. Självklart hade ett par helt svarta fläcktar smält in mer med chassiet. Men genomskinliga/dionförsedda fläcktar tycker jag personligen är fulare än Noctuas.

Ljud och ljudnivå är alltid en väldigt personlig upplevelse. På lägsta nivå låter fläcktarna nästan inget. När jag har min dator på bredvid polarens så är det min som för mest liv. Det är ett mer lågfrekvent "brusande" ljud från luften som flyttas. Nåt som kan noteras är att power dioden kan upplevas som stark. Den lyser upp hela hörnet dar datorn står på kvällen.:p
Jag tycker definitivt detta chassie är ett av de bättre jag jobbat med på länge.

Permalänk
Medlem

Går det inte att klocka mer?

Finns ju jättebra guider här på SweC.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Går det inte att klocka mer?

Finns ju jättebra guider här på SweC.

Vist går det att klocka och har läst massa både på SweC och andra håll.
Undrar varför alla är så överdrivet besatta av att klocka skiten ur sina datorer?

Om polaren känner att prestandan är tillräcklig för närvarande så behöver han inte klocka. Om han nu inte behöver mer kräm kommer en höjd elräkning vara en dålig motivation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SörenKarlsson
Vist går det att klocka och har läst massa både på SweC och andra håll.
Undrar varför alla är så överdrivet besatta av att klocka skiten ur sina datorer?

SweClockers kanske har något med saken att göra ^^ vi tävlar ju typ om flest poäng i 3dmark

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Werdes
SweClockers kanske har något med saken att göra ^^ vi tävlar ju typ om flest poäng i 3dmark

Det må hända. SweC är ett yperligt bra forum för folk som gillar datorer.
Men det utesluter väl ändå inte folk som inte har som primärt syfte att överklocka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SörenKarlsson:

Polarn ville ha ett graffe som klara spel och för att invänta GTX480.
Här fins det tydligen cash att ta av!XD
Så få se när han hör av sig för att uppgradera.

har han fixat gtx480 än eller?
dumt köp om du frågar mig dock!

Permalänk
Skrivet av Osten87:

har han fixat gtx480 än eller?
dumt köp om du frågar mig dock!

Nej. Inte än. Allt funkar bra just nu och behover är inte akut.
Kanske senare.
Varför skulle det vara ett dumt köp? (utveckla gärna?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SörenKarlsson:

Nej. Inte än. Allt funkar bra just nu och behover är inte akut.
Kanske senare.
Varför skulle det vara ett dumt köp? (utveckla gärna?)

Ett ATI Radeon 5870 är mycket billigare och bara en bråkdel sämre. vill du ändå slå på stort så rekommenderar jag 5970 som kostar lika mycket som GTX480 men är betydligt bättre!
vilket fall som helst så vinner du inget på att köpa ett Nvidia kort idag!

Permalänk
Skrivet av Osten87:

Ett ATI Radeon 5870 är mycket billigare och bara en bråkdel sämre. vill du ändå slå på stort så rekommenderar jag 5970 som kostar lika mycket som GTX480 men är betydligt bättre!
vilket fall som helst så vinner du inget på att köpa ett Nvidia kort idag!

Har funderat mycket över just detta. Det är inte upp till mig i slutändan. Det verkar ju dessutom som om 480n är "törstig" av sig.