Permalänk
Medlem

Corsair Dominator GT 4GB 1600MHz CL6

Mina nya leksaker anlände idag, tänkte skapa ett litet galleri där jag gör en liten recension och visar vad minnena verkligen går för, tillsammans med en 1090T och ett 790FX-GD70.

Steg 1:
Minnena i sig - Bilder & Specifikation

Steg 2:
Första uppstarten med minnena

Steg 3:
Överklockning

Ett steg kommer genomföras varje dag från och med idag!

För övrigt rör det sig om dessa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=591085 och dess specifikation är som följer:
*4GB (2x2)
*1600MHz
*6-6-6-20
*1.65V

Hoppas det ska smaka, kommer även bjuda på ett helhets bilder sedan när minnena sitter monterade i systemet.

---

Med vänliga hälsningar
Fredrik Klingström

Corsair Dominator GT 4GB 1600MHz CL6

Permalänk
Medlem

Rekommenderar er att trycka på bilderna och kolla på dom i full skala!

Ursäktar också för den bristande bildkvalitén, korten är tagna med en gammal digitalkamera!

Permalänk
Medlem

Önskar man hade en X6 kärnig

Permalänk
Medlem

så jävla snygga!!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

så jävla snygga!!

Absolut, men det är en något bristande finish på de röda flänsarna, kolla färgen ute i kanterna.

Permalänk
Medlem

Hårdvaru porr

Permalänk
Hedersmedlem

Fan vad snyggt det är med svart och rött Men vi vill gärna se update på ditt andra galleri.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Fan vad snyggt det är med svart och rött Men vi vill gärna se update på ditt andra galleri.

Det kommer, men har inga grafikkort just nu (sitter med ATI x600 nu ). Två stycken HD5970 landar imorgon, installerar minnena då.

Tillsammans med Crosshair IV Extreme (när det lanseras) kommer nog datorn se riktigt bra ut, allting rött!

Permalänk

Jäklar vilka höga flänsar

Permalänk

Maffigt!

Permalänk

flänsen är väll inte stock va?, du har väll köppt dem på corsairs hemsida?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

flänsen är väll inte stock va?, du har väll köppt dem på corsairs hemsida?

Flänsen är stock, se länken jag bifogat till komplett.

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Flänsen är stock, se länken jag bifogat till komplett.

Med dem latens talen är det förståligt, även om jag inte fattar mig super på OC av ram så ska det vara kul att se vad du kan göra med dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Med dem latens talen är det förståligt, även om jag inte fattar mig super på OC av ram så ska det vara kul att se vad du kan göra med dessa

6-6-6-18 och 1800MHz+ är inga problem * teaser *

Permalänk
Medlem

Dom där minnena e sjukt snygga.. Hade varit coolare om dom var vita men snygga endå

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Dom där minnena e sjukt snygga.. Hade varit coolare om dom var vita men snygga endå

köp en spray burk vit färg och skruva av kyl flänsen då

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

köp en spray burk vit färg och skruva av kyl flänsen då

Mjo, hade gjort det om det var mina minnen. Kommer aldrig har råd med sådana komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Mjo, hade gjort det om det var mina minnen. Kommer aldrig har råd med sådana komponenter

jag har lackerat mina corsair dominator xD
ser ut som dominator gt nu