Kan man lita på Pixmania nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Kan man lita på Pixmania nu för tiden?

Hej!
Funderar på att beställa ett par Logitech Z-5500, och de är billigast på Pixmania.se. Dock har jag många gånger hört och sett att det varit mycket strul med denna sajt. Leveranser som aldrig kommit fram, svårt att nå kundtjänst, pengar som inte lämnats tillbaka vid retur mm.
När jag dock tittade på Pricerunner stod det att Pixmania var "konsumentbedömt" , och det hade ca 4/5 i betyg av sammanlagt nästan 6000 köpare. Dock vet jag inte riktigt om jag kan lite på detta, eftersom jag hört så mycket skit om sidan.

Någon som kan ge mig råd och har egen erfarenhet av Pixmania? Har de skärpt sig nu för tiden?
Om du gjort en beställning hos Pixmania, hur gick den?

Länk till Pixmania: Pixmania - presenttips, handla på nätet, datorer, High techprylar,hushållsprodukter och vitvaror...

Tacksam för alla svar och råd!

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Det enda som gick smidigt var att beställa på Pixmania. Kundtjänsten tog 2 dagar att nå och leveransen var förjävlig. Det tog ungefär 3 dagar för de att få ut min iPod från lagret och ytterliggare 2 dagar innan den kom fram. Sedan fanns det INGEN emballage. Förpackningen med iPoden låg och skramlade i en alldeles för stor kartong.
Detta var mitt första och sista köp från Pixmania!

Permalänk
Medlem

Antagligen så får du varan. Om du sedan skulle behöva skicka in den på reparation, rma etc. så får du säkert problem om de inte bättrat sig.

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning i januari på en Sony mp3 spelare. Var inga problem med leveransen och paketeringen.

Permalänk
Medlem

Pga av den massiva mängden av kritik på bl.a prisjakt.nu ( Pixmania - Omdömen, statistik och information ) så har jag undvikit att beställa därifrån.

Kolla även trådar här på sweclockers, googla på pixmania så kommer du se en väldigt massa kritik mot Pixmania.

Ja, dom är billiga ingen snack om saken, men leveranser och garantiåtgärder verkar vara under all kritik.

Det enda råd jag kan ge dig är: Priset förhållande till service/leverans/garantiåtgärder. Är det värt att chansa för att få produkten billigare, eller är det värt att satsa några hundralappar till för att få bättre service/leverans/garantiåtgärder från ett annat företag.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett sånnt företag som är bra tills något går fel, kommer ihåg att det var mycket snack om detta för några år sen men kanske är bättre nu? Ring kundtjänst och fråga

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Handla ifrån webhallen annars om du vill köpa ifrån pixmania eftersom dom ägs av pixmania.

klippt ifrån wikipedia:
Pixmania har vid flera tillfällen varit uppe för granskning på grund av klagomål och långa reklamationstider, upp till åtta veckor, utan att problem blivit åtgärdade. Senast skedde detta 25 november 2007 i programmet "PLUS" som sänds på SVT2.

Pixmania hanterar kortköp först efter säkerhetskontroll. Det innebär att en kund som handlar på exempelvis VISA/SEB måste faxa in alternativt skanna och skicka in en kopia på sitt id-kort eller "en el- eller telefonräkning" till deras huvudkontor i Frankrike. Detta gör dem i princip unika inom svensk näthandel.
Vad innebär säkerhetskontrollen ? - BESTÄLLNINGAR

Själv är jag väldigt skeptisk allt som dom har att göra med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rexp:

Det enda som gick smidigt var att beställa på Pixmania. Kundtjänsten tog 2 dagar att nå och leveransen var förjävlig. Det tog ungefär 3 dagar för de att få ut min iPod från lagret och ytterliggare 2 dagar innan den kom fram. Sedan fanns det INGEN emballage. Förpackningen med iPoden låg och skramlade i en alldeles för stor kartong.
Detta var mitt första och sista köp från Pixmania!

Jag hade undvikit detta just för det som ovanstående forumkollega skriver: detta är ett exempel på att det funkar fast det inte funkar tycker jag.:P

Skrivet av Jaso:

Pga av den massiva mängden av kritik på bl.a prisjakt.nu ( Pixmania - Omdömen, statistik och information ) så har jag undvikit att beställa därifrån.

Kolla även trådar här på sweclockers, googla på pixmania så kommer du se en väldigt massa kritik mot Pixmania.

Ja, dom är billiga ingen snack om saken, men leveranser och garantiåtgärder verkar vara under all kritik.

Det enda råd jag kan ge dig är: Priset förhållande till service/leverans/garantiåtgärder. Är det värt att chansa för att få produkten billigare, eller är det värt att satsa några hundralappar till för att få bättre service/leverans/garantiåtgärder från ett annat företag.

Tycker inte det är värt att spara in typ 30 kr på att få dålig hjälp (läs: ingen) hjälp efter köpet...Det är ungefär som med Älvsbyhus som har fått kritik i PLUS och UG (O c h har haft problem i Finland samt att de blev utsparkade i Danmark för att de inte följde bygglagen): vill du köpa ett billigt hus - fine!:) Men räkna inte med någon hjälp från dem när du får problem - är typ samma s*it med Pixmania. :/ :S *undvik* är mitt råd.:)

Det du skulle kunna göra är att gå till en internetbutik som sänker priset med motsvarande mellanskillnad om man hittar en billigare vara hos en konkurrent - då kan du visa priset från Pixmania.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Entusiast

Beställde ett grafikkort från pixmania för ett litet tag sen. 1 timme senare ångrade jag mig och fick gå igenom en jobbig process att avboka beställningen då de skickat den vidare i sitt system. Inte så att man kan avboka den ändra fram tills den ska paketeras. Dagen efter (måndag) så vill jag bara försäkra mig om att allt verkligen gått korrekt till. Då försöker brudjäveln i "kundtjänsten" skrämma livet ur mig genom att säga att beställningen hade hunnit gå för långt... då avbryter jag henne med order "inte en suckjävel i världshistorian att ni fått ner varan i ett paket på 1 timme på en sen söndagkväll"... då verkar hon mjukna o säger plötsligt att det inte ska skickas nåt?!

Orsaken jag sket i att beställa var många mindre nöjda inlägg på prisjakt samt att jag tänkte efter att det kanske inte är så jävla roligt att ha o göra med ett företag som inte håller till i Sverige vid retur, service eller dylikt.

Komplett fick sälja ett grafikkort till mig i stället

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men jag behöver råd om Pixmania. Tänkte beställa en telefon från dem men alla negativa omdömen göt att jag inte riktigt vill beställa än. Telefonen är en Nokia och de kan man laga i Sverige om man skulle behöva. Men endast om den är en EU-modell och Pixmania är ju franskt så de borde väl ha franska modeller väl?
Är det någon som har råd eller tips att dela med sig av kanske?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Gammal tråd men jag behöver råd om Pixmania. Tänkte beställa en telefon från dem men alla negativa omdömen göt att jag inte riktigt vill beställa än. Telefonen är en Nokia och de kan man laga i Sverige om man skulle behöva. Men endast om den är en EU-modell och Pixmania är ju franskt så de borde väl ha franska modeller väl?
Är det någon som har råd eller tips att dela med sig av kanske?

Som tidigare sagt, om du får din leverans och inte behöver reklamera eller ångra köpet så går det bra.
Hur mycket billigare äR Pixmania än billigaste svenska butiken?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@mrvision: jisses det måste röra sig om en mycket speciell nokia isf; jag skulle undvika pixmania som pesten om jag vore du.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Nej det är inte speciellt mycket pengar det handlar om och jag vet inte om det är värt huvudvärken om något skulle bli fel med telefonen. Jag tror jag avstår.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30