Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010

P6X58D PREMIUM

Hejsan svejsan har fått hem ett fint moderkort jag har varit intresserad av ett bra tag nu och som ser väldigt lovande ut.
Då jag inte sett någon ha detta kort i ett galleri än så tänkte jag lägga upp lite bilder.
Ett framtids säkert kort med stöd för x6 core, SLI/CFx i 16/16 eller 16/8/8 och självklart usb 3.0 och sata III.

P6X58D PREMIUM

Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

Ser ur som e blå pimpad version av mitt P6T Deluxe.

Riktigt snyggt. synd bara att jag får såna Gigabyte vibbar av den blåa färgen.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2010

Alltid trevligt med fräscha bilder på unboxning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Nov 2009

Varför har man två nätverks portar?

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av ME4FASHION:

Bra fråga nåt jag också undrar över, men det är coooolt

EDIT: frågade chefen som är betydligt mer hype på nätverk än mig och han menadade det att man använder en in och en in ut. t.ex så kan man strunta i router och köra från modem in i mobot och sen ut till en hub och dela ut till resten av ett nätverk eller bygga en brandvägg av datorn eller använda den som en mediaserver och koppla som i första exemplet eller typ göra allt man kan föreställa sig då jag tycker nätverk ger mig huvudvärk så låter jag bli

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Sep 2008

Alltid nice med unboxing

Och med två portar kan man dels använda datorn som routor eller kan man fördubbla hastigheten med teaming på näthastigheten (teoretiskt d.v.s. gäller ju att den andra datorn kan skicka i 2Gbit/s ) och även om den ena kabeln åker ur kan så behöver överföringen inte avslutas.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av ME4FASHION:

Använda datorn som tex gateway men det jag använt det till mest är teaming då kör du båda nätverkskorten i sync och får dubbla hastigheten i detta fall 2 gbit om den kopplas mot en gbit switch.

Ghost S1 Large Top,Intel 9900K,Kraken X62,Z390 Phantom Gaming-ITX,32 GB GSKILL LED@CL14@3740,Nvidia 2080ti, Samsung 970 EVO 1TBx2 Raid0, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Palme_570:

Använda datorn som tex gateway men det jag använt det till mest är teaming då kör du båda nätverkskorten i sync och får dubbla hastigheten i detta fall 2 gbit om den kopplas mot en gbit switch.

kör på 300Mb/s WLAN men nu ska dras kablar och skaffa en ordentlig switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Feb 2009

Ska bli intressant att se hur detta görs ihop med resten utav bygget. För antar att denna plankan ska in i ditt obisidan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av hirsch:

Ska bli intressant att se hur detta görs ihop med resten utav bygget. För antar att denna plankan ska in i ditt obisidan?

.... hm, hur ska jag säga detta.... jag ska lägga av med vatten och sälja de flesta delar jag har nu, sååååå nej den åker in i ett annat chassi som borde vara på OK imorgon efter jobbet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Asheileon:

.... hm, hur ska jag säga detta.... jag ska lägga av med vatten och sälja de flesta delar jag har nu, sååååå nej den åker in i ett annat chassi som borde vara på OK imorgon efter jobbet.

Trist!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av hirsch:

Ja men jag ser det på det sättet att nu har jag kört vatten och lärt mig det, så nu vill jag hellre ha en mindre dator som man lättare kan byta ut saker i när man känner för det
Bara att byta grafikkort i datorn nu tar 2-3 dagar och kostar mer än jag tycker jag får ut av det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Asheileon:

Ja men jag ser det på det sättet att nu har jag kört vatten och lärt mig det, så nu vill jag hellre ha en mindre dator som man lättare kan byta ut saker i när man känner för det
Bara att byta grafikkort i datorn nu tar 2-3 dagar och kostar mer än jag tycker jag får ut av det.

Jag brukar sätta loopsen så den/de går att ta ut ur chassit utan att ta ur resterade komponenter. Därmed vatten kyler jag aldrig mobo men det blir inte så jobbigt när du bygger på det viset => Att vatten kyla tex bara cpu är inte särskilt tidfördrivande =>

Ghost S1 Large Top,Intel 9900K,Kraken X62,Z390 Phantom Gaming-ITX,32 GB GSKILL LED@CL14@3740,Nvidia 2080ti, Samsung 970 EVO 1TBx2 Raid0, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Palme_570:

Jag brukar sätta loopsen så den/de går att ta ut ur chassit utan att ta ur resterade komponenter. Därmed vatten kyler jag aldrig mobo men det blir inte så jobbigt när du bygger på det viset => Att vatten kyla tex bara cpu är inte särskilt tidfördrivande =>

Det ja funderat lite på är att köra H50 på cpu och "riktig" vattenkylning på vga, har en H50 liggandes på vinden så vi får se i framtiden om jag kanske ger mig på det igen men då blir det inte så här mycket jag kyler som jag gjort nu, som sagt så gjorde jag det mest för att jag bara ville.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd rensad*

Jag har tagit bort ett olämpligt inlägg.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.