Battlefield 1942 - nån som spelar? Behöver hjälp med att få igång det

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 - nån som spelar? Behöver hjälp med att få igång det

Ungefär en gång om året får jag nostalgikänslor och tänker tillbaka på när jag sköt både japaner och amerikaner på Iwo Jima. Vid dessa tillfällen ger jag mig på att installera BF1942 igen, men stöter alltid på patrull och det går åt skogen. Det är en rad tekniska problem.

Nu har jag då försökt mig på detta igen. Jag kör Windows 7 64-bit och har noterat följande:
- Skärmupplösningen måste vara av samma aspect ratio som 640x480 och uppåt. Min Dell med 1680x1050 får ge vika och nöja sig med 1280x960.

Att sedan hitta ett spel att joina verkar komplett omöjligt. Jag använder den inbyggda serverbrowsern och 98% av alla servar som dyker upp är gråmarkerade, vilket jag TROR betyder att dom är en annan version mot vad jag har installerat. Jag kör BF1942 vanilla med senaste officiella patchen. Jag har hittat EN populerad server som jag kan ansluta till. Hur sjutton kan det vara så få som går att joina?

Problemet är att den servern kör El Alamein. Just den banan får mitt BF1942 att krascha när jag försöker joina. Jag kan alltså inte ens starta ett singleplayer på El Alamein. Vilket är synd då jag minns den som en klar favoritbana.

Jag hittade visserligen en helt tom som jag kunde joina, den ENDA som jag kan spela på.

Så här långt har jag alltid kommit dom senaste åren jag provat, så jag börjar vittra seger nu! Är det någon som har nåt tips på hur man gör för att få vara med och spela med andra personer?

Permalänk
Avstängd

Har du expansionerna? kan ju vara att dom flesta serverar sitter på dom?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag sitter och lirar BF1942 i 2560x1600 på min 30" med FOV fix, underbart :).
Widescreen Gaming Forum • View topic - Battlefield 1942: Detailed report

iofs är huden stretchad etc men det går.

Har du uppdaterat punkbuster och markerat det som alternativ i serverbrowsern?

Jag installerade BF1942, drog in 1.6.19 patchen, manuellt uppdaterade punkbuster och har många servrar att lira på nu. Det enda problemet är att det är så hög ping till dem för mig.

Permalänk

Jag har kört en del bf1942 i Win7 64 bit. Jag kör i "kompatibilitetsläge" (tror det var Win XP SP2) och då fungerade det bättre. Kraschar dock ibland när man laddar en bana.
/S

Permalänk
Medlem

Nu har jag löst det - var tvungen att dra ner en patch från fz.se som hette battlefield_1942_incremental_patch_v1.6_to_v1.61b.exe

Den från officiella supportsidan var inte den senaste. Fyyyyyyyyy va lågt av dom. Nu jevlar ska jag skjuta fi

Permalänk
Medlem

Det officiella stödet för BF1942 verkar avslutat helt

Punkbuster har tagit bort sina sidor gällande bf19142 och nu får man uppgradera PB på annat sätt

Lite trist - jag spelar det dagligen...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ett tips på en rolig server där man bara spelar coop mot bots. "Piff @ wwww.piff.se DC-F"
En server för lite lek alltså, är baserad på Desert Combat Final.
Bots är lite trimmade, gillar att använda RPG i tid och otid.
Turbo på helikoptrar & plan & bilar både från 1942 och desert combat
Massor av extra helikoptrar, plan mm = ingen väntan.
Jetpack på på din gubbe så du behöver inte gå på marken.
Tack vara turbo kan man göra galna saker med helikoptern, så som rolla samt flyga upp och ner.

Ladda ner moddade kartor här ==> Piffs dc final över 30 kartor.
Du behöver inte registrera dig, men om du vill så kan du gå med detta forum och kanske önska dig
att någon förändring eller tillägg.
Forum ==> Piffs DC-Final Forum (Powered by Invision Power Board)

Det är en server med känsla av arkadspel.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850