Permalänk
Medlem

Homemade Aluchassi.

Jag har haft projektarbete i skolan och då har jag byggt ett chassi från grunden.
Jag har använt mig av 1,5*1,5cm stål rör som jag kommer att använda som ram. Sen har jag använt aluminiumplåt till självskalet på chassit.
Detta chassi har jag byggt under dom tre senaste månaderna och det har varit väldigt mycket arbete på kort tid.
Komponenter som troligtvis kommer sitta i datorn kommer att vara:
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2GHz
Grafikkort: Gainward GeForce 8600gt 256 mb
Moderkort: MSI K9A2 NEO
Ramminne: Corsair Value S 2048 Mb
Hårddisk: Samsung Spinpoint 400gb
Operativ system: Windows Vista Home Premium
Massa fläktar som styrs av en fläktkontroll från Zalman.

Chassit är inte 100% klart ännu, men det kommer snart.
Jag ska fixa dit en startknapp och en ejectknapp. sen ska jag slipa ned hela chassit och pusta upp det plus lite andra små detaljer.

Homemade Aluchassi.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en annan färg än Plåt grå. Ser lite tråkitut. Men annars ett bra jobb.

Permalänk
Medlem

Jag ska polera upp hela chassit så att det näst intill kommer bli kromat.

Permalänk
Medlem

aluchill wanna-be? ;D snyggt resultat

Permalänk
Medlem

Jag har fått mycket inspiration från hans chassi:) tackar

Permalänk

varför inte en 120mm i fronten? är ju bara dumt att köra 2t 80mm när man har plats för större :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

En fråga. Vart köper man alu-plåt och rör? :S

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Aluminiumplåten fick jag av en kontakt på en företag som jobbar med att skära ut alu delar och likande, det heter Oskarshamns Plåtindustri. Sen rören köpte jag hos ett plåtslageri:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

varför inte en 120mm i fronten? är ju bara dumt att köra 2t 80mm när man har plats för större :S

För att jag tyckte det passade bättre med två 80:) sen ska jag sätta in en 120 under grafikkortet som ska ta kall luft från fronten också

Permalänk
Medlem

väldigt fint bygge!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm