Interaktiva filmer i framtiden

Permalänk

Interaktiva filmer i framtiden

Hej, first thread, yay...

Jag tänkte starta en tråd angående dessa nya, ständigt uppkommande "Interaktiva filmer". Oftast dyker de upp i kampanjer som t.ex. www.ringroger.nu , såg att GB hade gjort någon för sin nya Magnum-glass också. Vad tycker ni om dessa?

Tror ni att det inom en snar framtid kommer att bli tillgängligt med riktiga filmer som är interaktiva (då tänker jag alltså mig en riktig film som man gör aktiva val för att påverka dess gång/slut) eller är kategorin för nära traditionella spel och uteblir?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av willtheyhearus:

Hej, first thread, yay...

Jag tänkte starta en tråd angående dessa nya, ständigt uppkommande "Interaktiva filmer". Oftast dyker de upp i kampanjer som t.ex. www.ringroger.nu , såg att GB hade gjort någon för sin nya Magnum-glass också. Vad tycker ni om dessa?

Tror ni att det inom en snar framtid kommer att bli tillgängligt med riktiga filmer som är interaktiva (då tänker jag alltså mig en riktig film som man gör aktiva val för att påverka dess gång/slut) eller är kategorin för nära traditionella spel och uteblir?

Tacksam för svar!

Jag kan inte påstå att ringroger.nu var så interaktiv. Jag skulle få vara med och påverka handlingen sas det, men jag fick inte göra ett skit förutom att ladda upp en bild på min nuna. Så vad jag tycker om just detta exempel är att det var riktigt dåligt. Falsk marknadsföring, om man nu kan kalla det för det. Annars brukar vissa liknande grejer vara rätt underhållande.

Hur som helst.. Jag tror tyvärr inte det finns någon riktig framtid i det hela.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nej, ush.. sitta och göra val och sånt mitt i en film skulle jag aldrig orka göra, jag är ju fullt upptagen med att äta godis, dricka läsk och röka diverse saker.

Tror inte det kommer ligga några riktiga pengar i det, iallafall inte utöver kanske i något flashformat.
För ska du göra en riktig film går ju produktionskostnaderna upp något ofantligt eftersom du måste göra så många fler scener, kostnader kanske ökar med 50% vilket blir många miljoner per film, och inkomsten blir lägre eftersom du inte kan visa filmen på bio.

Det låter som en rätt svårfintad pitch.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Skrivet av Crase:

Jag kan inte påstå att ringroger.nu var så interaktiv. Jag skulle få vara med och påverka handlingen sas det, men jag fick inte göra ett skit förutom att ladda upp en bild på min nuna. Så vad jag tycker om just detta exempel är att det var riktigt dåligt. Falsk marknadsföring, om man nu kan kalla det för det. Annars brukar vissa liknande grejer vara rätt underhållande.

Hur som helst.. Jag tror tyvärr inte det finns någon riktig framtid i det hela.

Oj.. jag fick liksom välja helatiden t.ex. om jag skulle ringa eller gå, om jag skulle springa eller stanna osv. Tycker det var rätt kul

Permalänk
Medlem

Heavy Rain till PS3. Jo det kommer nog komma fler liknande spel. Jag tycker om dom och kommer nog försätta köpa liknande spel.
Bästa är ju hur dom gjort styrningen i Heavy Rain and man måste göra olika rörelser i spelet och det sedan påverkar resultatet och valen i filmerna.
Dock tror jag inte vanliga filmer med val är någon höjdare. Att titta Lord of the Rings och få Frodo att springa iväg med ringen är nog ingen höjdare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av willtheyhearus:

Oj.. jag fick liksom välja helatiden t.ex. om jag skulle ringa eller gå, om jag skulle springa eller stanna osv. Tycker det var rätt kul

Då måste jag ha missat någonting, för jag fick aldrig några val? Får ge det en chans till!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Crase - Vad tyckte du då? Haha jag hittade ett nummer till "Roger" på deras facebook page, rätt roligt: 070 647 64 11

Pimpim666 - Skulle du rekommendera Heavy Rain, eller märker man att det är det första riktiga spelet i genren och bör vänta på nästa? Är det samma känsla?

Permalänk
Medlem

Hur ska man göra för att slippa dö? (Testat lite olika orkar inte igen)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Va heter det där på ps3...glömt bort vad det heter. men det var ju nästan som en interaktiv film. HEAVY RAIN! så hette det.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willtheyhearus:

Crase - Vad tyckte du då? Haha jag hittade ett nummer till "Roger" på deras facebook page, rätt roligt: 070 647 64 11

Pimpim666 - Skulle du rekommendera Heavy Rain, eller märker man att det är det första riktiga spelet i genren och bör vänta på nästa? Är det samma känsla?

Det är den typen av spel man antingen hatar eller älskar. Själv gillar jag spelet och varit spännande varje sekund.
Just att man styr handlingen med hjälp av rörelser får det att verka som en interaktiv film man lever in i.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Nej, ush.. sitta och göra val och sånt mitt i en film skulle jag aldrig orka göra, jag är ju fullt upptagen med att äta godis, dricka läsk och röka diverse saker.

Word

I min mening så blir "filmen" ett spel så fort du själv kan ändra handlingen under tiden du tittar. Då är det helt enkelt inte film längre, utan ett spel. Inte ett spel som jag personligen tkr om, men det finns uppenbarligen flera som finner dem spännande.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Word

I min mening så blir "filmen" ett spel så fort du själv kan ändra handlingen under tiden du tittar. Då är det helt enkelt inte film längre, utan ett spel. Inte ett spel som jag personligen tkr om, men det finns uppenbarligen flera som finner dem spännande.

Lite det jag var inne på, det blir liksom automatiskt ett spel när man kan vara med och ändra på handligen, men där skulle jag ändå vilja sätta ett ELLER för det är ju fortfarande en film, men du har rätt i att dem går samman på någon punkt...

Permalänk
Medlem

Dessutom är det väl inte ekonomiskt försvarsbart genom följande anledning: Nuförtiden tjänar väl filmbolagen mest pengar på biovisningar? Jag tänkte eftersom rekordmånga laddar ner illegalt? Hur skulle detta funka på bio liksom? Vem i biosalongen ska välja? Ska det vara så att om man går på bio, så får alla sin egen "kupa" med sin egen skärm? Vad händer då med biokänslan?

Så det blir bättre när trovärdig, fullskalig VR kommer istället

Visa signatur

Stationär: Intel C2D E8400 3.0GHz | 2x2GB XMS2 Corsair | Sapphire Radeon HD4870 512MB | Western Digital 640GB (AAKS) | Asus P5Q-E | Antec Sonata III 500W |
Bärbar: LG r200 - Intel C2D T7100 1,8GHz - 2GB PC5300 - radeon hd2400 - 160gb hdd
Mobil: HTC Touch Diamond