Permalänk
Medlem

Processorn fast på processorkylaren

Jag byggde ihop en dator för två månader sen ungefär. Monterade med AMD:s standardkylare. Jag tyckte fläkten var för högljudd och köpte dörför en Scythe Yasya. När jag monterar loss procesorkylaren skruvar jag loss alla skuvar och lossar fästena på sidan. Vickar sakta men säkert och kylningen åker av. Tittar med stor förvåning på hålet där processorn borde vara, vänder på processorkylaren och den sitter där. Den är inte skadad men det krävs en jävla kraft för att få bort den. Finns det något enkelt sätt att lossa på den utan risk för skador och vet någon varför det hände så jag kan undvika det i framtiden?

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Gick med ca 10 gånger mer kraft än jag ville använda och processorn är monterad och oskadad. Men varför hände det?

EDIT: Kom nyss på att jag inte skulle skruva något. Jag är fan smart.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Låt datorn vara igång en tid innan du skall ta av den från kylaren, sedan vrider du den istället för att dra rakt upp

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)