MSI satsar på ultralätt med nya X-Slim

Permalänk
Melding Plague

MSI satsar på ultralätt med nya X-Slim

X-Slim är en ny serie ultralätta bärbara datorer från MSI. Under skalet finns Intels nylanserade ULV-processorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska mycket till för mig att betala 10 000:- med integrerad grafik från Intel. Ärligt talat, ska mycket till för att jag ska betala någonting överhuvudtaget för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Datorn är utrustad med minneskortläsare, webbkamera, gigabitnätverk, och bluetooth.

Är det inte trådlöst nätverk på den? Eller räknas det som standard så att man inte behöver skriva om det?

Tycker att 10.000 för en bärbar dator som inte går att spela (i bra upplösning) på är alldeles för mycket. Jag menar en vanlig netbook är väl inte så fruktansvärt långsam.

Men vissa kanske värderar skärmen högre än andra bara...

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Plötsligt verkar inte Macbook Air så retarded ^^

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Är det inte trådlöst nätverk på den? Eller räknas det som standard så att man inte behöver skriva om det?

Tycker att 10.000 för en bärbar dator som inte går att spela (i bra upplösning) på är alldeles för mycket. Jag menar en vanlig netbook är väl inte så fruktansvärt långsam.

Men vissa kanske värderar skärmen högre än andra bara...

Det är nog standard sen ett tag tillbaka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Är det inte trådlöst nätverk på den? Eller räknas det som standard så att man inte behöver skriva om det?

Tycker att 10.000 för en bärbar dator som inte går att spela (i bra upplösning) på är alldeles för mycket. Jag menar en vanlig netbook är väl inte så fruktansvärt långsam.

Men vissa kanske värderar skärmen högre än andra bara...

Du kan ändå inte spela vettigt med en 10k laptop.
Det är absolut inte det denhär är tillför, den är bärbar (och inte släpbar) med låååång batteri tid
och slimmad.

Förklara gärna varför man skulle vilja ha en gaming laptop. Bara onödigt dyrt och enormt varm, stor, klumpig och tung.

Permalänk

Det finns ju faktiskt acer timelineX 13,3", i5 430m, 5650m som väger 1,8kg upp till 12h batteritid med 9cells batteriet.

Går utmärkt att spela på osv osv. Och kostar 8990:-

Permalänk
Medlem

1,6 kilo kallar inte jag ultralätt precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Plötsligt verkar inte Macbook Air så retarded ^^

Öh?
Att inte kunna byta batteri eller möjlighet trådat nätverk är och kommer alltid att vara fantastiskt efterblivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Du kan ändå inte spela vettigt med en 10k laptop.
Det är absolut inte det denhär är tillför, den är bärbar (och inte släpbar) med låååång batteri tid
och slimmad.

Förklara gärna varför man skulle vilja ha en gaming laptop. Bara onödigt dyrt och enormt varm, stor, klumpig och tung.

Nej, för denna kostar ju inte 10k och den går ABSOLUT inte att spela på:) Egenskaper för MSI GX640-086NE

För sen när blev I5 + HD5850 bra spel-grejer? Det är ju rena skiten!!;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Du kan ändå inte spela vettigt med en 10k laptop.
Det är absolut inte det denhär är tillför, den är bärbar (och inte släpbar) med låååång batteri tid
och slimmad.

Förklara gärna varför man skulle vilja ha en gaming laptop. Bara onödigt dyrt och enormt varm, stor, klumpig och tung.

Köpte min xps 1530 när den var nylanserad med 8600GT kortet, gick och spela med och går fortfarande (dock inte senaste spelen antar jag) kostade mig bara 8500kr när den köptes helt ny.

Så visst går det spela med laptops under 10k, allt handlar om hur kräsen man är.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |