Permalänk
Medlem

PS3 Med Datorskärm.

Tja!

Hoppas att jag postar i rätt forumdel nu. Jag hade tänkt att köpa ett PS3 och hade då tänkt att använda mig utav min datorskärm för att få bild när jag spelar. Frågan till er är nu hur man ska gå till väga. Det verkar som att det går att göra med min skärm (Samsung Syncmaster 2253BW). Det står att den här HDCP vilket verkar som att den är Hdmi compliant. Vilka kablar bör införskaffas?
En annan fråga också, hur ska man göra för att få ljud? Jag vet att man kan bara enkelt sätt köpa ett USB headset och koppla in det men om man vill använda sig av sitt nuvarande headset och/eller högtalare hur ska man då göra?

Tack på förhand,
Adrian.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Om din skärm har inbyggda högtalare så borde detta in vara ett problem. Du använder bara en hdmi kabel mellan skärm och ps3.
Lycka till.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk

Du kan koppla den andra utgången från PS3 (en vit och en gul kabel sitter på den tror jag) till ett par högtalare om de har en sån ingång.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Hej tack för svaret,
Min skärm har inte inbyggda högtalare och den har inte HDMI. Däremot har den DVI och är HDCP så att man kan använda någon kabel, typ HDMI till DVI eller någonting sånt. Skulle vara grymt om någon kunde posta lite info om sånt.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Köp en hdmi-dvi kabel och kör på det. Jag tror du kan köpa en sådan här för att kunna koppla in hörlurarna
Adapter 3,5mm ho till ha 2xRCA - Inet.se
PS3 and DVI PC Monitor without HDCP - PlayStation.com Forums

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Köp en hdmi-dvi kabel och kör på det. Jag tror du kan köpa en sådan här för att kunna koppla in hörlurarna
Adapter 3,5mm ho till ha 2xRCA - Inet.se
url]

Tack, men är du säker på kabeln för hörlurarna? För det verkar väldigt smidigt att bara kunna använda en kabel. Istället för att köpa ett helt nytt headset med USB istället. Har siberia v1 just nu.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Avstängd

Går det ens att få ut Stereo Ljud via USB headset på PS3? Gäller inte det endast Kommunikation?

Jag kör dock min PS3 via skärm i Sig och kör mitt vanliga Fatal1ty Gaming Headset i hörlurshålet. Funkar fint.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Går det ens att få ut Stereo Ljud via USB headset på PS3? Gäller inte det endast Kommunikation?

Jag kör dock min PS3 via skärm i Sig och kör mitt vanliga Fatal1ty Gaming Headset i hörlurshålet. Funkar fint.

Jo jag tror jag läste någonstans att det endast fungerade med kommunikation i spelet, men jag var inte säker. Vart pluggar du in kontakten från headsetet? I PS3an? Har du slim eller gamla?

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Avstängd
Skrivet av impacter:

Jo jag tror jag läste någonstans att det endast fungerade med kommunikation i spelet, men jag var inte säker. Vart pluggar du in kontakten från headsetet? I PS3an? Har du slim eller gamla?

Pluggar in den i skärmen.

Men jag vill gärna veta ifall det går att köra headset med usb via PS3an!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Pluggar in den i skärmen.

Okej men jag har inte någon sån på min skärm, så jag får hitta en annan lösning. Vilka kablar följer med PS3an? Måste man köpa en HDMI sladd?
Tack för hjälpen

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Avstängd
Skrivet av impacter:

Okej men jag har inte någon sån på min skärm, så jag får hitta en annan lösning. Vilka kablar följer med PS3an? Måste man köpa en HDMI sladd?
Tack för hjälpen

Du måste köpa HDMI kabel japp.
Du får med Strömkabel, Scart adapter, RGB kabel och recharge kabel till kontrollen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Du måste köpa HDMI kabel japp.

Okej tackar, Tror du att denna kabel fungerar? WEBHALLEN.com - Deltaco HDMI -> DVi-Kabel 2m (HDMI ha -> DVi-D ha)

Vet du hur man använder sig av denna; Adapter 3,5mm ho till ha 2xRCA - Inet.se?

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Avstängd
Skrivet av impacter:

Okej tackar, Tror du att denna kabel fungerar? WEBHALLEN.com - Deltaco HDMI -> DVi-Kabel 2m (HDMI ha -> DVi-D ha)

Vet du hur man använder sig av denna; Adapter 3,5mm ho till ha 2xRCA - Inet.se?

Jag har ingen aning angående kablar! Det har nog någon annan, den undre kopplar du nog in dina hörlurar eller vad du nu har i honan, och dom andra 2 körs in i RGB på TV? Jag vet inte riktigt.

Den övre borde fungera, fick du ingen HDMI-DVI med grafikkortet? t.ex.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Har nu tagit fram en lösning.
Jag kommer att använda en sån här kabel för att få bild på min skärm.
WEBHALLEN.com - Deltaco HDMI -> DVi-Kabel 2m (HDMI ha -> DVi-D ha) kom
Sedan kommer jag att använda den medföljande RGB kabeln och denna; WEBHALLEN.com - Deltaco Multimedia-adapter 3,5mm ho till 2xRCA ha, 10cm
Med två stycken WEBHALLEN.com - Deltaco Adapter RCA ho-ho För att få ljud.
Tack för all hjälp. Skulle också uppskattas om någon kunde säga ifall det kommer bli problem med den lösning som jag tagit fram.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

Har nu tagit fram en lösning.
Jag kommer att använda en sån här kabel för att få bild på min skärm.
WEBHALLEN.com - Deltaco HDMI -> DVi-Kabel 2m (HDMI ha -> DVi-D ha) kom
Sedan kommer jag att använda den medföljande RGB kabeln och denna; WEBHALLEN.com - Deltaco Multimedia-adapter 3,5mm ho till 2xRCA ha, 10cm
Med två stycken WEBHALLEN.com - Deltaco Adapter RCA ho-ho För att få ljud.
Tack för all hjälp. Skulle också uppskattas om någon kunde säga ifall det kommer bli problem med den lösning som jag tagit fram.

Det där kommer att fungera utmärkt, körde själv så innan jag fixade en ordentlig TV. Tänk bara på att du måste ställa in PS3an till att skicka ut ljud på komponent/multi-uttaget, i menyn, annars kommer den att skicka det via HDMI (default).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusB:

Det där kommer att fungera utmärkt, körde själv så innan jaglffixade en ordentlig TV. Tänk bara på att du måste ställa in PS3an till att skicka ut ljud på komponent/multi-uttaget, i menyn, annars kommer den att skicka det via HDMI (default).

Okej trevligt att höra, PS3an införskaffas ganska snart. Ska spela Battlefield BC2

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e