AMD Phenom2 X6 1055T Eller Intel Core i5 750 ?

Permalänk
Avstängd

AMD Phenom2 X6 1055T Eller Intel Core i5 750 ?

AMD Phenom2 X6 1055T Eller Intel Core i5 750 , Ahh vilken är bäst ?

tack för eran medverkan

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

De presterar lika i spel än så länge, eftersom det inte är många spel som utnyttjar 6 kärnor (bara battlefield tror jag?).
I program som utnyttjar fler kärnor tror jag det är hugget som stucket, AMD 965 är mycket sämre än i5 i andra program, men här har vi två extra kärnor, så de bör prestera likvärdigt nu.
Så kvittar egentligen vad du väljer.

Permalänk
Medlem

jag har för mig att 750 drar om när man klockar.( båda prossesorerna ) några har ju fått upp 750 i 4,5ghz.

Permalänk
Medlem

Såg ett enormt test och 1055T slog i5an i ALLA test förutom läsa och skriva minne eller något sådant.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

hur mycket går 1055 att clocka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av happo:

jag har för mig att 750 drar om när man klockar.( båda prossesorerna ) några har ju fått upp 750 i 4,5ghz.

I5 brukar väl stanna vid typy 3.6 ghz medan de nya phenom II x6 klockar en bit över 4ghz med luftkylning. De nya phenom x6 klockar betydligt bättre än de gamla x4.

I spel är det hucket som stucket, i program är phenom II x6 bättre. Ta phenom II x6..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av happo:

hur mycket går 1055 att clocka?

Har du ok kylare (luftkylning duger) så kommer du ganska garanterat komma över 4ghz vad jag sett.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

jag håller på att bygga men tängt mig Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av happo:

jag håller på att bygga men tängt mig Noctua NH-D14

Enligt LinusTechTips på Youtube ligger den på cirka 52grader load @ 4ghz.
Med 1090T/1055T

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Diggar din poll i toppen; kunde markera båda och vota på båda xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pewtah:

Diggar din poll i toppen; kunde markera båda och vota på båda xD

Jag röstade på båda två just för att båda är bäst på olika saker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devrer:

Har du ok kylare (luftkylning duger) så kommer du ganska garanterat komma över 4ghz vad jag sett.

Ahh jag ska beställa en Noctua NH-D14 så det är nog ganska så okej luft kylning

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Avstängd

Mm, jag har best ämt mig för AMD:en, men tror ni att Asus Crosshair IV Formula passar bra för jag ska förmodligen överklocka lite

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam9707:

Mm, jag har best ämt mig för AMD:en, men tror ni att Asus Crosshair IV Formula passar bra för jag ska förmodligen överklocka lite

'

Det blir skitbra. Det är ju ASUS värstingkort.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av germania:

'

det blir skitbra. Det är ju asus värstingkort.

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika