Permalänk

Bra filmer med Jet Li?

Jag är säkert inte ensam om att tycka Jet Li är bland det manligaste som någonsin funnits ;). Satt och kollade på lite klipp med Jet och kom att tänka på att jag inte sett särskilt mycket filmer med honom. Och det finns ju några stycken. Kan tänka mig att mycket är skit så vilka gillar ni?
Tips på bra filmer med Jet Li tack!

Har självklart sett Hero! (Älskar den)

Permalänk
Medlem

Fearless
KOD: Kiss of the Dragon
Once Upon a Time in China and America (Finns totalt 4 Once upon a time in China filmer som är skitbra, denna som jag linka är sista)

Detta är mina favoriter. Du kan ju annars kolla på IMDB också:)

Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

2023: I5 -13600k - 1000w rme- 2x16gb ddr5 5200mhz - X670E-A - 3070

Permalänk
Medlem

Once upon a time in China-serien, Fong Sai-yuk-filmerna, Last Hero in China, Fist of Legend

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Danny the Dog är rätt bra.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Fearless
The Forbidden Kingdom
Danny the Dog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Danny the Dog är rätt bra.

Ah, den hade jag av nån anledning glömt. Jo, den är riktigt fin.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Eftersom du gillar Jet Li och hans filmer kanske du ska kolla in en annan snubbe som är poppis just nu där borta, nämligen Donnie Yen. Tänkte bara rekommendera filmerna Ip Man och Ip Man 2.

Ip Man trailer:
YouTube - Donnie Yen (2009) - Ip Man - Official Trailer #1

Permalänk
Medlem

Jet Li är ju en skolflicka i seglardress jämfört mannen (Bruce Lee). Eller är jag blindbländad av hans sockersöta yttre?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Alakai, visst är Bruce kungen, men känner för lite nyare filmer :).

Också Jackie Chan är duktig så sätt, men tycker hans filmer brukar vara väldigt löjliga. (Inget fel med komedier, men inte det jag söker just nu).

Hur som helst. Mycket bra tips!
Forbiddem Kingdom och KOD vet jag redan nu att jag har sett, men de andra ska jag helt klart kolla upp!
Tack, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jet Li är ju en skolflicka i seglardress jämfört mannen (Bruce Lee). Eller är jag blindbländad av hans sockersöta yttre?

Fast Bruce Lee skulle kanske inte vara den han var om han inte mötte Ip Man och lärde sig Wing Chun vilket är grunden till hans Jeet Kun Do.

Det är inte Ip Man själv som medverkar i filmen Ip Man men hans sån Ip Chun kan garantera att filmen håller mycket hög Wing Chun klass.

Permalänk
Medlem

Romeo Must Die, War, Cradle 2 the Grave har inte nämnts i tråden. Men man ska nog hålla sig till hans kinesiska filmer för de engelsktalande filmerna är... inte så bra. Den bästa enligt mig är Kiss of the Dragon. Danny the Dog är också okej. Resten är bara... inte så bra. Den bästa jag sett med Jet Li är Fearless. Riktigt sköna fights, bra story och helt okej skådespel av Jet Li (tro det eller ej). Se den.

Kolla även in Tony Jaa om du känner för lite martial arts-filmer. Mindre rep (inget rep alls) och mindre special effects (inga special effects alls) än Jet Li. Story-wise så suger hans filmer, men fighting-wise är de riktigt bra. Ong-bak och Tom yum goong... kolla in dem.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Vi får ju inte glömma The Expendables. Måste ses när den kommer ut!
The Expendables (2010)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Superlight:

Vi får ju inte glömma The Expendables. Måste ses när den kommer ut!
The Expendables (2010)

Oja, den kommer bli riktig bad ass!:D

Davani nämnde nåra fina filmer han med!

Permalänk
Medlem

Tai-chi-master är rätt okej. Dödligt vapen 4 kan ju vara värd att se endast p.g.a av Jet Li för den suger i övrigt. Annars tycker jag att Fearless var väldigt bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kolla även upp WAR med Jet Li och Jason Statham, tyckte jag var bra.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Oja, den kommer bli riktig bad ass!:D

Bad ass helt klart, men fyyy fan vad dålig den verkar vara :>

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skuttokova:

Bad ass helt klart, men fyyy fan vad dålig den verkar vara :>

Det skiter jag i..

Bara hårda skådisar med och mycket pangande:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Bad ass helt klart, men fyyy fan vad dålig den verkar vara :>

Tyst nu, med dom där skådisarna kommer filmen bli så auto-badass att det inte behövs någon story, bara massor av ammo!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Twiggeh:

Tyst nu, med dom där skådisarna kommer filmen bli så auto-badass att det inte behövs någon story, bara massor av ammo!

Exakt, shitloads of ammo
Och mycket pangande, fan va det kommer spruta hylsor genom hela rullen!

Permalänk
Medlem

Jag måste lägga min röst på Romeo Must Die

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bärplockaren:

Jag måste lägga min röst på Romeo Must Die

Oja den är ett måste!

Såg Unleash (Danny the dog) för nån vecka sen, ball film det med:)

Permalänk
Medlem

Fong Sai Yuk och Tai ji: Zhang San Feng är mina favoriter.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

The Warlords såg jag nyss. Inte så bra men med Jet Li.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.