Permalänk

Hylla till dreamhack summer 2010!!

Jag och mina polare Anton och Norton bygger en hylla till dreamhack summer -10 så vi ska få mer plats.

Hylla till dreamhack summer 2010!!

Visa signatur

IntelPentium 4 CPU 3.40 GHz 1GB RAM 1x230 GB HDD Radeon X700 128MB

Permalänk
Medlem

Sååja !

Permalänk
Hedersmedlem

Det känns som om det är lite ostadigt och behövde ni vara två som hämtar den lilla plankan?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det känns som om det är lite ostadigt och behövde ni vara två som hämtar den lilla plankan?

Det är inte ostadigt, har testat så det sitter osv
Vi var inte 2 som hämtade plankan, snarare 3

Permalänk
Medlem

Skrämmande va lik Norton var mig ^^

Permalänk
Medlem

Det är inte ett snyggt bygge iaf, det är ett som är säkert :).

Fyller säkert sin funktion, men det är inte mycket att titta på.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är inte ett snyggt bygge iaf, det är ett som är säkert :).

Fyller säkert sin funktion, men det är inte mycket att titta på.

Det är inte till för att vara snyggt, huvudsaken är ju att vi får mer plats

Permalänk
Medlem

HAHA, testa med min katt, han är feeeeet, väger säkert 6-7 kg

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att bygga något liknande men vilka mått ska man använda? dvs vad får/kan man ha på dh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vejk:

Jag funderar på att bygga något liknande men vilka mått ska man använda? dvs vad får/kan man ha på dh?

Okej, måtten är 83x60cm på plats. Dvs får "hyllan" vara 83cm lång och 60cm djup.

Permalänk
Medlem

Första gången till dh?

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jolten999:

Första gången till dh?

Detta blir det tredje, Var på DHW08 och DHW09

Permalänk
Medlem

Fast man får inte göra så där. Men Crew verkar ju inte bry sig ändå.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Fast man får inte göra så där. Men Crew verkar ju inte bry sig ändå.

Jo bara man håller sig inom sin plats?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BRUM1:

Jo bara man håller sig inom sin plats?

Det är icke tillåtet, jag citerar deras regler:

"§ 6.3 Det är inte tillåtet att på något sätt bygga egna bord eller att bygga ut de befintliga borden."

Från: DreamHack

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Det är icke tillåtet, jag citerar deras regler:

"§ 6.3 Det är inte tillåtet att på något sätt bygga egna bord eller att bygga ut de befintliga borden."

Från: DreamHack

Men fan, då var mina planer förstörda. Men likt fan så har ju massor med deltagare det ändå? Är detta en ny regel för Dreamhack summer 2010?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, den regeln har funnits ett bra tag, över flera DH's.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Nej, den regeln har funnits ett bra tag, över flera DH's.

Kort och gott gör de inget åt de? Men man får ju bygga på av datorchassin, så det låter lite konstigt.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Hedersmedlem

Vet faktiskt inte om de gör åt de.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Alltså, massor av platser är ju utbyggda med diverse ställningar, dock har jag aldrig sett att Crew brytt sig så ta med dig och sätt upp det. Sitter det någon surputt bakom dig så kanske han säger till Crew, och då får du nog ta bort det. Säkrast är om ingen alls sitter bakom, att du sitter längst bak i hallen eller där dom stora gångarna är. Men ta med dig det ändå.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag ska för tredje året i rad ha med mig mitt piratskepp som för övrigt tar upp fyra platser samt är över 3m högt med masten. Ingen har klagat utan bara berömt.

Blir mitt 13e Dreamhack i ordningen och har haft med mig byggen på SAMTLIGA DH!

Båten är nu mycket större än vad som visas i den här tråden nedan!
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Många bilder, inte en enda intressesant.

En klar 1:a.

Permalänk
Medlem

Hrm .. senaste inläggen är så ifrån OT som det bara går .. menmen

det är sant att man inte får bygga ut, eller bygga till. Men ingen verkar ju bry sig, det kanske är mest om det utgör en fara, eller är allmänt fult, haha.

Ska själv vara crew iår igen, och ingen säger något, men är det så att det utgör en brand/fysisk skada & utrymmningsfara = Ta bort direkt.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg som innehöll en irriterande och irrelevant diskussion.

Permalänk

Gillar tråden starkt och funderar på att bygga eget till DHS10
Jag tror att det är så att om man bygger ut så menar de nog med att man inte får bygga ut ytan på den befintliga platsen men man får som sagt bygga på höjden om den inte utgör fara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RelikPray:

Gillar tråden starkt och funderar på att bygga eget till DHS10
Jag tror att det är så att om man bygger ut så menar de nog med att man inte får bygga ut ytan på den befintliga platsen men man får som sagt bygga på höjden om den inte utgör fara.

Tack
Du har helt rätt i det,
Snackade med en kille som är crew, och så länge det inte utgör brandfara, är instabilt, eller är alltför högt och inte skymmer sikten ska det inte vara någon fara

Permalänk

Fick det plats på dreamhack! ?