Permalänk

Saints Row 2

Har spelat ett tag nu och lyckats låsa upp två funktioner som jag inte förstår hur jag använder eller vart jag hittar dessa.

Den första tror jag hette gängkustomiserare, jag spelade på svenska då så jag har inte lyckats hitta något på google. Vad det innebär som jag förstått är att man skall kunna ändra saker på sitt gäng helt enkelt.

Det andra är möjligheten att kustomisera sina gängbilar, hittar inte denna menyn heller.

Är det någon som vet svaret eller har övriga frågor om spelet så posta på....

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk

Jag varvade spelet i förrgår, yay, riktigt kul som första spelet.

Gängkostumiseringen samt bilarna hittar du gängets gömställe, det under missionshuset. Om du går ner där där bordet i mitten är, från trappan, så tar du och tittar till vänster så är där ett litet rum bredvid baren där du kan gå in. Det finns två såna där markörer, såna man står i och trycker på knappen.

I den ena kan du välja ditt gängs klädstil, vad dom ska ha för gest, och vilken tag du vill ha att spraya upp på väggar.

I den andra kan du välja vilka tre bilar du vill att gänget ska köra, du låser upp fler bilar ju fler uppdrag du gör.

Permalänk
Medlem

Sjukt underskattat spel detta, ligger på slutet nu och har haft skitkul med det. Köpte det till PS3 och tänkte skriva lite om spelet utan att spoila det. Inga trophys tyvärr, men det är ändå väldigt givande med bonusarna man låser upp, och man kan köpa bra mycket mera grejer än i GTA4. Det är mera likt San Andreas och slår även det på fingrarna i de flesta avseenden.

I Saints Row kan du välja mellan många flera frisyrer, och du kan skapa din karaktär som antingen man eller kvinna som man kan finjustera utseendet på in i minsta detalj, skitkul. Vill man sen ångra sig när man börjat spela går man bara och besöker en plastikkirurg, lol!

Att gå och shoppa kläder och skapa sig en garderob kan man ägna sjukt många timmar åt, variationen är väldigt matig och jag tror tjejer skulle gilla det här spelet med tanke på all shopping, smink och allt det där. Klädbutikerna har olika sortiment, så det är kul att åka runt och leta nya grejer. Finns även diamantbutiker för smycken och piercingar, och man kan även tatuera sig, så variationen med att skapa sin karaktär är otroligt ball. Man kan utöver det välja sin personliga förolämpning och komplimang som man kan använda på folk med varierande resultat, och man väljer även stridsstil som påverkar hur du använder nävar och fötter i närstrid.

Den vanliga pistolen är dock värdelös, men vapenlistan är grym och man hittar snart något mycket mera passande. Själv älskar jag samurajsvärdet och fuckyou-vanten, tillsammans med ett helautomatiskt hagelgevär som närstridsvapen och den målsökande bazookan eller kulsprutan med granatkastaren för allt som är på lite avstånd. Men listan är lång och har mycket roliga vapen. Med shockpaddlarna kan du liva upp folk och döda dom igen. Sen kan man riva loss gatuskyltar och slåss med dem, eller telefonautomater, eller i stort sett allt löst du kan hitta. Du kan även hålla fast folk och låta dem ta emot kulregnet avsett för dig. När du håller nån kan du antingen slänga iväg dem eller avrätta dem med det eldvapen du håller i eller vrida deras nacke med händerna. Vet inte hur många jag slängt ner från broar, trappor, ner i vatten osv...

Vad gäller fordon har spelet allt. Motorcycklar till jetplan. Skotrar till ufon. Bilarna kan du förstärka, uppgradera och pimpa upp, och om du köpt en dyr fin bil och pimpat den och kör försiktigt till garaget på närmaste tillhåll så har du den i alla garage sen och kan ta fram en ny när du vill, så man behöver inte vara rädd att köra som en galning. Man kan köpa många olika tillhåll, och även dem kan man pimpa upp, från slumlya till penthouse med strippstång osv..

Pengar får man genom att klara uppdrag, vilket ger dig ett territorium som avlar en daginkomst på 500 och från de butiker du köpt. Man kan även spela poker, vet inte om man går plus där dock, själv spelade jag bort 50.000 vilket är samma summa som den dyraste lyxvåningen du kan köpa. Sen kan du råna både privatpersoner och butiker, men det senare ger dig tre stjärnor på en gång och rätt lite i vinst. Man kan även stjäla sällsynta bilar och leverera dem och det är värt i början. Sen kan man köra en hel del olika sidouppdrag om man vill, som taxi, ambulans, kidnappare, hitman, knarklangare, pimp, osv. Finns många fler.

Utöver pengar samlar man respekt, vilket man tjänar på att göra sagda sidouppdrag ovan och mest tjänar man nog på fightclub. När man börjar få hög respekt får man andra kommentarer från fotgängarna, och kör man en fin bil får man komplimanger, lika så vid burnouts och om man klär sig porrigt(jag valde en tjej som karraktär) eller extremt.. Om dina gängmedlemmar ser på när du dödar någon snyggt, så får du respekt för det med och säkert en hel del annat jag inte upptäckt än. Att döda andra gängmedlemmar och deras fordon är också effektivt för din respekt.

Även om grafik och fysik inte är lika bra som GTA4 så väger så mycket annat över, man har kul med spelet länge. Huvuduppdragen är i stort ganska varierade även om alla går ut på att använda dina vapen. Varje rivaliserande gäng har sin egen story, och du låser som sagt upp deras komplimanger och förolämpningar, bilar till ditt gäng och du kan även få belöningar till ditt garage efter du klarat en story och utrotat ett gäng. Alla har en bossfight och slutuppdraget för varje gäng kan vara ganska utmanande beroende på vilken svårighetsgrad du valt. Det finns fyra gäng utöver ditt eget, så det blir gott om speltid. Finns tre gäng direkt, så man kan köra flera storys jämsides, själv har jag tagit dem i ordning, mot slutet av varje story får man mycket mera pengar, så det kan vara värt att spela så...

Jag längtar redan efter trean, den är på gång, och gillar man sandbox-genren så är Saints Row 2 ett måste. Finns alltid saker att göra och det är lätt att man kommer av sig och börjar leka "50 sätt att döda en snut" eller nått. Eller så kör man bara runt och gör drivebys med sitt gäng, du kan ha tre med dig som mest, plus att du kan ringa polare. Fusken som finns är sjukt roliga och du kan lätt sno en attackhelikopter som är överst på snutstationen och ställa den i ditt eget garage och sen härja fritt med minigunen och raketerna. (Prova att skjuta ett tåg!)

Om du skaffar det, se till att du tar reda på ingången till det gigantiska "hemliga" varuhuset under ett garagekomplex, det har tre unika affärer med kläder varav "leather and lace" är det trevligaste!

Stort inlägg, ska ge mig nu, måste bara säga att radiostationerna är varierade och kul, även om GTA vinner på just den punkten, så är det gott nog. Den klassiska musiken är lite udda, men kul att leka drive by medans moonlight sonata spelar i stereon.

Hoppas jag "säljer" spelet till nån, det är sjukt kul och som sagt väldigt underskattat och är väldigt välgjort i många avseenden. Idag finns det att köpa från 185:- så det är riktigt prisvärt med...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

*bump* har någon haft problem med att skärmen börjar typ blinka med crossfire. utan crossfire så hoppas spelet till i non millisekund ganska ofta.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med. Sjukt underskattat spel detta. Krossar GTA IV i rolighetsfaktor enligt mig!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Spelet är skitkul, men prestandan sänker ner spelet i graven.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

det är riktigt kul att spela när det fungerar men när det hackar och går allmänt dåligt så är det inte så kul

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Hoppas jag "säljer" spelet till nån, det är sjukt kul och som sagt väldigt underskattat och är väldigt välgjort i många avseenden. Idag finns det att köpa från 185:- så det är riktigt prisvärt med...

Japp det har du lyckats med, läste din text och såg sedan att spelet fanns för 149:- på Webhallen, så nu återvänder jag snart till Stillwater och bankar poliser och gäng

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Spelet är skitkul, men prestandan sänker ner spelet i graven.

Skrivet av flyawaynille:

det är riktigt kul att spela när det fungerar men när det hackar och går allmänt dåligt så är det inte så kul

Har jag aldrig vart med om faktiskt.. Era hårddiskar som börjar ge upp eller? :S Om det nu skulle ha någon betydelse vetto fasen.. Hoppas även att ni pratar om PS3 versionen nu som forumet avser då PC porten var en ren mardröm

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

hade missat att det var konsol forumet, men jag menar pc versionen. riktigt bra spel funkar perfekt på 360 sämst på pc

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell