Permalänk
Medlem

Uppsnyggning av datorhörnan.

Hejsan swec snyggade till min datorhörna/rum lite så tänkte att jag ska passa på att lägga upp lite bilder

Info om systemet:
CPU: Q6600 @ stock pga kylaren inte gillar chassit
Mobo: Maximus II Gene
GPU: XFX GTX260
Minne: 4x1GB Corsair XMS2
HDD: 300GB system och 300GB + 400GB laging
OS: Win7 Pro: x64
Ljudkort: ASUS Xonar Essence ST
Chassi: Lian Li PC-A03

Då mitt rum är ganska så litet (uppskattningsvis 5x2.5m) så har dator hörnan blivit en central del i rummet och om den ser bra ut ser rummet bra och snyggt ut. Sen vill jag ursäkta mig för att vissa bilder kanske är ganska mörka, men ljuset från fönstret ställde till ganska så stora problem

Uppsnyggning av datorhörnan.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

nice, vet hur det är med ett sådant rum fast mitt är visserligen 4x1.8 så ^^
men nice gjort.

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[MSK:

Jäger;10132734']nice, vet hur det är med ett sådant rum fast mitt är visserligen 4x1.8 så ^^
men nice gjort.

Tackar Ja inte är det roligt med små rum, men du verkar ha det ännu svårare, jag får i alla fall plats med sängen på kortsidan.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

riktigt snygg hörna o fin städat rum. önskar nästan att jag hade lika bra städat, du får en 5p från mig i allafall

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Trevlig hörna! Toppenlurar har du med Otroligt nöjd med mina K240! Vad har gjort att dom sjunger på sista versen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

riktigt snygg hörna o fin städat rum. önskar nästan att jag hade lika bra städat, du får en 5p från mig i allafall

Som sagt är det inte så svårt att hålla mitt lilla rum rent då jag inte få plats med så mycket saker som kan gör det stökigt Det tackar vi för

Skrivet av Doctor Pepper:

Trevlig hörna! Toppenlurar har du med Otroligt nöjd med mina K240! Vad har gjort att dom sjunger på sista versen?

Jag är super nöjd med lurarna, dock så har örondynorna börjat torka och spricka Sen så händer det, väldigt sällan men det har hänt att det glappar så jag bara får ljud på vänstra luren. Men jag ska se om jag hitta där det glappar och fixa till det och sen ska jag beställa nya örondynor i velour så kan lurarna få hänga med ett tag till, för som sagt så är jag super nöjd med dom.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

kan du mby länka till din bakrundsbild?:D

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg datorsetup har två frågor

Kan du spela spel/kolla film på båda skärmarna samtidigt?

och vad är det för snygga högtalarhyllor du har på väggen?

//Markus

Permalänk

Snyggt och Stilrent!

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe9301:

kan du mby länka till din bakrundsbild?:D

Absolut, säg till om du vill ha en med högre upplösning så fixar jag det, orkar inte exakt nu x) Men här kommer en i 1680x1050:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/ROG.jpg

Skrivet av MarkusX:

Väldigt snygg datorsetup har två frågor

Kan du spela spel/kolla film på båda skärmarna samtidigt?

och vad är det för snygga högtalarhyllor du har på väggen?

//Markus

Ja, jag kan spela spel på en skärm och kolla film på den andra, vilket är väldigt skönt. Eller menar du spela spel/titta på film som täcker båda skärmarna? I så fall nej, Microsoft valde att ta bort det i Win7, när jag körde XP så kunde jag spela på båda, inte speciellt praktiskt då siktet hamnade i skarven, men det var ändå coolt

Högtalarhyllorna består av ett hyllplan, som egentligen är en hylla från ikea (IKEA | Vägghyllor | Vägghyllor | LACK | Vägghylla) som villar på en konsol även den från ikea (IKEA | Vägghyllor | EKBY system | EKBY VALTER | Konsol) Detta vart lite utav en ghetto-mod då hyllorna är menade att hängas direkt på väggen men då klarar dom bara 3kg/st och det var lite lite Så jag vilade helt enkelt hyllan på en konsol för att få en stadigare konstruktion och så vart det snyggt.

Skrivet av Trance_Nation:

Snyggt och Stilrent!

Tackar!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Nice hörna!
ett tips: flippa RoG logan horisontellt på den vänstra skärmen ^^

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk

en Arboga bo trevligt bor själv där igentligen, studerar dock i Örebro nu.
såg asnajs ut med skärmarna!

EDIT: Dock hade jag nog velat sett en bild på datorns insida chassit i den vinkeln påminner lite om "kroppen" på en Mach II

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Vad för skärm är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steak'n'Beef:

Nice hörna!
ett tips: flippa RoG logan horisontellt på den vänstra skärmen ^^

Vart mycket bättre, ser mycket mer symmetriskt ut än det gjorde innan, tackar för tipset

Skrivet av nollad:

en Arboga bo trevligt bor själv där igentligen, studerar dock i Örebro nu.
såg asnajs ut med skärmarna!

EDIT: Dock hade jag nog velat sett en bild på datorns insida chassit i den vinkeln påminner lite om "kroppen" på en Mach II

Najs najs Inte ofta man ser folk från Arboga här. Sådär, la till lite fler bilder på själva datorn nu.

Skrivet av fluff3n:

Vad för skärm är det?

2 stycken Dell 2209WA

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ja gillart!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/