vilka moderkort passar med AMD Phenom II X6 1055T

Permalänk
Medlem

vilka moderkort passar med AMD Phenom II X6 1055T

som i rubriken vill jag veta vilka moderkort som passar med amd x6. jag vet bara ett som passar: ASUS Crosshair IV Formula. men fins det inget billigare alternativ som klarar dom nya x6?

Permalänk
Medlem

Phenom II X6 passar med AM2+/AM3 men det är inte säkert att dem kommer fungera eftersom man behöver bios-uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av happo:

som i rubriken vill jag veta vilka moderkort som passar med amd x6. jag vet bara ett som passar: ASUS Crosshair IV Formula. men fins det inget billigare alternativ som klarar dom nya x6?

Det du borde göra är att kolla ut ett antal moderkort som är intressanta sedan kollar du upp på moderkorts tillverkarens hemsida ifall de släpt nytt bios eller om de stödjer x6or från fabrik.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Gigabyte GA-MA790X-UD3P - Inet.se

Funkar alldeles utmärkt om du har DDR2 minnen redan.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem

Till sennebrings mobo behövs det senaste bios (F7A) för att köra dessa prollar fullt ut

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Till sennebrings mobo behövs det senaste bios (F7A) för att köra dessa prollar fullt ut

Dumt av mig att inte nämna det...

Jag kör själv en 1055T på det moderkortet utan problem. I sommar blir det ett byte till Crosshair IV och nå fina minnen. Börjar bli dags att gå över fullt ut på AM3.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sennebring:

Jag kör själv en 1055T på det moderkortet utan problem. I sommar blir det ett byte till Crosshair IV och nå fina minnen. Börjar bli dags att gå över fullt ut på AM3.

Det blir ju skoj, men dock så tror jag inte att du tjänar jättemycket på detta byte, men du sitter ju på pengarna så

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Det blir ju skoj, men dock så tror jag inte att du tjänar jättemycket på detta byte, men du sitter ju på pengarna så

Tjänar ingenting men vill ha nytt och hoppas den klocka lite bättre på ett annat mobo Sen köper jag ett AM3 mobo för att vara beredd när Bulldozer kommer.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sennebring:

Tjänar ingenting men vill ha nytt och hoppas den klocka lite bättre på ett annat mobo Sen köper jag ett AM3 mobo för att vara beredd när Bulldozer kommer.

Jo jag anade bulldozer i mossen, och det lär bli rätt hyffsad prestanda, iaf med det vi fått veta

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Jo jag anade bulldozer i mossen, och det lär bli rätt hyffsad prestanda, iaf med det vi fått veta

Hehe jag skulle skippa thuban för att vänta på bulldozer men köpte en 1055t på realease dagen ändå. 2k var ju nästan gratis Bättrade på mina 3dmarks scores en hel del och det var de ända jag brydde/bryr mig i

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Tjänar ingenting men vill ha nytt och hoppas den klocka lite bättre på ett annat mobo Sen köper jag ett AM3 mobo för att vara beredd när Bulldozer kommer.

Inte så säker på att det är ett så bra val, men du menar att dagens AM3 moderkort kommer att fungera fullt ut till Bulldozer?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Inte så säker på att det är ett så bra val, men du menar att dagens AM3 moderkort kommer att fungera fullt ut till Bulldozer?

Ja, enligt alla roadmaps jag sett ska bulldozer vara gjort för AM3

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

jadu alla nya moderkort med amd 8xx chipset fungerar, sedan så fungerar alla med 790-chipset med (kan dock behövas en biouppdatering om inte det senaste bioset ligger installerat). Vad jag sett fungerar änen x6 på många 785-chipset moderkort med. Kolla på tillverkarens hemsida bara:)
Jag skulle dock köpt ett 8xx-chipset för att slippa krångla med bios.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Ja, enligt alla roadmaps jag sett ska bulldozer vara gjort för AM3

hmssss.. jadu då blir även jag lite smått sugen på en IV :-/
Lade för någon dag sedan en beställning på ett Micro ATX mobo med usb 3 osv, tänkte sedan när bulldozer kommer slänga in delarna tillsammans med min x6 i en kraftfull mediaburk eller liknande.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av zeagan:

hmssss.. jadu då blir även jag lite smått sugen på en IV :-/
Lade för någon dag sedan en beställning på ett Micro ATX mobo med usb 3 osv, tänkte sedan slänga in delarna tillsammans med min x6 i en kraftfull mediaburk eller liknande.

Bara att returnera

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

jadu alla nya moderkort med amd 8xx chipset fungerar, sedan så fungerar alla med 790-chipset med (kan dock behövas en biouppdatering om inte det senaste bioset ligger installerat). Vad jag sett fungerar änen x6 på många 785-chipset moderkort med. Kolla på tillverkarens hemsida bara:)
Jag skulle dock köpt ett 8xx-chipset för att slippa krångla med bios.

Så alla 8xx är det bara att använda med 1055 utan att behöva uppdatera bios?

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pazmhu:

Så alla 8xx är det bara att använda med 1055 utan att behöva uppdatera bios?

Det är inte säkert så det kan/får du/man kolla med tillverkaren av mobot.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)