Gravyr av Fractal datorer + annat smått och gott.

Permalänk
Medlem

Gravyr av Fractal datorer + annat smått och gott.

Tjenare allesammans,

Suttit under veckan och filurat lite på en gravering, idag orkade jag äntligen köra igenom hela utan större avbrott.

*Edit*
Nånting med imgtaggarna som verkar krångla, kan därför inte få dom att visas i mindre förhandsvisning, ber om ursäkt för detta.

Påbörjat linjerna

Färdigt med trace.

Dagen efter blev starten

Någon timma senare

En liten stund senare

För ca 15 minuter sen

Mer kommer göras på den under morgondagen, och om jag med lite tur hittar den andra aluminiumskivan jag behöver så kommer en till att påbörjas imorrn.

/Cuda

Permalänk
Medlem

J*vligt snyggt håret ser ju bara lite stelt ut vid vissa ställen men snyggt jobb

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Börjat gräva fram lite detaljer från plåten, skitigt arbete med all pulverfärg som flyger runt

Permalänk
Medlem

ser bra ut

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Mycket pill... (kommer fortsätta uppdatera lite då och då under dagen)

Permalänk
Medlem

blir ruskigt snyggt, dock inte ett motiv som jag personligen hade valt, men ruskigt bra arbete, ännu något som dremel verkar klara galant

Permalänk
Medlem

Tackar

Blev ingen mer update nu på kvällen, vädret vart för härligt för att ignoreras. Kommer fortsätta imorrn med ifyllningen

/Cuda

Permalänk
Medlem

Vilken dremel tillsats har du längst ut?

Permalänk
Medlem

Kör flexslang med diamantstift.

Permalänk
Medlem

Ska du fixa till området mellan hennes ben? Linjerna slutar bara tvärt av. Annars ser det grymt ut.

Permalänk
Medlem

Asså du är så bra att jag nästan vill slå dig! GOOD JOB!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tack allesammans

Skrivet av Agemman:

Ska du fixa till området mellan hennes ben? Linjerna slutar bara tvärt av. Annars ser det grymt ut.

Mja, ska försöka fixa till det på nåt vänster, förmodligen kommer jag försöka skugga av det, lite svårt bara då det inte finns med så bra på bilden jag använt som bas ^^

Permalänk
Medlem

wow! Riktigt snyggt. Mycket bra kvalitet på utförande.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk

Grymt. Fan Samus många roliga timmar man har haft med henne (L)

Permalänk
Medlem

Lite mer påfyllt nu, blir dock inte mer föränns imorrn nu då jag jobbar natt och behöver lite sömn

Permalänk
Medlem

Najs! Får jag komma med förslag? Du kanske kan dra in bilden i PS och öka brightness? Se hur konturerna går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Najs! Får jag komma med förslag? Du kanske kan dra in bilden i PS och öka brightness? Se hur konturerna går?

Jo har en som jag kan se konturerna på, blir lite krångel med skuggningen bara men det ska lösa sig,

Är lite passiv fram till lördag nu pga jobbet men sen blir det mer bilder

Permalänk

sjukt snyggt måste jag säga. Har en gammal dremel hemma, men inget att testa den på

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! (Y)

Permalänk
Medlem

kom på att jag hade en liten uppdatering så man inte måste vänta helt utan bilder tills lördagen ^^

Permalänk

Riktigt snygg.

Visa signatur

XP1700+/256DDR/GF4MX440 64MB DDR

Permalänk
Medlem

Blev j*vligt sugen på att göra detta själv vilka verktyg krävs och vad är de eventuella kostnaderna?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Tjena allesammans, har haft mycket att göra dom senaste dagarna därav dåligt med uppdateringar.

Skrivet av freddyfresh:

Blev j*vligt sugen på att göra detta själv vilka verktyg krävs och vad är de eventuella kostnaderna?

Dremel med flexskaft, diamantstift och en siljaline båt med tålamod, beror nog mest på hur detaljerat det ska vara men uppskattar totalt arbete hittils till kanske 30timmar + nånstans.

Kostnaderna är svåra att säga, dremeln håller länge så det vore väl isåfall aluminium/stål som du köper och dom brukar sällan vara dyra (brukar köpa aluminium på classe som jag graverar och dom koster väl typ 60kr st ca.

/Cuda

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering ! Fortsatt lite på högerarmen och fyllt i en hel del av håret.

Permalänk
Medlem

Shit så fränt det vart !! Mycket lyckat tycker jag fortsätt så !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt gjort! Och grymt bra val åsså! Samus å Metroid FTW!

Skrivet av LightBlizz:

Grymt. Fan Samus många roliga timmar man har haft med henne (L)

Haha

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk

Wow Imponerande, grymt duktigt

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Hallå Allesammans, det har varit lite dåligt med uppdateringar nu på senaste dagarna mest pga mycket jobb.

Ny liten plan för fronten

Har även beställt Fractal Array som kommer börja graveras under kommande veckan, det blir dock ett lite längre projekt då hela chassit ska få sig en omgång

Permalänk
Medlem

Hallå allesammans lite uppdateringar, Fick ett sms som fick mig att gå i extas, Inet fick iväg paketet mitt igår och det vart framme idag!

Efter lite installation och doning,

Samt lite mer fixat på Samus bröstplatta samt lite mer av håret graverat.

Enda som är kvar nu är att köra klart bröstplattan samt armen, detta kommer göras under morgondagen då jag är ledig från fredag morgon!

Sedan kommer det bli dags att börja planlägga lite för gravyren på array chassit

Permalänk
Medlem

Åter igen, grymt snyggt å grymt bra val av gravyr

Jag skulle vilja ha en laptop med en Samus gravyr på..

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid