fligth simulator x i 15 min??

Permalänk

fligth simulator x i 15 min??

Hej, igår när jag fyllde år så fick jag fligth simulator x i present av en polare men när jag ska köra online så kan jag bara köra i 15 min sen krasar spelet, windows kan heller inte hitta nåt om detta problem :S

Tack på förhand kagstrom2100

Permalänk
Medlem

Temperatur på datorn?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Du har patchat upp FSX med service packen som finns? (båda ska installeras i ordning)
http://www.microsoft.com/Products/Games/FSInsider/downloads/P...

Permalänk

tempraturen är ok

Permalänk
Medlem

Du har windows 7, vilket orsakar problem med FSX om man inte har gjort vissa saker.

Det du behöver göra är att ta UIAutomationCore.dll som tillhör en Windows Vista dator, det går bra med x32 bits varianten även om du har win 7 x64, denna UIAutomationCore.dll släpper du rakt i katalogen där du har FSX installerat

Använd google lite så hittar du nog mängder om detta problem, då det är väldigt välkänt, du bör också hitta en del UIAutomationCore.dll filer som du kan ladda ner, tex via forum som behandlar problemet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Intressant att MS själva listar FSX som fullt kompatibelt med Windows 7 32/64-bit. Såg det när jag kollade förut.

Permalänk

Det funkar nu men, fått ett annat problem jag blir Disconnected från game-spy helatiden :S står Connection lost :S

Permalänk
Medlem

Är det verkligen något att ha? Jag håller mig till X-plane ja men kanske värt att testa om ni får igång det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Är det verkligen något att ha? Jag håller mig till X-plane ja men kanske värt att testa om ni får igång det.

japp det är verkligen värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

japp det är verkligen värt det

Är det lika avancerat som Xplane eller hmm vad fan jag får nog sätta mig och läsa på lite

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

har tyvärr aldrig testat x-plane men ska nog göra det nån dag