Utmärkt luftflöde med Silverstone FT02 och Corsair H50

Permalänk
Medlem

Utmärkt luftflöde med Silverstone FT02 och Corsair H50

Äntligen var det dags med en ny maskin. Jag har planerat detta bygge noga, och är mycket nöjd med resultatet. Jag föredrar inte att överklocka och därefter kan det hända att jag inte hör hemma på sweclockers, men jag tror att galleriet kommer vara intressant för folk som är sugna på Silverstone Fortress 2.

Utmärkt luftflöde med Silverstone FT02 och Corsair H50

Permalänk

Ser ut som om du monterat ramen fel(på samma kanal) men det kan vara bara att jag ser fel
Annars så är det ett rent bygge

Permalänk
Medlem

i7 750?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

5770 kylare på 5850? :_D

Permalänk
Skrivet av fluff3n:

5770 kylare på 5850? :_D

XFX har den kylaren på vissa av sina 5850 och 5830

Permalänk

Silverstone Raven 2 och Fortress 2 är verkligen underbara.

Men varför drar du inte upp processorn i 1 ghz mer? h50 klarar det utan problem
kör min i5 750 på 3,8 ghz, för att de ska va någorlunda behaglig temp
men den pallade 4.2 när jag bencha och då maxade jag den inte.

edit: Nackdelen med att ha en h50 i detta och raven 2 är ju att varmluft från andra komponenter sugs igenom den

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

@ Asheileon

Jag var väldigt fundersam över detta under installation, det var dock det ända sättet jag kunde få det att gå ihopp. Tror inte det det har någon större betydelse i slutändan förutom att det ser fult ut.

@ Pepperflame

Jag kommer förmodligen överklocka någon gång i frammtiden, men jusst nu jag har inget större behov av det.

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Silverstone Raven 2 och Fortress 2 är verkligen underbara.

Men varför drar du inte upp processorn i 1 ghz mer? h50 klarar det utan problem
kör min i5 750 på 3,8 ghz, för att de ska va någorlunda behaglig temp
men den pallade 4.2 när jag bencha och då maxade jag den inte.

edit: Nackdelen med att ha en h50 i detta och raven 2 är ju att varmluft från andra komponenter sugs igenom den

Bara att vända fläkten så den blåser in, om man då vill

Permalänk
Medlem

grymt chassi. kommer själv använda ett rv02 som nästan är likadant (ft02 är lite dyrt för min smak)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Du verkar komma fram till samma saker som jag gjorde med mitt RV02. Grymma chassin båda två. Fint bygge.

Permalänk
Medlem

Du har inte minnena i Dual Channel, du tappar en massa Bandwidth på det, minnena ska sitta antingen båda i gråa eller båda i svarta.

MVH,

David

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

@ lollol7

Ops, det ska vara i5 och inte i7.

@ Dubadai

Fixat.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice! Älskar verkligen detta chassi!!

men... är den mittersta HDD buren missäfärgad!?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Om du sitter med enbart datorn igång och lyssnar på ljudnivån. hur pass mycket låter h50:s radiator pump? är det ett märkbart ljud eller försvinner det i ljudet från de andra fläktarna?

Permalänk
Medlem

@ onYYx

Hm jag antar det, inget som stör mig dock.

@ MarkusX

Pumpen isig är helt tyst, för ta reda på att den är igång så blev jag tvungen hålla i den och känna efter vibrationer. Fläkten till radiatorn låter ungefär som dom flesta andra 120mm fläktarna.

Permalänk

Hur blir det med kablarna till nätagget, grafikkortet etc, alla dom måste ju sticka uppåt, du kanske skulle langat några bilder på det också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Hur blir det med kablarna till nätagget, grafikkortet etc, alla dom måste ju sticka uppåt, du kanske skulle langat några bilder på det också?

Kablarna löper ut på baksidan av chassit. Överdelen av chassit är en kåpa som döljer IO'n, nätagget etc.

Permalänk
Medlem

Poäng i Vantage/3Dmark 06?

Permalänk

Riktigt snyggt!