Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Mycket snyggt!

Känner också igen det där att man får släpa med sig nätverksutrustining och extrakablar åt dom andra, sjukt jobbigt blir det.

Japp. Man tröttnar NU har jag ju en massa plats för kablar i väskan med!

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Skrivet av risedtobe:

Jag undrar bara vilka sidor som har den ip rangen.

men jag ska ta och fundera på de.

Tack

Förmodligen har ingen sida någon av dom adresserna (en wikipedia sökning gav inget och RIPE ger inget svar) däremot så är det efter vad jag kan se inte begränsat på något sätt så möjligheten finns.

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Intressant lösning.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Skrivet av Schumplan:

Förmodligen har ingen sida någon av dom adresserna (en wikipedia sökning gav inget och RIPE ger inget svar) däremot så är det efter vad jag kan se inte begränsat på något sätt så möjligheten finns.

Google har den ip-rangen.

└───> whois 4.3.2.0 Level 3 Communications, Inc. LVLT-ORG-4-8 (NET-4-0-0-0-1) 4.0.0.0 - 4.255.255.255 Google Incorporated LVLT-GOOGL-1-4-3-2 (NET-4-3-2-0-1) 4.3.2.0 - 4.3.2.255 # ARIN WHOIS database, last updated 2010-05-25 20:00 # Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database. # # ARIN WHOIS data and services are subject to the Terms of Use # available at https://www.arin.net/whois_tou.html

Permalänk
Skrivet av risedtobe:

Jag undrar bara vilka sidor som har den ip rangen.

men jag ska ta och fundera på de.

Tack

Sannolikheten är ytterst tveksam, dock har han rätt, det är en tumregel om inte ett måste.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

otroligt snyggt! blir sugen på att bygga en själv även om jag inte LAN:ar så mycket nuförtiden var köpte du väskan?
10p!

EDIT: 5p, jäkla nymodigheter med fempoängsystem

Permalänk

Jag är noob på det här med nätverk och borde lära mig mer. Men hur fan trycker man in 1000mbs i den lilla switchen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Jag är noob på det här med nätverk och borde lära mig mer. Men hur fan trycker man in 1000mbs i den lilla switchen?

1000Mbit ~ 100Mbyte/sec och det är vanligt i vanliga konsumentswitchar och routrar nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrohn:

otroligt snyggt! blir sugen på att bygga en själv även om jag inte LAN:ar så mycket nuförtiden var köpte du väskan?
10p!

EDIT: 5p, jäkla nymodigheter med fempoängsystem

Den har jag köpt claes olhsson. Tack tack!

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Jag är noob på det här med nätverk och borde lära mig mer. Men hur fan trycker man in 1000mbs i den lilla switchen?

¨Det är inte storleken som räknas

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem
Skrivet av risedtobe:

jag har beställt 2st D-Link DGS-1005D som jag tänkte para ihop med min [URL="http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=478369]Linksys WRT320N[/URL] router för att bygga en case i stil med din (fin inspirationskälla!)

två frågetecken:
1. den enda liknande väskan jag hittar på classe ohlsson är [URL="http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147460488]denna[/URL] som inte matchar den du använder, var/när hittade du din?

2. det syns inte på bilderna, men jag antar att du borrat ett litet hål för grendosan och lött om kontakten, is this correct?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrohn:

jag har beställt 2st D-Link DGS-1005D som jag tänkte para ihop med min [URL="http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=478369]Linksys WRT320N[/URL] router för att bygga en case i stil med din (fin inspirationskälla!)

två frågetecken:
1. den enda liknande väskan jag hittar på classe ohlsson är [URL="http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147460488]denna[/URL] som inte matchar den du använder, var/när hittade du din?

2. det syns inte på bilderna, men jag antar att du borrat ett litet hål för grendosan och lött om kontakten, is this correct?

Hej. Bra att mitt projekt fungerar som inspiration!

Det är ju en väldigt fin låda, Vad tror du om måtten på den? Kan ha hittat min på biltema med. Men jag vet att jag fick leta.

Jag har borat fyra fål för den i botten, och dragit buntband genom dom, runt dosan.

Ang strömen så har jag inte lött om, men jag tog en gammal dosa utan jordning (sån som går att skruva isär) och sen så kopplade jag bort strömmen, drog sladden genom hålet och satte dit allt igen.

Säg bara till om du har flera funderingar! jag älskar att klura!

(tänk på ström sladden när du väljer mått på lådan)

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

Roligt och smart bygge!

Hänger strömsladden utanför utanför väskan när väskan bärs omkring?

Ett tips inför version 2 är isf att knipsa av sladden till den inre grendosan och koppla den till ett apparatintag som du sätter där hålet för strömsladden går nu ("Snygg kabel dragning för ström"-bilden).

Då ger du väskan ström genom att koppla en vanlig apparatkabel till uttaget i väskans sida. Det vore snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepto:

Roligt och smart bygge!

Hänger strömsladden utanför utanför väskan när väskan bärs omkring?

Ett tips inför version 2 är isf att knipsa av sladden till den inre grendosan och koppla den till ett apparatintag som du sätter där hålet för strömsladden går nu ("Snygg kabel dragning för ström"-bilden).

Då ger du väskan ström genom att koppla en vanlig apparatkabel till uttaget i väskans sida. Det vore snyggt

Sladden drar jag antingen in i väskan eller så tvinnar jag den runt bärhandtaget. Tack för tipsen, det är något att fundera på

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk

Lägg in ett skydd för strömkabeln för tusan! Det ser helt livsfarligt ut att kabeln bara går genom ett smalt hål av metall. Efter ett tag nöts kabeln av och då blir väskan strömförande...

Annars såg det bra ut, rent och snyggt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~