Permalänk

Värstingdator med i7 980

+

Permalänk

vad är det för fel på din nuvarande dator? byt till gtx480 bara skulle ja säga.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

skulle ju inte ta H50 för en 980X ifall du ska klocka även fast h50 är bra men Noctua NH-D14 är bättre för högre klocks och sen byta chassit som du tagit har du ens kollat ifall ett M-ATX chassi får plats med 5970 då det kortet är 31cm långt sen till minnen, skulle nog inte tagit dom har för mig Kingston Hyper X 2000MHz är bättre men jag kan ha fel finns något märke som heter G skill har jag för mig och dom ska tydligen också vara jävligt bra

sen till din off HDD slulle nog tagit 2st Samsung Spinpoint F3 1TB och raida dom för ~1500kr istället för 2TB direkt för över 2.4k

byggde en på inet kanske saftade på ordenligt men du vile ha det tuffast på marknaden men allt kanske är inte top så vissa saker kan du nog byta från andra leverantörer

den extra noctua fläkten är för NH-D14 för en ordentligt Push Pull Pull config behövs dock inte men ifall man vil få en jävla flås genom flänsen och dra bort mer värme

tog OCZ Vertex series 2 diskarna då dom är både större men även bra mycke snabbare än intels i alla vägar + har den nya Sandforce driven som ökar write speed

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

luktar troll här känner jag... antar att du läst Sweclockers test på ACE nätagg?
Och du väljer ett chassi från ace, med inkluderat nätagg, på en värstingdator för 40k?

Varför väljer du inte ett BRA! chassi? visst, du vill ha en liten och kompakt dator, men med 5970 så begränsas dom valen ganska mycket.

Permalänk
Skrivet av Celcius:

luktar troll här känner jag... antar att du läst Sweclockers test på ACE nätagg?
Och du väljer ett chassi från ace, med inkluderat nätagg, på en värstingdator för 40k?

Varför väljer du inte ett BRA! chassi? visst, du vill ha en liten och kompakt dator, men med 5970 så begränsas dom valen ganska mycket.

han skrev ju dock att han glömde att lägga till agg men han får inte in ett 5970 i ett mATX chassi endå så vad spelar det för roll vilket chassit han tog fram ?

sen börjar jag fundera på dom priserna 8.8k för 980X när den säljs både på komplett och inet för dryga 10 papp

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

han skrev ju dock att han glömde att lägga till agg men han får inte in ett 5970 i ett mATX chassi endå så vad spelar det för roll vilket chassit han tog fram ?

jojo, men jag reagerade lite hårt, efter jag postade så läste jag att han glömt ett nätagg, men endå.. varför ett budget chassi till en dator för 40k? Även om det bara var ett exempel?

Permalänk
Skrivet av Celcius:

jojo, men jag reagerade lite hårt, efter jag postade så läste jag att han glömt ett nätagg, men endå.. varför ett budget chassi till en dator för 40k? Även om det bara var ett exempel?

jo haha man börjar undra blir dock en hellvetes modding för att på något sett ens få in 2x 5970 i ett mATX chassi men skulle dock inte vilja ha det själv då värme utvecklingen kommer typ dubblas i ett sånt lite chassit :/ vill ju inte döda korten i förtid pga av värme ne antingen det chassit jag skrev RAven RV02 super chassi eller köra med något coolt Lian LI eller Corsair 800D och kanske fundera på vatten kylning imo med dom high End...

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Pa1983 +1

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av danielinterius:

Var inte så hård nu!
Det var ett exempel, ffs.

aja men till topic kanske du har fått ett erbjudande som jag skrev åt dig så där har du att välja på lite det finns säkert lite bättre än det jag har tagit ut som ram minnen etc eller tom vänta på corsairs AX1200W som kommer inom kort ifall du verkligen vill ha det bästa agget på marknaden

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielinterius:

Moget att kalla en 5 år gammal medlem för troll, antar att du inte har kollat in min profil särskilt noga.

Det är aldrig för sent för att börja.

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------data.jpg

Nöjd ?
Chassi är väl en smaksak så det lät jag vara

Permalänk

man ska inte gapa för mycke och inte förvänta sig lika mycke heller hehe

Skrivet av alelale:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------data.jpg

Nöjd ?
Chassi är väl en smaksak så det lät jag vara

har du ens tittat på vad jag länkade ? du har ju mer eller mindre tagit samma delar som jag fast plockat bort OCZ SSDn byt till en blu-ray brännare och lite annat xD eftersom han ville ha det bästa som fanns så tror jag inte Intel SSDn håller mottet mot OCz vertex 2 med sandforce kontrollen

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Inet Taurus Überkill Gamer Fermi Edition - Inet.se

Ring sedan ner till dem och be dem ändra till 980 istället.

Permalänk
Skrivet av danielinterius:

Ja, det där såg grymt ut, men att få grafikkorten att passa verkar ju vara svårt så chassiehjälp vore nog uppskattat.

chassi exemplet

Corsair 800D
Silverstone Raven RV02
Silverstone Fortress 2
Lian Li chassi något av de större modellerna

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig här nu!
Daniel eller Kalle Anka, oavsett din historik, måste du INSE att att byta plattform från i5 750 till i7 980 för 40k inte är annat än ren idioti, även om du så vore miljardär!

Det är därför folk ifrågasätter din mentala status. (trollvarning) Ursäkta igen, men jag är beredd att hålla med dem...
Ta och fundera iaf 2 varv till, och innan du begår ett misstag av denna storleken.

Permalänk
Skrivet av Voultner:

Inet Taurus Überkill Gamer Fermi Edition - Inet.se

Ring sedan ner till dem och be dem ändra till 980 istället.

den är bra och så men 12gb är rätt meningslöst i dagens läge och ifall han vill klocka datorn så ska man helst i så fall ta ut 6gb ram då det är rekomenderat att bara köra 3 stickor för OC + 2x 5970 > Fermi i allt i dagens läge han kan tom skaffa ett billigt GTS250 kort för physx o det är så andvändbart men annars ser jag inte varför man ska kasta pengar i sjön på fermi SLI ifall man itne ska vatten kyla datorn imo... den ljudnivån fermi korten avger är inte mänsklig med luftkylningen som sitter på och för det andra PhysX finns typ inte för några andvänd bara spel endå för att det ska vara värt att man kör nVidia, ifall man pratar 3D finns då och skaffa 3e parts 3D brillor och program om man nu vill ha det med ATi

så att säga det jag linkade till TS kör över inets uberkill setup ifall man ska gå efter vad TS vad ute efter

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Ursäkta mig här nu!
Daniel eller Kalle Anka, oavsett din historik, måste du INSE att att byta plattform från i5 750 till i7 980 för 40k inte är annat än ren idioti, även om du så vore miljardär!

Det är därför folk ifrågasätter din mentala status. (trollvarning) Ursäkta igen, men jag är beredd att hålla med dem...
Ta och fundera iaf 2 varv till, och innan du begår ett misstag av denna storleken.

Vissa kanske lägger pengar på andra saker än bilar,huset/lägenheten,resor och dylikt.

Permalänk
Medlem

Är det en speldator du ska ha är ju uppgraderingen bara skrattretande.

Permalänk
Skrivet av fusiob:

Är det en speldator du ska ha är ju uppgraderingen bara skrattretande.

nu var dock inte TS efter om det skulle vara en spel dator eller inte han ville ha förslag på det fetaste och det bästa på marknaden som finns ute i dagens läge inte ifall du har din egen tänkande på något annat så sluta med onödiga kommentarer och följ istället vad TS sökte efter

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="danielinterius;10139982"]Så här ser det ut i mitt mediarum ifall någon är intresserad.
bilder...

Det var fint det
Bor du hemma eller i hus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielinterius:

Har du skrivit ut ditt fullstäniga namn här?

Adressen också kanske?

Telefonnummer?

Jag menar min historik!

Ja var ironisk om det inte framgick
Jag har nog mitt fullständiga namn ja.

Permalänk
Medlem

Min käre pajas,

Köp detta, det är marknadens kraftfullaste komponenter

Inget jävla velande nu, utan slå till direkt. KÖP KÖP KÖP

Vänligen ge oss ett bevis sedan, när du har köpt allt.

PS. Minnena kanske ska bytas ut emot A-datas XPG+ 2200MHz, dom sägs vara dom bästa.

/FK

Permalänk
Permalänk
Medlem

TILL TS:

Om jag hade vart du... hade jag tillsammans med 980x valt ett rampage III moderkor, hade inte köpt minnnen på 2000Mhz eller mer utan köpt snabbare 1600 minnen och köpt 12gb istället som jag gjorde.

Sen när det gäller grafikkort... jag kan personligen rekomendera 2 st hd5970 i crossfire, för det har jag och det är fina saker

Härddiskar, hmm.. ett personligt val som jag tror man måste fatta baserat på dom tester som finns, men tänk på att även om en hdd är snabbare på pappret betyder det inte alls att dom är snabbare in real life. Jag valde 2 st intel ssd... och kommer snart att lägga till 2 st till och raida alla 4.

Chassi, jag valde ett obsidian 800d främst för utseendet, inte en sån som gillar massa flascha o bling bling... och 800d är ett ruskigt stilrent chassi, men tyvärr är det inte tillräckligt stort för min setup, så jag letar nytt.

När det gäller nätagg, valde jag ett BeQuiet dark power pro 8 1200w, och det är det enda agget jag fått som kan driva min setup under stress... men nu har jag sett att corsair har släppt ett 1200w agg... dock ingen aning om hur det presterar...

När det kommer till kylningen, valde jag att vattenkyla moderkort, cpu, båda grafikkorten och alla 6 ramminnen... moderkorts block och cpu samt gpu togs det bästa från EK

LOAD temps på mitna grafikkort tex clockat till 1000 på gpu och 1250 på minnena är ca 38 grader!!!! idle ligger dom på ca 27 grader

Cpu och nordbrygga kan jag inte speca ännu, då endast cpu är monterad med vattenkylningen, då mitt fullcover block till moderkortet ligger i paket på väg från tyska EK hem till mej.

Hoppas att det var till hjälp iallafall, och bry dej inte om om det finns nissar som rackar ner på att du vill köpa dessa saker, det kallas på ren svenska avundsjuka.

Lycka till med beslutet och ev nya riggen, o glöm inte att slänga upp lite bilder...

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Min käre pajas,

Köp detta, det är marknadens kraftfullaste komponenter http://cdn.solidfiles.net//i/6c82.jpg

Inget jävla velande nu, utan slå till direkt. KÖP KÖP KÖP

Vänligen ge oss ett bevis sedan, när du har köpt allt.

PS. Minnena kanske ska bytas ut emot A-datas XPG+ 2200MHz, dom sägs vara dom bästa.

/FK

skulle inte tagit H50 för att kyla en 980X ifall man ska klocka upp den för att få full rätt på den antingen vatten kylning eller Noctua NH-D14 är egenligen det enda valet för en så High End cpu som den, även du tror att 2200MHz ram minnen är andvändbara för den normala konsumenten som inte extreme klockar med LN2 ? A-Datas nya 2200MHzare är för dom som vill ha upp högre klock på cpun med LN2 inte för normal kunden som vill klocka datorn till en dess potential då räcker 2000MHz om ens det är nödvändigt för den delen

står fortfarande på mitt ord att Intel är inte bättre än OCZ Vertex Serie 2 med Sandforce så i så fall era rekomendationer fast med OCZ disken istället för Intels diskar

sen till alla som länkar in 12GB ram, är det verklig nödvändigt med så mycke ram i dagens läge ? jag ser svårt på att jag ens andvänder mina 4GB till max... så tror 6gb räcker + mer stabilt att klocka med 3 stickor än med 6 stickor i

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

TILL TS:

Om jag hade vart du... hade jag tillsammans med 980x valt ett rampage III moderkor, hade inte köpt minnnen på 2000Mhz eller mer utan köpt snabbare 1600 minnen och köpt 12gb istället som jag gjorde.

Sen när det gäller grafikkort... jag kan personligen rekomendera 2 st hd5970 i crossfire, för det har jag och det är fina saker

Härddiskar, hmm.. ett personligt val som jag tror man måste fatta baserat på dom tester som finns, men tänk på att även om en hdd är snabbare på pappret betyder det inte alls att dom är snabbare in real life. Jag valde 2 st intel ssd... och kommer snart att lägga till 2 st till och raida alla 4.

Chassi, jag valde ett obsidian 800d främst för utseendet, inte en sån som gillar massa flascha o bling bling... och 800d är ett ruskigt stilrent chassi, men tyvärr är det inte tillräckligt stort för min setup, så jag letar nytt.

När det gäller nätagg, valde jag ett BeQuiet dark power pro 8 1200w, och det är det enda agget jag fått som kan driva min setup under stress... men nu har jag sett att corsair har släppt ett 1200w agg... dock ingen aning om hur det presterar...

När det kommer till kylningen, valde jag att vattenkyla moderkort, cpu, båda grafikkorten och alla 6 ramminnen... moderkorts block och cpu samt gpu togs det bästa från EK

LOAD temps på mitna grafikkort tex clockat till 1000 på gpu och 1250 på minnena är ca 38 grader!!!! idle ligger dom på ca 27 grader

Cpu och nordbrygga kan jag inte speca ännu, då endast cpu är monterad med vattenkylningen, då mitt fullcover block till moderkortet ligger i paket på väg från tyska EK hem till mej.

Hoppas att det var till hjälp iallafall, och bry dej inte om om det finns nissar som rackar ner på att du vill köpa dessa saker, det kallas på ren svenska avundsjuka.

Lycka till med beslutet och ev nya riggen, o glöm inte att slänga upp lite bilder...

Grr din dator är porr, har länge velat se en bygglogg på detta spektakulära bygge, något du kan fixa?

Permalänk
Medlem

Intels SLC måste väl ansnes vassare än deras MLC igentligen?
64GB 2.5" SSD Intel X25-E SATA - Inet.se
100Mb/sek mer i read sedan klarar ju lätt ICH10R 1Gb/sek så 4st sådan i raid0 är ju ultimat. Men vist kan man köra 4st M G2 ockås men bör ju som sagt ha 4st för 1Gb/sek om det ska vara ultimat. En SSD är ju inte så märkvärdigt för en vettig high end dator.

Permalänk

hirsch är bara fett avundsjuk på dig som kan punga ut såna här pengar på leksaker

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielinterius:

Varför är du så elak?

Betong i sandlådan?

Sådana som dig skulle bannas för tid och evighet, du har inget bland folk att göra!

Visa mig ordern/beställningen så ska jag bli snäll och trevlig.