Fortress 2, en saga om kärlek, misslyckanden och fläktar.

Permalänk
Medlem

Fortress 2, en saga om kärlek, misslyckanden och fläktar.

Lite lättare modifikationer på ett Fortress 2 och en Noctua NH-d14 samt kylning till två 5870 (trodde jag ja!).

Aluminium plåtar från clas ohlson och färg från Biltema, blir inte billigare än så här.
Det ända verktyget som användes var en Dremel och en hemmagjord bockningsmaskin (tvingar och två brädor)

Inget komplicerat men bra resultat.

Lever inlåst i en källare så det är grymt svårt att få bra belysning på korten vilket syns tydligt på bilderna.

Galleriet har en förmåga att ändra riktning lite då och då, vilket överaskar till och med mig.

Fortress 2, en saga om kärlek, misslyckanden och fläktar.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Snygg modd på processorkylaren!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

HAHA! satt igår natt och funderade på att göra ett sådant cover till min D14 xD
Skulle du kunna ge måtten på den plåten? skulle vara nice!

Permalänk
Proffsmoddare

Jävligt najs, förstår inte direkt designen med det blåa, men det visar sig säkert snart.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Första gånen jag tyckt den kylarn varit snygg riktigt snyggt

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk att så simpla och billiga lösningar kan vara så snygga

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

4p för det underbara ljudkortet!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lätt och väldigt snyggt, bra jobbat!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

riktigt nice!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

har du lackat kylflänsen också? eller ser det bara så ut? Fint som fan iaf, 5p!

Permalänk
Medlem

snyggkylmod! 4p

Permalänk
Medlem

Du verkar inte så bekymrad över att vara inlåst i källaren. Är det vad de kallar stockholmssyndromet?

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Fint bygge. Sista bilden kittlar verkligen ens hårdvarusinne :). Jag hoppas att du kommer lägga upp fler bilder.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

När/om kommer det update?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se fler bilder? Men det är fortfarande sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem

Har inga mått och har inte lackat kylaren. Gjorde ingen ritning utan det gick av farten. Lufttunneln sänkte temperaturen med ca 3 grader under load vilket helt klart känns bra.

Inlåst var kanske att ta i lite men det är onekligen samma belysning som i ett fängelsehål. Ska ta flera bilder och låna en riktig kamera. Ska försöka fixa grafikkorts kylning som säkerligen kommer vara lite udda.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Bättre temps?

EDIT: såg nyss att du hunnit svara.

3grader är ju nice

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Blev lite intresserad av att se hur bockningsmaskinen ser ut ^^ Ngra bilder? gärna på hur det satt när du böjde det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Blev lite intresserad av att se hur bockningsmaskinen ser ut ^^ Ngra bilder? gärna på hur det satt när du böjde det med.

"Maskinen" består av två tvingar, ett bord med en bra 90 gradig kant och en ovanligt rack planka. Så vi snackar inte kärnfysik här.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

går noctunan över minnena eller når den inte ut över dom? går det att sätta den andra fläkten på andra sidan än minnena?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Den Går inte fram till minnena men är ungefär på samma nivå och en fläkt går bra att sätta där. Dock kommer den gå upp över kylflänsen med ca 1 centimeter vilket kanske inte är så snyggt. Svårt att förklara utan nya bilder.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fler helhetsbilder på datorn där man ser sleevningen! kan inte bestämma mig om jag ska sleeva rött och svart eller vitt och svart. och om vitt ska jag köpa ett grafikokrt på swec marknade så behöver nya bilder

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

tack och du fick till det väldigt bra

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Gissar att fläkten som står bakom noctuan är nexus? Vad tyckte du om Slip stream fläktarna angående ljudnivå och flyttning av luft?

EDIT: Såg att den vita var en fractal.

Permalänk
Medlem

Har både Nexus och Fractal med på bilderna, köp Nexus. ska lada upp flera bilder men jag bygger fortfarande och har inte så mycket tid då jag jobbar borta i veckorna.

Sleva med blått eller röt i kombination med svart kommer troligen bli snyggast beroende på grafikkort och moderkort, vitt blev bra med det finns bättre.

kommer fler bilder när jag har bestämt om jag köper ett nytt kort eller inte. Dessutom finns det än hel del kvar att göra med kabeldragningen. Problemet Med Fortress 2 är att många kablar blir för långa

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Fina fisken!
Typhoone fläkt får det bli för mig också sen kan jag bara instämma på FD, har iofs Cooltekfläkt hemma men den låter illa och går inte ens igång vid 5v ~~ vilket Nexusarna gör med bravur.

Permalänk
Medlem

Har du inte fått nätagget på fel håll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Har du inte fått nätagget på fel håll?

Ptjaa.. har kört åt båda hållen och har inte märkt någon skillnad. troligen blir nätagget svalare om man har fläkten in i lådan då det råder övertryck. Blir lite lättare med kablarna om det är placerad så

Visa signatur

Det som flöt iland senast.