Bytte kylpasta nu funkar inte Bilden på datorn!!

Permalänk

Bytte kylpasta nu funkar inte Bilden på datorn!!

Tjenare sweclockers..

Som rubiken lyder.. min dator funkade perfekt.. Processorn var lite väl varm och en vän sa att ja skulle lägga på ny kylpasta.. Gjorde de precis.. och när ja satte igång datorn fick ja ingen bild.. vad kan vara fel.. pan processor kortet ligga fel?

Mvh Andreas

Permalänk
Medlem

Använde du ESD-armband?
Annars kan du haft otur och gjort en urladdning på något i datorn, t.ex. moderkortet.

Permalänk
Medlem

Tagit bort gammal pasta innan du lade på nytt?

Permalänk

hmm nej använde inte ESD-armband..

Japp tog bort den gamla pastan.. datorn verkar ju fugera felfritt nu med bara att skärmen inte får nån respons.. den ligger i stand by läge hela tiden.. :S

Permalänk
Medlem

prova plocka ut alla minnen och prova med ett i taget.. har hänt mig ett flertal gånger att det har funkat eller att bara byta plats på dom

Visa signatur

here we go!

Permalänk

tjenare.. ja testa byta plats på dom.. funka inte.. nu antog ja att du menade RAM minnena.. men jag la märket till en annan sak.

Jag har 2 dioder på fronten.. en grön som lyser för att datorn är igång.. en röd som visar när datorn arbetar (tänker) den lyser inte nått.. är de processorn som är bränd då kanske eller?

Permalänk
Medlem

Datorn kan inte arbeta utan fungera utan en hårddisk, kan vara den som är skrotad. Den röda brukar väl snarare visa på hårddisk-aktivitet om jag inte kommer ihåg helt galet.. fast iofs, skärmen borde ju kanske starta utan hårddisk.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Nu var de löst.. fråga min inte va ja gjort.. tog ut allt.. gjorde rent.. bytte kylpasta igen på allt.. satte tillbaka allt så funka de.. Tack för den snabba hjälpen iallafall.. Ni är kanon killar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allendorr:

Nu var de löst.. fråga min inte va ja gjort.. tog ut allt.. gjorde rent.. bytte kylpasta igen på allt.. satte tillbaka allt så funka de.. Tack för den snabba hjälpen iallafall.. Ni är kanon killar

skönt att det löste sig. jag tror det var att processorn kylaren inte satt fast ordentligt så det inte blev så bra kontakt mellan cpun och kylaren

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag