Permalänk
Medlem

Har en Eyefinity fråga, jag vet att man kan köra 3 skärmar som en stor, typ extrem upplösning i still med 1920*1200*3. Frågan jag har kan man köra dom som 3 separata skärmar som man exempelvis kan köra med nvidias grafikkort (fast med bara två). Är sugen på att uppgradera mig från två skärmar till 3. Men jag vill ha 3 separata skärmar, och inte en stor. Vill kunna köra flera applikationer samtidigt, ex en på varje skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Har en Eyefinity fråga, jag vet att man kan köra 3 skärmar som en stor, typ extrem upplösning i still med 1920*1200*3. Frågan jag har kan man köra dom som 3 separata skärmar som man exempelvis kan köra med nvidias grafikkort (fast med bara två). Är sugen på att uppgradera mig från två skärmar till 3. Men jag vill ha 3 separata skärmar, och inte en stor. Vill kunna köra flera applikationer samtidigt, ex en på varje skärm.

Självklart. Men det är inte en Eyefinity-fråga isåfall - eftersom Eyefinity går ut på att ha flera skärmar agera som en stor.

Väljer du att inte "binda" de skärmarna så agerar dom "fristående" från varandra. Dvs. fullskärmsprogram, som spel, startas enbart på den primära skärmen medan de andra två visar det de gör i Windows.

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg setup, får jag säga. Är det bara jag som får en känsla av "flygcockpit" när jag ser bordet och skärmarna?

4p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Självklart. Men det är inte en Eyefinity-fråga isåfall - eftersom Eyefinity går ut på att ha flera skärmar agera som en stor.

Väljer du att inte "binda" de skärmarna så agerar dom "fristående" från varandra. Dvs. fullskärmsprogram, som spel, startas enbart på den primära skärmen medan de andra två visar det de gör i Windows.

Okej, trodde Eyefinity var grejen att köra 2+ skärmar samtidigt. Sen så var 3 skärmar som en stor själva sälj argumentet. Men då vet jag vad som gäller. Tack så mycket.

Permalänk
Musikälskare

Tycker bordet ser rangligt ut, hade inte vågat ha skärmarna där ute på kanterna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Tycker bordet ser rangligt ut, hade inte vågat ha skärmarna där ute på kanterna

Skrivbordet är väldigt tungt och stadigt. Jag har tidigare haft datorn på en sidomonterad panel. Bara dator-chassit väger 15kg och stod hur stabilt som helst. Det är två rör av stål under varje sidopanel så det sviktar inte nått när man belastar dom.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tino:

Okej, trodde Eyefinity var grejen att köra 2+ skärmar samtidigt. Sen så var 3 skärmar som en stor själva sälj argumentet. Men då vet jag vad som gäller. Tack så mycket.

Mjae, liten liten rättning. I CCC finns det en funktion som heter Hydragrid. Även om man skapar en grupp på 3 skärmar på 5760x1080 så kan man via hydragrid få datorn att känna igen de tre skärmarna individuellt. Då kan man köra windowsprogram maximerade på tre skärmar tex. Om man sedan startar ett spel så känner CCC igen det och försöker inte avgränsa spelet utan lägger ut det över hela 5760x1080 ytan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har du bytt ut fläktarna i chassit eller är det bara damm som gör att det ser vitt ut? Har också ett Antec 1200.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Har en fråga hur mycket bygger skärmarna i cm åt alla håll? och avstånd mellan yttre delen på skärmfötterna?

Vill veta om jag ska satsa på ett Eyefinity projekt till mitt Fredrik dock så heter mitt skrivbord Jerker och är en gammal produkt som inte ikea har kvar

tacksam för svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av sturmish:

Har en fråga hur mycket bygger skärmarna i cm åt alla håll? och avstånd mellan yttre delen på skärmfötterna?

Vill veta om jag ska satsa på ett Eyefinity projekt till mitt Fredrik dock så heter mitt skrivbord Jerker och är en gammal produkt som inte ikea har kvar

tacksam för svar

Beror ju på dels vilka skärmar du väljer och dels vilken vinkel du vill ha på de flankande skärmarna när du ställer dem bredvid varandra.

En lätt uppskattning är ca 90% av de tre skärmarnas sammanlagda längd. Tack vare vinklingen kan man räkna bort sådär 10% kanske. (L x 3) x 0.9 =...

Själva foten till skärmen ändrar ekvationen igen. En tumme å pekfinger gissning skulle kunna vara typ L + (L x 2 x 0.75) =...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

uffh vilka vassa kanter du får mot armarna när du sitter där,. hade inte klarat av det 2min ens. varför inte ha allt på samma höjd?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varför inte högtalarna längre ut?

Permalänk
Medlem

Känns lite hårt för ett 5870 att driva tre stycken 24" i spel?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om skärmväggfästet Flexibel ledad arm som är jättebra till flerskärmslösningar då man kan skruva bort en "länk" så är det lätt att anpassa rätt vinklar, och man kan vrida skärma som man vill, och att få bort skärmfoten så där blir plats under skärmarna, är inte fel!

Och det ser cleant ut när skärmarna ser ut att "hänga" i luften......

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

uffh vilka vassa kanter du får mot armarna när du sitter där,. hade inte klarat av det 2min ens. varför inte ha allt på samma höjd?

Mitten skivan är i arm höjd. Skivan är 80cm. Armarna tar inte i sidoskivorna, långt ifrån.

Sidoskiorna kan man tex ha kaffekoppen på, inget man stöter i.

Permalänk
Skrivet av aMp:

Känns lite hårt för ett 5870 att driva tre stycken 24" i spel?

Ja man får ju offra kantutjämning och en del ögongodis, men det är det värt. Speciellt i fps och bilspel, helt är oslagbart med tre skärmar.

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Har du bytt ut fläktarna i chassit eller är det bara damm som gör att det ser vitt ut? Har också ett Antec 1200.

Nej inget damm i filtret på bilden.

Vinkeln och blixten på bilden får filtret att se stängt ut.

Permalänk
Medlem

tjena, var har du hittat ditt datorbord som funkar till eyefinity ?