Inställningar i Company of Heroes!

Permalänk
Medlem

Inställningar i Company of Heroes!

Det är så att jag ville testa att ställa allti spelet på högsta grafikinställningarna fär att kunna se vad min dator prestera i spelets egna testprogram för hur bra grafikkorten klarar av spelet.

Nu till problemet........när jag ställt allt på högsta så ser det ut som om bilden vibrerar, ytterst lite men nog för att uppfattas av ögonen. detta händer när jag ställer om till ultra i inställningarna och inte i highinställningarna.

Datorn ifråga är denna: Core i7 920 stock, 9Gb Ram i 13333MHz, 2st 9800GTX i SLI samt en Samsung skärm på 24" som körs i 1920*1080 också då spelets upplösning!

Vad kan detta bero på, händer inte i nåt annat spel?

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Hedersmedlem

"Bilden vibrerar"? Jag är rädd att det är en lite för fattig felbeskrivning.

Permalänk

Svårt att veta vad du menar. Ändra Vsync kanske hjälper.

Permalänk
Medlem

Ajdå, dina minnen har lite för hög klock tror jag
Har aldrig spelat Company of Heroes, men testa ändra t.ex textures till high, shadows till high och pilla runt lite (om det går ofc)

EDIT: Som påskmust sa, vsync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Ajdå, dina minnen har lite för hög klock tror jag
Har aldrig spelat Company of Heroes, men testa ändra t.ex textures till high, shadows till high och pilla runt lite (om det går ofc)

EDIT: Som påskmust sa, vsync.

Sorry....1333MHz ska det vara!

Var stänger man av vsync nånstans????

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

"Bilden vibrerar"? Jag är rädd att det är en lite för fattig felbeskrivning.

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men när man tittar på texterna så ser det ut som om de skakar i överkant. när det gäller själva spelet så är det när man zoomat ut så är inte gubbarna lika skarpa längre.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Kan vara ett SLI problem, har för mig att jag varit med om liknande i spel/benchmarks.
Men om du vet av dig att SLI fungerat felfritt i andra spel så kanske det inte beror på det.

Hoppas det hjälper!

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Kan vara ett SLI problem, har för mig att jag varit med om liknande i spel/benchmarks.
Men om du vet av dig att SLI fungerat felfritt i andra spel så kanske det inte beror på det.

Hoppas det hjälper!

Det konstiga är att det funkar i inställningarna high men inte i ultra?

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Ja då beror det säkerligen inte på det.
testa att ändra inställningarna manuellt som någon ovan nämnde.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt