Apple förbereder Magic Trackpad

Permalänk
Melding Plague

Apple förbereder Magic Trackpad

Läckta bilder på en ny produkt från Apple orsakar uppståndelse, denna gång en extern trackpad med multi-touch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Detta är ju faktiskt något jag skulle ha nytta av i jämförelse med iPad som för mig saknar användningsområde helt och hållet...

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar om den passar min semi-antika MBP som inte har Multi-touch.
... samt om den är värd vad den nu kostar i så fall. Det känns rätt tveksamt att jag skulle behöva en.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Vad ska man använda detta till egentligen? Bara jag som har svårt att se något klart definierat användningsområde? Om man har en bärbar dator så har man redan en touchpad, en extern, stor och klumpid touchpad är kanske inte så önskvärt i det fallet - själv hade jag hellre skaffat en riktig mus att släpa med mig isf.

En stationär dator känns det ju ännu mer långsökt att man skulle köpa en sån här vara, en vanlig mus lär ju vara betydligt bättre än detta. Även om den har multi-touch så kan jag ju slå vad om att jag personligen jobbar snabbare med en riktig mus än med en touchpad med multi-touch, t.om om jag fick öva en längre stund med touchpaden.

Permalänk

Jag ser det som en möjlig ersättare för just musen till en stationär dator.
Personligen så gillar jag touchpad bättre än en vanlig mus så för min del hade det bara varit fördelar tack vare multitouch.

Permalänk
Medlem

Tragic macpad?

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna se den som ett verktyg för vänster hand (om man är högerhänt). Jag sitter iaf med min MBP och använder höger hand till musen och vänster för att göra gester på mousepaden som att svepa och pincha (för att gå framåt/bakåt eftersom det utan tredjepartsprogram inte går att göra det med musen och för att zooma i bilder, webbsidor och pdf). Funkar mycket bra, dock så skulle jag inte lägga uppemot 800:- som jag gissar att den skulle kosta bara för att kunna göra sånt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

borde den inte heta typ iMagic ? annars känns det som att detta är något fake

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

borde den inte heta typ iMagic ? annars känns det som att detta är något fake

Magic Mouse är en produkt från apple som inte är fake.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Magic Mouse är en produkt från apple som inte är fake.

Ironi min vän

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Ironi min vän

Haha, ok. Uppfattade inte det riktigt...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Produkten känns ju tämligen onödig... Å andra sidan är väl Apple inte direkt nischade för folk effektivitetfreaks.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Ptja för att slösurfa är trackpaden på min mbp underbar.. kanske kommer denna vara det också - ifall den existerar