Asus bygger netbook med AMD

Permalänk
Melding Plague

Asus bygger netbook med AMD

Välbekanta Asus planerar en netbook med hårdvara från AMD under skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis AMD! Hoppas vi får se fler!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk

Då får vi hoppas att den är jävligt billig.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

amds v105 är helt klart jämlik med atom, då den presterar mycket bättre än intels per klockcykel. den har dessutom ett vettigare grafikkort

Permalänk
Medlem

Tror att när det kommer till sådana hära PC's så vinner priset i många fall över prestanda, så här kan AMD ta en bit av kakan

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Tror att när det kommer till sådana hära PC's så vinner priset i många fall över prestanda, så här kan AMD ta en bit av kakan

Definitivt kan de göra det, särskilt eftersom grafikkretsen inte är en crapy-intel gma 950 och med en processor som är bättre.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det är något som kan tävla mot Atom!!, längtar efter att få se en review!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan vilka finger avtryck på datorn :S Äckligt juh xD
Bra för AMD btw!

Permalänk
Medlem

Go AMD!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hoppades nästan på fusion Blir spännande att se om de lyckas med detta, ingen lätt marknad att slå sig in på

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vem har käkat bacon o pillat på datorn?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av bbx8:

Vem har käkat bacon o pillat på datorn?

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Vem har käkat bacon o pillat på datorn?

sorry men bacon är ju så gott D:

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

sorry men bacon är ju så gott D:

Du kunde väl väntat tills EFTER bilderna togs?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Inaktiv

Har jävla asus fått rabatt på glansig plast eller vad är det för fel på de? Finns det faktiskt folk som tycker att flott fläckar och att se sin reflektion istället för bilden på skärmen är något positivt?

Trevligt att de kör AMD men designer bör torteras i all evighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxMi-24:

Har jävla asus fått rabatt på glansig plast eller vad är det för fel på de? Finns det faktiskt folk som tycker att flott fläckar och att se sin reflektion istället för bilden på skärmen är något positivt?

Trevligt att de kör AMD men designer bör torteras i all evighet.

Hahaha, bra fråga?

Nej skämt å sido, kaske är den väl glansig? Men å andra sidan så är det ganska uppenbart att fotot är knäppt i alla hast med blixt, eller? Hade dom haft mer tid när fotona togs så hade dom kanske kunnat ägna den tiden till att ställa in kamera/blixt, men vi får ju ändå en generell ide om hur netbooken ser ut och det kanske ändå är viktigast. Angående flottiga avtryck: no comment!

Jag tycker ändå att den trevligaste biten är att AMD ger sig på "småttingarna" i den bärbara världen, nu väntar jag med spänning på att fler tillverkare av små sjukt strömsnåla chip ger sig in i leken också! Snälla ge oss ett krig mellan ett flertal tillverkare i utvecklingen av prestanda och batteritid på de här små leksakerna, please!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Fan vilka finger avtryck på datorn :S Äckligt juh xD
Bra för AMD btw!

Skrivet av bbx8:

Vem har käkat bacon o pillat på datorn?

Skrivet av AxMi-24:

Har jävla asus fått rabatt på glansig plast eller vad är det för fel på de? Finns det faktiskt folk som tycker att flott fläckar och att se sin reflektion istället för bilden på skärmen är något positivt?

Trevligt att de kör AMD men designer bör torteras i all evighet.

Tänk då alla Touch telefoner! När jag var liten förbjöd jag alltid folk att pilla på min TFT skärm för att slippa avtryck och sen tänkte jag det är inte så bra för kristallerna heller. Nu pillas det ju för fullt och flott överallt! >_<

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Trevligt med en AMD-netbook, men jag skulle gärna se en lite mer "ThinkPad-aktig" design.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Äntligen! Som jag har väntat.

Permalänk
Inaktiv

Lite tråkiga specifikationer på datorn men det faktum att datorn är AMD-baserad så är det rätt intressant. Hoppas dessa AMD-baserade kommer ge Intel en bra match framöver.

Permalänk
Medlem

Enkelkärnig känns inte som något vidare att hänga i granen när t.om. min EEE901 iallafall har HyperThreading. Får hoppas att det är bättre än det låter iaf; AMD kan behöva en uppsving i den här marknaden.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730