Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Är det inte mer intressant hur iPhone 4 presterar i praktiken än hur bra specs den har på pappret?

Detta har inte mycket att göra med det som jag sa, för att sammanfatta poängen: Apple kan släppa ut en mycket bättre produkt, men väljer att inte göra det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av tobbe_x90:

Har man verkligen glädje av den upplösningen på en sån liten skärm? Och varför inte videosamtal över 3G? Bättre kamera behövdes verkligen, skulle va intressant och se hur bra den filmar i 720p.

Steve sa att de behövde arbeta med mobiloperatörerna för att få videosamtal över 3g, så som vanligt är det väl AT&Ts kassa mobilnät som sätter käppar i hjulet. Men jag tolkade livefeedsen som att det kunde komma en update med stöd för 3g i framtiden.

I övrigt är det en ok uppdatering, men inget som skulle få mig att byta ut 3gs:en. Bra val att satsa på en större sensor istället för att trycka in fler pixlar på samma yta. Tyvärr hjälper det inte så mycket då sensorerna ändå är alldeles för små för att vara användbara (gäller alla mobiler).

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

gammalt test, helt annorlunda blir det med Android 2.2 samt med JIT

Rätta mig gärna om jag har fel men så som jag har förstått det kommer man att tjäna mest på prestandan i 2.2 när man kör tyngre program (ex GPS och dylikt) och inte rent generellt?

Edit: "Dalvik Performance Boost: 2x-5x performance speedup for CPU-heavy code over Android 2.1 with Dalvik JIT."

Så det kommer nog bli en skillnad ja

Skrivet av Pewtah:

Tio kronor på att den kommer heta Iphone 4gS och ha en snabbare processor också! närmare bestämt 10% snabbare!!:O Och en kompass till kanske? xD

Du vet att en 3GS i snitt är 50% snabbare än en vanlig 3G va? Detta baserat på helt vanliga prover med att ladda olika sidor och program.

Permalänk
Medlem

Älska att de försöker göra videocalling till något nytt häftigt, det har ju ffs funnits ända sen 3g nätet kom hit till sverige

Permalänk

Underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

720p inspelning i en mobil? Sweet. Och upplösningen på skärmen börjar ju fan närma sig en PC-skärm?

Har inte ett par mobiler redan 720p video? Åtminstone har Samsungs Galaxy S det, som enligt mig verkar vara en bättre smartphone.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Vad gjorde du för deal med djävulen då? oss vanliga dödliga fick binda ett abonemang på 24 månader samtidigt som en fick betala 400 kr i starten samt dryygt 300 kr i månaden för att snälla lilla telia ville ha dessa pengar!

Tack gud nog så lyckades jag sälja den (blev fördyrt ffs!:( )

300kr i månaden? Vad är det för skit abonnemang?

Betalade kring 90kr första 6 månader och nu kring 150kr/månad.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag är så trött på att apple uppdaterar så lite som det går bara för att få kalla det en uppdatering.
WOW DEN HAR 5MpixKAMERA MED FLASH!!! K, min nokia N82 som jag köpte för 2 år sedan har också 5Mpix och RIKTIG xenonflash.
Dessutom enl. macrumors så har apple redan skrivit på ett kontrakt för 8Mpixkameror till nästa års iPhone, men nej, detta är apple, vi kan inte ta det senaste utan måste uppdatera stegvis så att vi har nåt att hypa vid nästa WWDC.

Ärligt, vem bryr sig om antalet Mpixel? Vad skall du göra med bilderna egentligen, blåsa upp dem på nån stor reklampelare?

Vad de flesta mobilkamrer lider av är dålig kvalite vid taskigt ljus. Att då trycka in en jäkla massa pixlar på en redan liten sensor är ju bara dumt. 5 Mpix duger alldeles utmärkt, ser mycket hellre att de lägger pengarna på bättre optik och större (ljuskänsligare) sensor. Säger inget om iphone 4 optik och sensor för det vet jag inget om, pratar bara generellt.

Högt antal Mpixel i mobiler är ju bara för att imponera på de som inte vet bättre...

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Detta har inte mycket att göra med det som jag sa, för att sammanfatta poängen: Apple kan släppa ut en mycket bättre produkt, men väljer att inte göra det.

Om det är så enkelt så är det så klart fånigt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Det är ANMÄRKNINGSVÄRT att Apple kan få miljontals att köpa deras produkter, när de gång på gång presenterar teknik från FÖRRA ÅRTIONDET.

Kan man bli mer äcklad av trötta bakåtsträvare? fyfan..

Permalänk
Medlem

Dags att sällja sin Touch, och göra sig av med min relik från Sony Ericsson. Förvånad över att den fortfarande fungerar.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Mikrofon med brusreducering... det är faktiskt enskilt något som kan göra att jag köper en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Kul med ny iphone. Verkar motsvara förväntningarna ang specifikationer mm. Det som är lite synd dock är att man börjar tappa fokus på apples huvudsakliga mål de haft från början. Att göra de bästa datorerna på marknaden. Det massbombarderas med nyheter om produkter enbart avsedda i underhållningssyfte. Är sugen på en iphone. Men hur intressant är alla nyhetsrapporteringar av ipad och iphone egentligen? Att kolla video mm kommer aldrig bli en hit på en liten skärm under 10". Film ska ses på minst 40" inte i handhållna apparater. Är imponerad av kvaliteten på videoinspelningar från iphone 3gs och uppföljaren lär inte göra någon besviken. Men hade gärna hört någonting om den förväntade mac minin. Kanske blir något till hösten eller senare i sommar då.

Det är nog för att ca 45% av deras intäkter kommer från iPhone...

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

49 kr i månaden, fick då 3000 gratis SMS.

Gick in i en butik. Tjejen köpte sin då också, hon valde att ta lite förhöjd avgift, men slutsumman gick på samma.

Billigaste 3GS går att få för nu är runt 5000
Antingen trollar du eller så har du inte fattat vad du valde för något abbonnemang

Eller så köpte du en 8 gb

Skrivet av azoapes:

Mikrofon med brusreducering... det är faktiskt enskilt något som kan göra att jag köper en.

Har väl alla andra telefoner haft i cirka 2 år nu?

Permalänk
Medlem

Bättre skärm (inte större)
Mer megapixlar
720p videoinspelning

Vart är dom roliga sakerna?! Visst lite fina grejjer har dom fått in, men är snarare en uppgradering av 3GS än en ny lur. Den var dock snyggare än 3GS, det ska dom ha cred för

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

gammalt test, helt annorlunda blir det med Android 2.2 samt med JIT

Borde inte webbläsaren köras nativt?

För övrigt så skulle jag satsa på att Apples iPhone 4 kommer att utprestera Desire / Nexus One / andra Snapdragon enheter änddå, om än med lite mindre marginal. Nativ kod > Bytekod (även med JIT, även att JIT är mycket bättre).

Den 2-5X Prestandaökningen som android får beror mer eller mindre på att Google har gjort väldigt fel från början, och nu rättar till det.

Permalänk
Skrivet av azoapes:

Mikrofon med brusreducering... det är faktiskt enskilt något som kan göra att jag köper en.

Vilket Nexus One har och den kom för sex månader sedan Eller snarare: Nexus One har dubbla mikrofoner där den enda syftar till att filtrera bort allt ljud som inte är röster

Permalänk
Medlem

Ruskigt billg för att vara en iPhone? Säger väl allt haha

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Billigaste 3GS går att få för nu är runt 5000
Antingen trollar du eller så har du inte fattat vad du valde för något abbonnemang

Eller så köpte du en 8 gb

Har väl alla andra telefoner haft i cirka 2 år nu?

Konstigt att jag också fick min 3g för runt 4500kr när den släpptes... Var nog inkl. abonnemangskostnader med har jag för mig att jag räknade ut det till.

Permalänk
Medlem

Exakt vad jag tänker, ögat kan inte se det ändå. Och 720 inspelning blir antagligen suddigt även om det är mycket pixlar.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Vem vill filma i .mov?
Apple kör fultaktik med sina små uppdateringar. Lurar konsumenter som inte vet bättre.
Vill minnas att 3GS 32GB kostade ~11000kr när den kom? För en mobiltelefon?!

iPenis...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Äntligen upplösning!

Kul att skärmar äntligen börjar få en godtagbar upplösning! Och med godtagbar menar jag att man inte kan se pixlarna vid vanligt användande.

Nu väntar jag bara på att det ska hända lite saker med laptopskärmarna oxå. De är riktigt dåliga... 1920x1080 på en 12"are i rimlig prisklass skulle sitta fint! Kan det bli till hösten kanske?

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Billigaste 3GS går att få för nu är runt 5000
Antingen trollar du eller så har du inte fattat vad du valde för något abbonnemang

Eller så köpte du en 8 gb

Själv köpte även jag, på lanseringsdagen, en 16 GB iPhone 3G och la ~4500 kr kontant. Ingen förhöjd månadsavgift utan ett vanligt Max 25 abonnemang från Telia (49 kr månaden) bundet i 18 månader samt Datatrafik Fastpris (199 kr månaden, vilket gav kanske 300 kronors rabatt..).

Så något trollande är det inte.

Tror det blir en sådan där för mig också, min 3G börjar kännas trött. Speciellt med Spotify.

Men förstår inte hur swec (en hårdvaruinriktad site) missat en av de coolaste hårdvarubitarna med nya iPhone. Antennerna!

Alltså, hela sidorna på telefonen agerar antenn. Najs imho

Visa signatur

Permalänk
Medlem

känns som att jag är en del av befolkningen som fortfarande är nöjd med en simpel mobil som jag endast använder till att ringa/smsa med...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pi:

känns som att jag är en del av befolkningen som fortfarande är nöjd med en simpel mobil som jag endast använder till att ringa/smsa med...

Du har så rätt,min sony ericsson W995 har gått som en dröm det sista halvåret med min 3 pott 299 kronor i månaden som inte har gått över 200 spänn än iafall:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kan faktiskt tänka mig att faktiskt köpa denna iFåne 4

Helt oväntat med tanke på att jag aldrig skulle köpa deras produkter i normala fall!.

Permalänk
Medlem
Citat:

den omtalade mobiltelefonen, eller snarare handdatorn.

Smartphone...

Permalänk
Medlem

Kändes som en löjlig lansering av en telefon som har "nyheter" som de flesta telefoner har haft i något år nu.
Trodde faktiskt de skulle komma med nåt mer...

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Syrran köpte en 3gs 16Gb för 3200kr + 150kr extra i 12 mån vilket blir 5000kr totalt. Det är ju inga pengar!
Blir lätt en iPhone 4 när de kommer hit

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Hedersmedlem

Märkligt med Jobs. Hela hans affärsidé bygger på design och ett prylbegär, men han klär sig lika tråkigt idag som... alltid. Hans klädsel kanske följer hans berömda "no new features"? Skillnaden är att även han ser några millimeter tunnare ut i kläderna än vid förra lanseringen av Apple prylar.