Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk

Ja! Jag kan äntligen kasta min sega N95 i väggen. Den har bara minne för 20 egna ord i T9... Första mobilköpet för mig sedan tiden då P910i regerade!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Apple kör fultaktik med sina små uppdateringar. Lurar konsumenter som inte vet bättre.

Små uppdateringar? Detta är ju en rejäl uppgradering från 3Gs. Apple är det enda etablerade märket som inte släpper en något bättre mobil en gång i månaden.
Vidare är de iprincip ensamma om (förutom vissa androids) att erbjuda färska uppdateringar av OSet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Billigaste 3GS går att få för nu är runt 5000
Antingen trollar du eller så har du inte fattat vad du valde för något abbonnemang

Eller så köpte du en 8 gb

Går att få en för 4080 beroende på abonnemang.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

720p inspelning i en mobil?

Har funnits i andra lurar sedan tidigare..
Visar ju vad hypen kan göra, trots att det är en väldigt fin telefon.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Tar apple betat för sinna små uppdateringar på iphone os också eller är det bara till de "vanliga datorerna"?
Är sugen på en 4a, men det hängre mycket på hur jailbreak fungerar på den.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Att man ens skall behöva jailbreaka för att få ens normala multitaskingfunktioner som funnits i 1000 år säger väl det mesta om iphone:((

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

iPhone 4 first hands-on! (update: FaceTime video demo) (engadget).
Sammanfattning ifrån artikeln:

Citat:

Some takeaways about the device:

  • As we said, it's shockingly thin.

  • The screen is truly outrageous -- you basically cannot see pixels on it. We're not being hyperbolic when we say it's easily the best looking mobile phone screen we've ever laid eyes on.

  • The build quality is really solid. The home button feels much snappier, and on the whole it just feels like a tightly-packed device, but it's not heavy.

  • The side buttons are really nice and clicky.

  • iOS 4 is very familiar -- there's not a lot added to fit and finish.

  • The general speed of the whole OS is way snappier. The camera app in particular is noticeably faster -- shots get snapped in an instant.

Skrivet av alban72:

Att man ens skall behöva jailbreaka för att få ens normala multitaskingfunktioner som funnits i 1000 år säger väl det mesta om iphone:((

Precis, dock får du då den "kassa" (sett ur batteritidsperspektivet och batteritid är inte något iPhone och övriga smartphones har extremt gott om) multitaskingfunktionaliteten. Nu med iOS 4 (3GS och 4:an) så får du en betydligt bättre variant, sett ur batteritidsperspektivet. Visst det borde ha kommit med 3G:n. Men "nu" har vi det i vart fall, så kan vi sluta whine:a över det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, ska nog haffa en, då jag har en iPhone 3G. eftersom 3G:n inte stödjer multitasking och A4:n är jäkligt snabb, testat ipaden och den är det drag i kan jag säga, så känns iPhone 4 som ett solklart köp. om jag skulle haft en 3Gs så skulle jag vänta.

ja visst jag är 50 % fanboy (hängde på låset på 3G releasen), men jag har alltid varit jätte nöjd med apples produkter, och att dom verkligen tänker på allt. visst dom är inte först men jag tkr att det är dom som lyckas bäst! Copy & paste är ju klockrent till iphonen, samma sak som jag tror att multitaskingen kmr nog att bli klockrent. visst, kameran kunde dom ju ha fixat tidigare men dom som tkr att dom användar gammal teknik tkr jag har lite fel. tänk på att det va apple som var först med Multitouch och Usb. Tror ingen påpekar att tex asus använder gammal teknik eftersom deras mobo har Usb. elr att Htc "fortfarande" använder touchdisplayer. så bara för att dom använder en gammal kamera teknik så betyder det ju inte att resten av telefonen använder sig att gammal teknik, glöm inte bort att Mpx är inte det enda faktorn som spelar in i bildkvlité

Sen verkar det ju som att vissa hatar apple vad dom än gör. folk köper BMW folk köper Toyota, Folk köper Apple folk köper nokia/Se. Toyotan funkar ju jätte bra och rullar. medas Bmwn har en snyggare design (enligt mig) dom har lite mera funktioner och framför allt så ger BMWn en känsla av kvalité. och där av priset. resten fattar ni

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

De var sena med USB

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

720p inspelning i en mobil? Sweet. Och upplösningen på skärmen börjar ju fan närma sig en PC-skärm?

Inte direkt nytt. Bl.a. SE Vivaz har funnits ett tag

Skrivet av KimTjik:

Märkligt med Jobs. Hela hans affärsidé bygger på design och ett prylbegär, men han klär sig lika tråkigt idag som... alltid. Hans klädsel kanske följer hans berömda "no new features"? Skillnaden är att även han ser några millimeter tunnare ut i kläderna än vid förra lanseringen av Apple prylar.

I lol'd Du har ju en viss poäng. Ser han inte lite ut som en stereotyp "datanörd" ?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Multitasking.. Huhm.. Ett fall framåt.

Undrar hur det funkar med mms?
Att använda minnet som flyttbar disk (Itunes crap) ?
Att använda blåtand till annat än handsfree ?
Osv.

Proprietär dynga är vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

känns som att jag är en del av befolkningen som fortfarande är nöjd med en simpel mobil som jag endast använder till att ringa/smsa med...

Jag kan skryta med min Nokia 3510i, bra grejer! Kan tom ta emot mms i upplösningen 80x60? Man får gissa vad det föreställer iaf

http://www.gnetagalten.se/images/00007/0/s%C3%A4ljes-en-nokia...

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Och den kommer som vanligt kosta 8000 kr här, fyfan allt som den har finns ju för en bråkdel av priset som htc desire eller x10 orka med apple dom är så äckligt giriga.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Kul med ny iphone. Verkar motsvara förväntningarna ang specifikationer mm. Det som är lite synd dock är att man börjar tappa fokus på apples huvudsakliga mål de haft från början. Att göra de bästa datorerna på marknaden. Det massbombarderas med nyheter om produkter enbart avsedda i underhållningssyfte. Är sugen på en iphone. Men hur intressant är alla nyhetsrapporteringar av ipad och iphone egentligen? Att kolla video mm kommer aldrig bli en hit på en liten skärm under 10". Film ska ses på minst 40" inte i handhållna apparater. Är imponerad av kvaliteten på videoinspelningar från iphone 3gs och uppföljaren lär inte göra någon besviken. Men hade gärna hört någonting om den förväntade mac minin. Kanske blir något till hösten eller senare i sommar då.

Det blir så sjukt jobbigt att släpa med sig sin 40" apparatus på tåget bara...

Skrivet av scienta:

I lol'd Du har ju en viss poäng. Ser han inte lite ut som en stereotyp "datanörd" ?

Steve Jobs har väl aldrig sett ut som en geek i den bemärkelsen (jämför med Bill Gates och Steve Wozniak). Att han är så smal och skelettig som han är nu beror ju på cancern och den medföljande behandlingen. Vidrig jävla sjukdom det där; min far ser ut som 80 på grund av cancer men är 65. Steve Jobs är väl 55 tror jag, ser ju ut som 65, minst...

Sedan kan jag hålla med om att hans polotröja och jeans upp i armhålan känns jädrigt passé.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag är så trött på att apple uppdaterar så lite som det går bara för att få kalla det en uppdatering.
WOW DEN HAR 5MpixKAMERA MED FLASH!!! K, min nokia N82 som jag köpte för 2 år sedan har också 5Mpix och RIKTIG xenonflash.
Dessutom enl. macrumors så har apple redan skrivit på ett kontrakt för 8Mpixkameror till nästa års iPhone, men nej, detta är apple, vi kan inte ta det senaste utan måste uppdatera stegvis så att vi har nåt att hypa vid nästa WWDC.

Du missade biten om back illuminated sensor.. vilket skulle kunna innebära att den har bättre bildkvalitet i dåligt ljus än någon annan mobilkamera.

Sony Global - News Release - Sony develops back-illuminated CMOS image sensor, realizing high picture quality, ne
Sitter i många digitalkameror som släpps nu.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Och den kommer som vanligt kosta 8000 kr här, fyfan allt som den har finns ju för en bråkdel av priset som htc desire eller x10 orka med apple dom är så äckligt giriga.

Skärmen? Den multi-touchen? Otroligt rappt UI? Snygg design (subjektivt)?
X10 har inte ens någon form av multi-touch.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

tjena, vet någon om det går att köpa lös en i usa och sen ta till sverige och få den att fungera? gick det med 3gs så bör det väl gå med 4an också?

Permalänk
Medlem

Många säger att de är få nyheter i telefonen? Vad vill ni se? Inbyggd projektor och utfällbar bubbelpool eller? Det är ju inte så att Apple är med och tar fram hela världens nya teknik direkt.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

De var sena med USB

?!, intel var med och utveckla det, iMacen var den första att använda det.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk

Ingen ipod touch ? men kul med en ny iphone iaf

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

iPhone är iallafall en av Apples produkter där man faktiskt inte kan klaga på priset... skaffar man bara ett "vettigt" abonnemang så får man ju iPhonen GRATIS.

Och med ett vettigt abonnemang så menar jag något där man får utnyttja de pengar man betalar för att ringa/surfa/mmsa/smsa.

Du tänker väldigt långt när du säger att man får telefonen gratis...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Skärmen? Den multi-touchen? Otroligt rappt UI? Snygg design (subjektivt)?
X10 har inte ens någon form av multi-touch.

Det man kan fråga sig är hur nödvändigt det är? För att visa upp framför polarna?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Och ditt abbonnemang gick på vad varje månad?

själv köpte jag min 3g för 2-3 k på releasedagen enda månadskostnaden var för 99 i månaden för abbonemang, inga extra månadskostnader,

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Största nackdelen med iPhone (förutom avsaknaden av Flash) är att man är bunden till en operatör = om man reser utomlands kan man inte stoppa in ett SIM från en operatör i landet du besöker.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Största nackdelen med iPhone (förutom avsaknaden av Flash) är att man är bunden till en operatör = om man reser utomlands kan man inte stoppa in ett SIM från en operatör i landet du besöker.

så alltså om ja skulle köpa en obunden iphone från usa (om det nu går) så kan ja inte smacka in ett microsim från exempelvis telia eller någon annan mobiloperatör som är verksam i både norge och sverige?

Permalänk
Medlem

Min Desire kostade 0 kr utan förhöjd månadsavgift, sluta jämför vad telefonen kostar med abonemang. Frågan är vad den kostar utan, annars kan ni säkert få ett par hundra kombinationer. Kan tilläggas att jag kör Telenor Total i 24 månader för 800 i månaden 7-8000 kr hade vart ok för den nya Iphone imo.

Funderar faktist på o byta ut desire mot den nya Iphone, tycker folk underskattar att den blivit såpass mkt tunnare, och defenetivt snyggare. Batteritiden är nog bra mkt bättre än i Desire fast det återstår att se i några vettiga tester. Om man verkligen kommer att se skärmen utan problem när det är soligt hade varit ett stort plus. Om dom där antennerna ger bättre mottagning är också vesäntligt. Aldrigt haft en Iphone innan men funderar faktist starkt på det för en gångs skull.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

man kan väl jailbreaka den ? så skall de väl funkar hur lätt som helst ,

angående iphone 4 så ser ja inte mycke nytt tyvärr förväntade mig mer men men blir en galaxy s då då

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Det man kan fråga sig är hur nödvändigt det är? För att visa upp framför polarna?

Vad menar du? Multi-touch? Det är sjukt nödvändigt och bra. Design? Vad är det för fel med att saker ser bra ut?

Vissa kämpar verkligen för att finna negativa saker där det inte finns något negativt att säga...

Permalänk
Skrivet av squix:

Det är ANMÄRKNINGSVÄRT att Apple kan få miljontals att köpa deras produkter, när de gång på gång presenterar teknik från FÖRRA ÅRTIONDET.

Kan man bli mer äcklad av trötta bakåtsträvare? fyfan..

vadå Mac pro för 20k-30k så får du 4850/4870 grafik, det är ju det senaste!!!!!

haha... ja det är verkligen otroligt.. vad hype kan göra...

dock äger jag en iphone, skäms, men vid tillfället hade den bättre video inspelning än htc variant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Disclose:

nice! men min Ifåne 3G 16GB funkar utmärkt fortfarande. speciellt när det nya OS 4.0 kommer släppas i sommar.

Faktiskt inte, då iPhone 3G inte klarar av det mesta som är bra i OS 4.0.