Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Blir nog en uppdatering från min snart två år gamla 3G. 3GS var ju ett skämt till uppdatering. Gillar den nya kameran, hoppas den är lika grym som den verkar. Skärmen ser ju mumma ut också.

Skämt? Det går ju inte ens att jämföra 3G och 3GS. 3GS är ju betydligt mycket snabbare.

Skrivet av Disclose:

nice! men min Ifåne 3G 16GB funkar utmärkt fortfarande. speciellt när det nya OS 4.0 kommer släppas i sommar.

OS 4.0 på en iPhone 3g? Jag hoppas du skojar. Eller så är du en väldigt okänslig människa, bra för dig då.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Vad innerbär "Mikro-sim" ? Kan väl inte vara ett mindre simkort än det som redan finns ?

http://macbloggen.se/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/Mic...

Permalänk
Medlem

Tack !

Då får man väl hoppas att operatörerna fixar micro-sim snart då

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk

Förstår inte varför ni jämför Apple och HTC, förutom att båda tillverkar telefoner.

HTC och alla andra mobiler förutom Apples sortiment går att jämföra. Apple låser alla och det vet de flesta, finns inget att jämföra med riktigt. På papper är alltid en android telefon betydligt mycket bättre än Apples. De som köper Apple är insnöade, tycker den är snygg, skön eller what so ever. Inte för att det är en bra telefon. Väldigt många sitter med en MAC dator vilket jag förstår varför man köper en iPhone just på grund av synkning.

Min 3GS skall säljas efter att jag köpte Desire. De två går överhuvudtaget inte att jämföra, varken i snabbhet, enkelhet, känsla, öppenhet eller what so ever.

EDIT:
Hoppas Apple har löst batteriproblemet som iPhone alltid har haft, dålig batteritid.

Kanske köper en till sommaren, alltid skoj med nya mobiler.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Det här iAds, hur funkar det? Är det helt poänglöst att skaffa en iPhone nu?

Permalänk
Medlem

Blir ingen ny Iphone för min del. Aldrig mer en Iphone faktiskt.. kul pryl, men jag vill hellre ha en bra telefon. Apparna är roliga i någon månad sen bryr du dig inte längre och då är det inte mycket kvar.

Klart.. Iphone 4 kanske är en superskillnad mot föregående Iphones, men jag är inte imponerad, vare sig av 3G eller 3Gs eller speccen på Iphone 4. Nästa nalle blir ett annat märke.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av eurythmech:

Det här iAds, hur funkar det? Är det helt poänglöst att skaffa en iPhone nu?

Apple Introduces iAds: "Mobile Ads with Emotion"

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Enligt detta korta testet på Anandtech är den ganska mycket kvickare än en Snapdragon på samma hastighet båda körs i 1GHZ.

Apple's iPad A4 SoC: Faster than the Nexus One's Snapdragon? - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Både A4 och Snapdragon QSD8250 bygger på samma CPU, Cortex-A8. Att A4 är snabbare beror på mera cache och mer minnebandbredd.

Ska bli intressant att se Cortex-A9 CPU:er i mobiler, borde väl komma något till hösten med Nvidia Tegra 2 eller ST-Ericsson U8500.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackBlack:

720p finns redan på Vivaz och några fler mobiler...

Samsung S8500 Wave har också 720p och samma sak med Samsung Galaxy S .

Permalänk
Skrivet av lolight:

När man är ute på jobb och behöver internet till sin bärbara så tar man fram iphone och surfar via wifi? Det går med Android 2.2.

Känns som en omväg, du är väl WLAN på laptopen hoppas jag Men annars är det fullt möjligt, både vi kabel och blåtand.

Skrivet av lolight:

Jag tror att det är ett vågspel av apple att börja bygga egna kretsar. Det har inte funkat tidigare. Mac fick byta till Intel CPU efter ett tag.

PPC är IBMs kretsar och det var IBM som inte klarade av att utveckla dem i tillräckligt snabb takt.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad alla Applehaters som aldrig har använt deras produkter säger, iPhone och dyl. gör vad som ska och funkar bra. Är det något man inte har stöd för (som flash eller tidigare multitasking) så vet man i alla fall att dom har goda skäl till det. Självklart är dom inte helt perfekta, men överlag är det en väldigt genomtänkt och gedigen produkt man köper.

Kan man däremot inte stava till design, intuitivitet eller användarvänlighet så väljer man något av alternativen.

Permalänk
Medlem

Äpplen är sällan goda. Till och med päron är bättre.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Fick en HTC Legend i studentpresent, byter den och skaffar iphone 4 SJUK byggkvalité

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Spelar ingen roll vad alla Applehaters som aldrig har använt deras produkter säger, iPhone och dyl. gör vad som ska och funkar bra. Är det något man inte har stöd för (som flash eller tidigare multitasking) så vet man i alla fall att dom har goda skäl till det. Självklart är dom inte helt perfekta, men överlag är det en väldigt genomtänkt och gedigen produkt man köper.

Kan man däremot inte stava till design, intuitivitet eller användarvänlighet så väljer man något av alternativen.

Vad har de för goda skäl till att inte stödja flash?

Permalänk

YouTube - iPhone 4 Thoughts

This man sums it all up.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Vad har de för goda skäl till att inte stödja flash?

Prestanda. En site som feber.se är allmänt seg på en MacBook Pro men flyter klanderfritt på en iPad, pga att de istället pushar html5 h264 film och avsaknaden av flash annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Jag blir nästan förbannad på alla de som säger att iPhone är billig och går att hitta för 4-5k Kr. Den har fan funnits i över 11 månader! Nästan allt bli billigare ju äldre det blir! Jag kommer ihåg när iPhone 3G kom ut, två polare köpte den och det billigaste abonnemanget man kunde ta blev sammanlagt 12k KR under hela bindingstiden, det är ju helt sjukt för en mobil? Så snälla, var tysta med ert kära snack om att iPhone e billig, idag kan man få en HTC Desire för 4700kr, eller en importerad Nexus One för ~4000kr.( Och nexus one släpptes med samma pris som den säljs för nu)

Och nej jag inte en fanboy. Min mor har en iPhone och den är jättebra.... för henne. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en iPhone för en så stor summa när man inte ens får göra vad man vill med mobilen utan att jailbreaka? Nä, ni som vill ha det simpelt och snyggt kör på apple prylar. Ni som har intresse i teknik kör på windows, android, linux och allt vad ni nu vill

Skrivet av Gainsgoblin:

Tack någon som fattar att dom är skitdyra för det man får och man inte alls får dom för 4000 kronor om du betalar 4000 i butik och sen är bunden med ett abbonnemang i 24 månader
Tänk lite människor

12k för en iphone haha, grundlurad av säljaren? Räknat lite på morgonen, så här blev det

iPhone 3Gs 32 Gb:

Engångs avgift i butik: 1095 kronor

1095

Månads avgift (för telefonen 200kr)

200 x 24 = 4800

exempel abonnemang: telia prata på (månads avgift på 29 kronor)

29 x 24= 696

Totalt: 6591

Htc Hero:
Engångs avgift i butik: 995 Kronor

995

Månadsavgift för telefonen: 179 Kronor

150 x 24=3600

exempel abonnemang: telia prata på (månads avgift på 29 kronor)

29 x 24= 696
Totalt: 5291

där har ni det svart på vitt, en iphone är bara 1200 koronor dyrare...

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Samsung S8500 Wave har också 720p och samma sak med Samsung Galaxy S .

Även HTC desire, N1.. try to keep up , yo!

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garf:

Jag har köpt både 3G och 3GS i Hong Kong när dom kom ut och ska köpa iPhone 4 oxå . Dom har fungerat perfekt med mitt TELE2 abonnemang. Så ta en semester och res till Hongkong

iPhone 3G & iPhone 3GS - Apple Store (HongKong)

Aha, så det går att köpa en obunden i Hong Kong, men de flesta är bundna?
Min flickvän reste till Hong Kong idag men kommer tillbaka innan juli då den släpps där, typiskt!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Vad har de för goda skäl till att inte stödja flash?

Thoughts on Flash

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Samsung S8500 Wave har också 720p och samma sak med Samsung Galaxy S .

Nokia N8 kommer också att ha det.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Vad har de för goda skäl till att inte stödja flash?

Flash har alltid sugit hästkuk på mac. Adobes egna design-suit har inte heller varit så himla awesome. (dock bra nu i CS5, installationen är tillochmed inte någon halvtimmes-skit som CS3 och CS4) Att kunna rendera 3d-grafik i rasande fart och lira OpenGL-lir med OK prestanda och sen ha problem med att köra flashfilmer... det rimmar dåligt när Adobes argument är att dom inte har access till API's.

Så att skapa samma situation för sig själva på nya enheter är nog inget dom tänker tillåta om det finns alternativ (HTML5) som inte suger.

Permalänk
Medlem

Hahaha, ganska kul läsning, speciellt delen om "100% proprietary". Det är en himla tur att Iphone etc är så öppet och de inte alls tvingar in folk i deras lösningar.

Sen att flash är ett otyg och borde bannlysas är en annan sak men samtidigt att inte stödja det känns bara dumt. Tycker mer det känns som en fix idé från Apples sida. Men och andra sidan så finns det väll fortfarande inte en flashspelare från Adobe som stödjer IE x64? Skulle tro att deras kod inte är allt för vacker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Hahaha, ganska kul läsning, speciellt delen om "100% proprietary". Det är en himla tur att Iphone etc är så öppet och de inte alls tvingar in folk i deras lösningar.

Sen att flash är ett otyg och borde bannlysas är en annan sak men samtidigt att inte stödja det känns bara dumt. Tycker mer det känns som en fix idé från Apples sida.

Om Apple körde 100% Properietary på typ HTML5 och hävdade att DET var framtiden, då hade det varit en bra jämnförelse, men nu är det inte riktigt så.

Vars är OSS-versionen av Flash för Linux? I source dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kire6:

12k för en iphone haha, grundlurad av säljaren? Räknat lite på morgonen, så här blev det

iPhone 3Gs 32 Gb:

Engångs avgift i butik: 1095 kronor

1095

Månads avgift (för telefonen 200kr)

200 x 24 = 4800

exempel abonnemang: telia prata på (månads avgift på 29 kronor)

29 x 24= 696

Totalt: 6591

Htc Hero:
Engångs avgift i butik: 995 Kronor

995

Månadsavgift för telefonen: 179 Kronor

150 x 24=3600

exempel abonnemang: telia prata på (månads avgift på 29 kronor)

29 x 24= 696
Totalt: 5291

där har ni det svart på vitt, en iphone är bara 1200 koronor dyrare...

Lycka till utan data plan.

Varför tog du 3GS 32GB istället för 16GB?

Bättre att jämföra iPhone 3GS mot HTC Legend, imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Hahaha, ganska kul läsning, speciellt delen om "100% proprietary". Det är en himla tur att Iphone etc är så öppet och de inte alls tvingar in folk i deras lösningar.

Sen att flash är ett otyg och borde bannlysas är en annan sak men samtidigt att inte stödja det känns bara dumt. Tycker mer det känns som en fix idé från Apples sida. Men och andra sidan så finns det väll fortfarande inte en flashspelare från Adobe som stödjer IE x64? Skulle tro att deras kod inte är allt för vacker.

Jag vet vad du menar och kan hålla med om att man i vissa fall kan känna sig låst, saken är att deras produkter faktiskt fungerar utan krångel eller speciella krav på åtgärder från användaren.

Ang. ditt andra stycke så: "läs om, läs rätt". Du kan inte ha läst speciellt mycket av texten jag länkade in om du tar alla argumenten som läggs fram där som en fixidé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag vet vad du menar och kan hålla med om att man i vissa fall kan känna sig låst, saken är att deras produkter faktiskt fungerar utan krångel eller speciella krav på åtgärder från användaren.

Ang. ditt andra stycke så: "läs om, läs rätt". Du kan inte ha läst speciellt mycket av texten jag länkade in om du tar alla argumenten som läggs fram där som en fixidé.

Såg inget fel med argumenten och håller med men tycker fortfarande att det är en fixidé eller vad man vill kalla det. Flash är ju trots allt något som folk har efterfrågat och fortfarande efterfrågar till Iphone.

Sen är väll problemet inte att det inte går att köra flash på Iphone utan att Apple helt enkelt inte vill att man ska kunna det. Adobe Gives Up on Flash for iPhone, iPad | Gadget Lab | Wired.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Såg inget fel med argumenten och håller med men tycker fortfarande att det är en fixidé eller vad man vill kalla det. Flash är ju trots allt något som folk har efterfrågat och fortfarande efterfrågar till Iphone.

Låter slutklämmen tala för det:

"Flash was created during the PC era – for PCs and mice. Flash is a successful business for Adobe, and we can understand why they want to push it beyond PCs. But the mobile era is about low power devices, touch interfaces and open web standards – all areas where Flash falls short.

The avalanche of media outlets offering their content for Apple’s mobile devices demonstrates that Flash is no longer necessary to watch video or consume any kind of web content. And the 200,000 apps on Apple’s App Store proves that Flash isn’t necessary for tens of thousands of developers to create graphically rich applications, including games.

New open standards created in the mobile era, such as HTML5, will win on mobile devices (and PCs too). Perhaps Adobe should focus more on creating great HTML5 tools for the future, and less on criticizing Apple for leaving the past behind."

Edit: Bättre att ge folk något dom inte visste att dom ville ha, än att stödja en gammal kvarleva som i det här formatet helt enkelt inte fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Även HTC desire, N1.. try to keep up , yo!

Har en Desire, den har inte 720p inspelning, try to keep up

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Har en Desire, den har inte 720p inspelning, try to keep up

Än så länge. Vad jag förstod det som skulle detta lösas i Android 2.2: Android Sverige | Swedroid

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.