Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Än så länge. Vad jag förstod det som skulle detta lösas i Android 2.2: Android Sverige | Swedroid

Tycker Android är ett fult och tråkigt OS. Speciellt Mediaspelaren.
Flama mig inte för mycket nu, man har rätt till en åsikt!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Tror redan Telia har microsim, annars går det ju lätt att fixa själv.

Telenor har också microsim!

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Centura:

Lycka till utan data plan.

Varför tog du 3GS 32GB istället för 16GB?

Bättre att jämföra iPhone 3GS mot HTC Legend, imo.

Htc Legend kostar lika mkt som hero hos telia.

olika surf abonnemang tillkommer ju på båda, om man nu vill ha det, jag burkar bara teckna surf på sommaren då man inte är hemma så ofta, så normalt så användar jag alldrig 3G till surf, för dom som undrar kan man be telia spärra all internet trafik över 3G så slipper man payar när iPhonen automatiskt uppdaterar mail och dylikt.

om man vill veta priset på iphone 3Gs 16 Gb så är det bara att ta bort engångs avgiften på 1095 Kr

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kire6:

12k för en iphone haha, grundlurad av säljaren? Räknat lite på morgonen, så här blev det

iPhone 3Gs 32 Gb:

Engångs avgift i butik: 1095 kronor

1095

Månads avgift (för telefonen 200kr)

200 x 24 = 4800

exempel abonnemang: telia prata på (månads avgift på 29 kronor)

29 x 24= 696

Totalt: 6591

Htc Hero:
Engångs avgift i butik: 995 Kronor

995

Månadsavgift för telefonen: 179 Kronor

150 x 24=3600

exempel abonnemang: telia prata på (månads avgift på 29 kronor)

29 x 24= 696
Totalt: 5291

där har ni det svart på vitt, en iphone är bara 1200 koronor dyrare...

Jag provar. Telia - Mobil telefoni, mobilt bredband, internet, tv och fast telefoni - klick
Iphone 3GS med kontantkort, fail
telia säljer bara 3G och då för 5095 kr
Ok, provar Tre.se
Samma runda.
Iphone 3GS med kontantkort 6295 kr
Kollar var tre ska ha för en HTC Desire
Svar 5095 kr.
Dvs Iphone 3GS är cirka 1200 kr dyrare.
Nu kan man undra vad nya kommer att kosta jag gissar på runt 900-1000 kr mer än 3GS kostar nu
Så då kostar den runt 7000 kr precis som jag trodde. Av dessa pengar är design med glas osv runt en tusenlapp.
ok , tele2 med HTC Desire då? Jo med kontant Kort ska de ha 4795 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kire6:

Htc Legend kostar lika mkt som hero hos telia.

olika surf abonnemang tillkommer ju på båda, om man nu vill ha det, jag burkar bara teckna surf på sommaren då man inte är hemma så ofta, så normalt så användar jag alldrig 3G till surf, för dom som undrar kan man be telia spärra all internet trafik över 3G så slipper man payar när iPhonen automatiskt uppdaterar mail och dylikt.

om man vill veta priset på iphone 3Gs 16 Gb så är det bara att ta bort engångs avgiften på 1095 Kr

Eller så kan du helt enkelt stänga av 3G på din telefon, men du har fortfarande Edge så du kommer få betala 9 kr direkt om du uppdaterar Mail och sen är det gratis till nästa dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Centura:

Eller så kan du helt enkelt stänga av 3G på din telefon, men du har fortfarande Edge så du kommer få betala 9 kr direkt om du uppdaterar Mail och sen är det gratis till nästa dygn.

menar såklart edge också, alltså, min iPhone kmr inte åt internet via telenätet

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kire6:

menar såklart edge också, alltså, min iPhone kmr inte åt internet via telenätet

Jaha. Önskar faktiskt att iPhone hade en sån inställning i telefonen som Android.

Men, vad är det för mening att ha en sån här telefon om man inte kan använda internet på den?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad som är så speciellt med IPhone? är det deras online tjänster som är så grymma?

Annars kan man ju få en Samsung Wave för runt 3500 kr och då har den dubbel standby, 720p video kamera, Led blixt, Bluetooth 3.0, Stöd för flash, Snabbare CPU än IPhone, multitasking, Super-amoled skärm (måste ses), m,m m,m.

Varför betala överpris?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag förstår inte vad som är så speciellt med IPhone? är det deras online tjänster som är så grymma?

Annars kan man ju få en Samsung Wave för runt 3500 kr och då har den dubbel standby, 720p video kamera, Led blixt, Bluetooth 3.0, Stöd för flash, Snabbare CPU än IPhone, multitasking, Super-amoled skärm (måste ses), m,m m,m.

Varför betala överpris?

Personligen var det appstore som fick mig att skaffa en.
Hade en ipod touch sen tidigare men den var bara gen 1 så en 3Gs var ett naturligt steg för mig.

Tycka vad man vill om priset men tycker man den är för dyr är det bara att köpa någon annan telefon som är i den prisklass man känner är lagom.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Inte ett dugg imponerad...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Den här var brutal. Lägger order med en gång...

Z0rk: Samsungs OS är inte det roligaste. Det går se sig extremt slaget av Apple's OS och Android. Den nya Iphone 4.0 har snabbare processor och program/tjänster som är väl utbrett och användarvänligt/responsivt. Designen på Iphone 4.0 går ju inte att klaga på heller. Filmning i 720p och stereo-mic ihop med sin nya skärm gör den till en kanonlur.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Personligen var det appstore som fick mig att skaffa en.
Hade en ipod touch sen tidigare men den var bara gen 1 så en 3Gs var ett naturligt steg för mig.

Tycka vad man vill om priset men tycker man den är för dyr är det bara att köpa någon annan telefon som är i den prisklass man känner är lagom.

Det jag menar är att varför ge par 1000 lappar mer för en apparat som presterar sämre eller lika bra/dåligt? Är Appstore verkligen så imponerande? Är det inte tråkigt att betala för appsen två gånger, en gång där priset är inbakad i telefon priset och en gång när man köper själva appen?

Man får då anta att någon som inte bryr sig om apps(ex jag själv) ska utan tvekan köpa annan telefon efter som IPhone ger mig inte mer än vad andra telefoner i denna klass ger, snarare tvärtom.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Nya skalet är en riktig uppgradering. ^_^

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla snack om priset... Jag skulle gärna vilja se ett högre pris än vad det är idag, så vi slipper se alla förortskids smutsa ner våran fina produkt.

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av acctr:

Den är väl till och med jäkligt rapp i Ipaden?

Apple iPad and Samsung Wave share a brain -- Engadget

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Det jag menar är att varför ge par 1000 lappar mer för en apparat som presterar sämre eller lika bra/dåligt? Är Appstore verkligen så imponerande? Är det inte tråkigt att betala för appsen två gånger, en gång där priset är inbakad i telefon priset och en gång när man köper själva appen?

Man får då anta att någon som inte bryr sig om apps(ex jag själv) ska utan tvekan köpa annan telefon efter som IPhone ger mig inte mer än vad andra telefoner i denna klass ger, snarare tvärtom.

Precis som jag skrev, tycker man det är dyrt och känner att man inte har någon nytta av det finns det mängder med andra telefoner. Sen hur iphone 4 kommer prestera får vi ju se när den är släppt. En presentation som den igår säger inte så mycket om prestandan hemma hos dig och mig.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kailus:

Det var ett jävla snack om priset... Jag skulle gärna vilja se ett högre pris än vad det är idag, så vi slipper se alla förortskids smutsa ner våran fina produkt.

Haha du verkar ju vara den bästa kunden en butik kan tänka sig. "Dum snål" har man ju hört, detta skulle jag kalla "dum rik"

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Tycker Android är ett fult och tråkigt OS. Speciellt Mediaspelaren.
Flama mig inte för mycket nu, man har rätt till en åsikt!

Hehe skall inte flama dig.

Well, håller nog med om mediaspelaren. Prova doubletwist till Android. Där har du en grymt bra spelare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Det jag menar är att varför ge par 1000 lappar mer för en apparat som presterar sämre eller lika bra/dåligt? Är Appstore verkligen så imponerande? Är det inte tråkigt att betala för appsen två gånger, en gång där priset är inbakad i telefon priset och en gång när man köper själva appen?

Man får då anta att någon som inte bryr sig om apps(ex jag själv) ska utan tvekan köpa annan telefon efter som IPhone ger mig inte mer än vad andra telefoner i denna klass ger, snarare tvärtom.

Det kan låta klichéaktigt men om du faktiskt hade använt en hade du förstått skillnaden.

Många av appsen är gratis och det finns saker där som man inte visste att man ville ha.
Jag störde också ihjäl mig på Apples marknadsföring innan men när jag väl skaffade en 3rd gen iPod Touch så blev det något av en aha-upplevelse. Det är en väldigt gedigen och genomtänkt produkt helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det kan låta klichéaktigt men om du faktiskt hade använt en hade du förstått skillnaden.

Många av appsen är gratis och det finns saker där som man inte visste att man ville ha.
Jag störde också ihjäl sig på Apples marknadsföring innan men när jag väl skaffade en 3rd gen iPod Touch så blev det något av en aha-upplevelse. Det är en väldigt gedigen och genomtänkt produkt helt enkelt.

Aha nä jag har ju inte själv en IPhone(så klart) men självklart har jag provat men aldrig fastnat. Normalvis håller jag mig på avstånd iallafall från Apple datorer av olika anledningar dock har jag inte så värst mycket emot IPhone. Det som jag stör mig på är att så fort Apple kommer med något "nytt" så fallar "vissa" pladask för det utan att ens analysera och faktiskt se att det finns andra alternativ på marknaden som presterar bättre. Men självklart, har man bestämt sig för att man ska ha Apple appstore så behöver man ju inte diskutera det.

Allt handlar om vad man ska ha sakerna till och självklart ska det anpassas därefter, men i detta fallet ska man vara väl medveten om att även om Apple lyfter fram hårdvaran som något banbrytande så finns det bättre alternativ på den fronten för mindre pengar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Aha nä jag har ju inte själv en IPhone(så klart) men självklart har jag provat men aldrig fastnat. Normalvis håller jag mig på avstånd iallafall från Apple datorer av olika anledningar dock har jag inte så värst mycket emot IPhone. Det som jag stör mig på är att så fort Apple kommer med något "nytt" så fallar "vissa" pladask för det utan att ens analysera och faktiskt se att det finns andra alternativ på marknaden som presterar bättre. Men självklart, har man bestämt sig för att man ska ha Apple appstore så behöver man ju inte diskutera det.

Allt handlar om vad man ska ha sakerna till och självklart ska det anpassas därefter, men i detta fallet ska man vara väl medveten om att även om Apple lyfter fram hårdvaran som något banbrytande så finns det bättre alternativ på den fronten för mindre pengar.

Halva poängen är att det är totalt ointressant om det sitter en 1GHz-processor med 256mb RAM i eller en 1.3GHz-processor med 512mb RAM i. Om man är typen som smeker sig torr till hårdvaruspecifikationer så kanske det skänker tillfällig tillfredställelse, men det är av underordnad betydelse för själva användarupplevelsen. Hårdvaran är verkligen tillräcklig, det viktiga är hur intuitiv och självklar den är att använda.

Självklart kan (och ska) man kritisera en del saker, men det här är inte direkt en av dom.

Permalänk
Medlem

Säkert en gammal idé nu men dom borde göra en Iphone 4 med android i!

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Halva poängen är att det är totalt ointressant om det sitter en 1GHz-processor med 256mb RAM i eller en 1.3GHz-processor med 512mb RAM i. Om man är typen som smeker sig torr till hårdvaruspecifikationer så kanske det skänker tillfällig tillfredställelse, men det är av underordnad betydelse för själva användarupplevelsen. Hårdvaran är verkligen tillräcklig, det viktiga är hur intuitiv och självklar den är att använda.

Självklart kan (och ska) man kritisera en del saker, men det här är inte direkt en av dom.

Haha de ju konstigt då att de flesta av de punkter som dyker upp i media om Iphone4 berör dess "grymma" hårdvara?

Att hårdvaran räcker till merän väl tvekar jag inte på men ärligt, kan man få för snabb hårdvara menar du? Det finns alltid något som för sig bättre med bättre hårdvara, om inte annat någon app som tar spelandet till nya höjder eller något.

Vad jag förstår så ska man kunna köra OS4 på den äldre hårdvaran så varför uppgradera? Är hårdvaran så mycket bättre att det märks i den nya IPhone4? Eller är det utseendet man är ute efter?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kommer i alla fall inte uppgradera från min 3gs. Kameran funkar bra sålänge det finns bra ljus.
Jailbreakad så har du oändligt med apps dessutom.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Haha de ju konstigt då att de flesta av de punkter som dyker upp i media om Iphone4 berör dess "grymma" hårdvara?

Att hårdvaran räcker till merän väl tvekar jag inte på men ärligt, kan man få för snabb hårdvara menar du? Det finns alltid något som för sig bättre med bättre hårdvara, om inte annat någon app som tar spelandet till nya höjder eller något.

Vad jag förstår så ska man kunna köra OS4 på den äldre hårdvaran så varför uppgradera? Är hårdvaran så mycket bättre att det märks i den nya IPhone4? Eller är det utseendet man är ute efter?

Jag besvarade bara det du påpekade, jag tycker visserligen mer än bara hårdvaran framhävdes i media.

Andra stycket: relevans? Nej hårdvara kan givetvis aldrig bli för snabb, det jag säger är att det är av underordnad betydelse. Vill du ha en behaglig användarupplevelse som känns självklar och genomtänkt eller är du hellre typen som köper en (jämförelsevis) användarovänlig styggelse bara för att det sitter snabbare komponenter i den? Det är väl en fråga man får ställa sig, men det är en förklaring till varför det går så bra för Apple med deras produkter. Jag skulle gissa rätt hårt på att skillnaden i prestanda är högst försumbar i de sammanhang som en sån här produkt används till.

Vad gäller iOS 4.0 så är det bakåtkompatibelt förutom med första generationens enheter, vissa av dom övriga stödjer inte alla funktioner. Exempelvis funkar multitasking på 3GS och iPod 3rd gen men inte tidigare. Om det är värt att uppgradera eller inte är ju upp till var och en och vad man har för något just nu. Jag kommer inte ihåg allt som var nytt rakt av men gyroskop, förbättrad (och dubbla) kameror, HD-video inspelning i 30fps och massvis med annat tjafs tilltalar ju olika kunder beroende på vad man är ute efter.

Permalänk
Medlem

Apple skryter i deras reklam film på youtube om att Iphone 4 har den högsta upplösningen på en mobiltelefon. Det där är skitsnack sharp har haft högre upplösning ett bra tag tex Sharp Aquos Fulltough 931SH har 1024×480 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Apple skryter i deras reklam film på youtube om att Iphone 4 har den högsta upplösningen på en mobiltelefon. Det där är skitsnack sharp har haft högre upplösning ett bra tag tex Sharp Aquos Fulltough 931SH har 1024×480 .

Jag tror det har att göra med att telefonen du nämner har ca. 8% större skärm vilket gör att iPhone 4 har högre dpi trots lägre faktisk upplösning.

Permalänk
Skrivet av blomqvist:

Men du kanske inte förstår Apples koncept där?

För de 30 000 kronorna får du en dator som:
1) Fungerar
2) Är snygg
3) Är snabb (i7, 8 GB RAM)
4) Innehåller kopiösa mängder kvalitétsmjukvara (Aperture 3, Logic Express 9)
5) Duktig garanti

Jag vet vad jag skulle köpa om jag vore företagare.
Eller så struntar du i Aperture 3, Logic Express samt den utvidgade garantin och får 16 GB RAM istället.
En motsvarande skärm från Dell som ju också kräver en dator går på ~10 000 kr. Sen hur du plockar ihop din hårdvara och mjukvara (!) på ett sätt som tillåter dig att lämna in det i en butik i Stockholm eller Turkmenistan och få problem fixade är upp till dig.

Jag är inte fanboy, men jag ser inte många andra företag som erbjuder den helhetslösningen. Gör du?
Dessutom lär du inte skämmas för din iPhone, du lär i verkligheten tycka att den fungerar ganska bra.

Jag pratar om hem datorer, vad företag vill ha och inte har jag ingen aning om. Extremt svårt att tro att det inte finns en pc leverantör som är billigare och har samma service. Annars hade alla använt mac på jobbet men så är inte fallet. Sen kostar u2711 typ 8 tusen och inte 10k.

Permalänk
Skrivet av xervz:

Jag blir nästan förbannad på alla de som säger att iPhone är billig och går att hitta för 4-5k Kr. Den har fan funnits i över 11 månader! Nästan allt bli billigare ju äldre det blir! Jag kommer ihåg när iPhone 3G kom ut, två polare köpte den och det billigaste abonnemanget man kunde ta blev sammanlagt 12k KR under hela bindingstiden, det är ju helt sjukt för en mobil? Så snälla, var tysta med ert kära snack om att iPhone e billig, idag kan man få en HTC Desire för 4700kr, eller en importerad Nexus One för ~4000kr.( Och nexus one släpptes med samma pris som den säljs för nu)

Och nej jag inte en fanboy. Min mor har en iPhone och den är jättebra.... för henne. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en iPhone för en så stor summa när man inte ens får göra vad man vill med mobilen utan att jailbreaka? Nä, ni som vill ha det simpelt och snyggt kör på apple prylar. Ni som har intresse i teknik kör på windows, android, linux och allt vad ni nu vill

3gs 16 gig, 4800 totalt pris från telia julkampanj betala jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Men du kanske inte förstår Apples koncept där?

För de 30 000 kronorna får du en dator som:
1) Fungerar
2) Är snygg
3) Är snabb (i7, 8 GB RAM)
4) Innehåller kopiösa mängder kvalitétsmjukvara (Aperture 3, Logic Express 9)
5) Duktig garanti

Jag vet vad jag skulle köpa om jag vore företagare.
Eller så struntar du i Aperture 3, Logic Express samt den utvidgade garantin och får 16 GB RAM istället.
En motsvarande skärm från Dell som ju också kräver en dator går på ~10 000 kr. Sen hur du plockar ihop din hårdvara och mjukvara (!) på ett sätt som tillåter dig att lämna in det i en butik i Stockholm eller Turkmenistan och få problem fixade är upp till dig.

Jag är inte fanboy, men jag ser inte många andra företag som erbjuder den helhetslösningen. Gör du?
Dessutom lär du inte skämmas för din iPhone, du lär i verkligheten tycka att den fungerar ganska bra.

Hehe jag ser snarare Apple´s datorer som en lösning för de som kan mindre om datorer och därmed betalar mer för att slippa själv söka upp och bygga ihop. Men det är bara att inse, ska du ha det absolut bästa paketet så tittar du själv ut varje del och bygger ihop så som de flesta antagligen gör här på detta forumet. Detta ger dig större kunskap när väl något krånglar om så skulle vara fallet. Sen får man ju inte glömma att lite krångel kan leda till mer kunskap

Ända anledningen till att en dator som man själv monterat skulle fungera mindre bra än en Apple dator är väll isåfall ur hårdvaru kompatibilitets synpunkt, men kan du dina saker så vet du vad du ska välja till din låda.

Snygg? Är det fint att ens dator ser ut som alla andra av samma modell? Vill man inte kunna välja ex chassi så att det passar in med resten av sina saker? Högst subjektiv fråga antar jag.

Jag använder inte Apple datorer för att jag blandbannat inte ser någon nytta i att lära in mig på flera operativsystem när ändå min huvudsyssla som i detta fallet är utveckling kräver Windows vilket dessutom fungerar ypperligt. Att göra Virtuellt känns bara som en fullösning.

Som ägare av en Apple maskin måste man hela tiden fråga "är detta kompatibelt med MAC OS" de e något vi windows användare kan ta föregivet(näst intill).

Det är min högst personliga syn på det hela, men jag respekterar så klart folk som föredrar ex Apples datorer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide